Įmonės išorinės aplinkos analizė Pieno žvaigždės


Vadybos kursinis darbas. Įvadas. Įmonės istorija. Įmonės akcininkai. Bendrovės valdymo organai. Vykdoma veikla ir gaminių asortimentas. Rinkos analizė. Vartotojų analizė. Konkurentų analizė. Technologinė aplinka. Teisinė aplinka. Demografinė aplinka. Ekonominė aplinka. Tiekėjų analizė. Bendrovės ssgg analizė. Išvados. Literatūra.


Kol viską suderino, susitikimų ir pokalbių buvo daug, nes pirmiausiai jie patys - dviejų bendrovių vadovai turėjo įsitikinti ar teisinga kryptimi eis, kas jų laukia. Tik gerai žinodami savo kelią galėjo įtikinti kitus bendrovių akcininkus, kad susijungimas – vienintelis kelias į ateitį.

Žvelgiant į rinkos vystimąsi ir tendencijas, analizuojamos vidaus ir eksporto rinkos. Vidaus rinka nėra didelė, 2008 m. sudarė apie 1,2 mlrd. litų. Kasmet rinka auga apie 7-10 procentų. Importas sudaro apie 10 proc. rinkos. Perspektyvos – rinka ir toliau išliks nedidelė ir konservatyvi, nežymiai auganti dėl riboto gyventojų skaičiaus bei tradicinių vartojimo įpročių. Vartojimo tendencijos šiek tiek keičiasi link išvestinių pieno gaminių, kurie rinkoje pastaruoju metu sudaro net 30 proc. pardavimų. Pablogėjus ekonominei situacijai prognozuojama, kad šių gaminių paklausa silpnės, o tradicinių žemo pelningumo gaminių paklausa stiprės.

Eksporto rinka. Eksporto rinkos ypatingai svarbios Lietuvos pieno sektoriui, nes būtent jos leido vystytis pieno pramonei. Europos šalys labai priklauso nuo situacijos pasaulio rinkoje, nes Europos Sąjunga ėmėsi atvirumo politikos, o ES nuo 2007 m. pabaigos kainos krenta. Pastebimas augantis skaičius analitikų, kurie prognozuoja pieno rinkų kritimą daugelyje šalių sekančiais metais dėl sumažėjusio vartojimo. Išskiriamos dvi analitikų nuomonės. Pirmieji teigia, kad ekonominis nuosmukis netgi padidins pirminių pieno produktų (pieno, varškės, sviesto) pardavimus. Antrieji mano, kad ypač trečiosiose šalyse, kritusi perkamoji galia turės įtaką vartojimui. Lieka daug neatsakytų klausimų, tačiau, remiantis praeities patirtimi, galima prognozuoti, kad 2010 m. pradžioje pieno rinkos turėtų atsigauti.

Rinkos konkurencingumas. Naudojantis Porter (1980) pasiūlyta penkių jėgų rinkos analize, pažvelgsime į pieno produktų rinkos patrauklumą bei konkurencingumą. Įėjimo į rinką barjerai. Pieno perdirbimo įrenginiai brangūs, todėl naujo konkurento įėjimo į rinką barjerai – dideli. Šiai sričiai būdinga masto ekonomija. Vartotojai gali laisvai rinktis įvairių gamintojų prekes, todėl produkto pakeičiamumo kaštai lygūs nuliui.

Esantys konkurentai. Rinkos vidaus konkurencija intensyvi dėl panašaus produktų asortimento, kainos bei kokybės santykio. Kadangi visos pieno pramonės dalyvės – gamybinės įmonės, kaštų struktūra panaši, todėl nė vienas konkurentas neturi ryškaus pranašumo. Tiekėjai. Pagrindinė žaliava – pienas, kurio tiekėjų Lietuvoje yra labai daug, todėl įmonių derybinė galia aukšta. Kiti perkami produktai - pakavimo medžiagos, energija, įrengimai bei marketingo paslaugos. Šių produktų ir paslaugų pasiūla yra pakankamai didelė.

Apibendrindami galime teigti, kad naujos pieno perdirbimo įmonės atsiradimo rinkoje grėsmė žema dėl reikalingo didelio pradinio kapitalo ir sudėtingos rinkodaros sistemos. Vidinė konkurencija didelė, nes kainos ir produkto skirtumai yra labai maži. Eksportuojant kainos pranašumas dar labiau mažėja dėl didelių transportavimo kaštų. Žaliavinio pieno tiekėjų daug ne tik Lietuvoje, bet ir kitose Baltijos šalyse, todėl grėsmė gamintojui prarasti vieną ar kelis tiekėjus žema. Pieno produktų didmeninių pirkėjų yra nedaug. Gamintojui praradus kelis pagrindinius pirkėjus iškyla didelė grėsmė, nes įmonės parduoda daugiausiai ne galutiniam vartotojui, o tarpininkams: prekybos centrams Lietuvoje, prekybos tarpininkams eksporto rinkose. Produkto pakaitalų būtinosioms prekėms nėra, išvestinėms pieno prekėms pakaitalų yra daug. Dabartinė situacija pieno produktų gamintojams Lietuvoje nėra palanki. 2008 m. gamintojams buvo sudėtingi dėl neprognozuotai kritusios paklausos ir perkamosios galios eksporto rinkose.

  • Vadyba Kursiniai darbai
  • 2015 m.
  • 21 puslapis (3270 žodžių)
  • Universitetas
  • Vadybos kursiniai darbai
  • Microsoft Word 679 KB
  • Įmonės išorinės aplinkos analizė Pieno žvaigždės
    10 - 8 balsai (-ų)
Įmonės išorinės aplinkos analizė Pieno žvaigždės. (2015 m. Kovo 25 d.). http://www.mokslobaze.lt/imones-isorines-aplinkos-analize-pieno-zvaigzdes.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 04 d. 08:07