Įmonės organizacijos kultūra


Vadybos kursinis darbas. Įvadas. Organizacijos kultūra. Organizacijos kultūros samprata. Organizacijos kultūros savybės. Organizacijos kultūros tipai. Organizacijos kultūros išoriniai elementai. „Circle events malta“ organizacijos kultūros analizė. Įmonės „Circle Events Malta“ aprašymas. Tyrimo organizavimas. Tyrimo rezultatų analizė. Išvados. Literatūros sąrašas. Priedai.


Darbo objektas – įmonės „Circle Events Malta“ darbuotojai. Darbo tikslas - išanalizuoti įmonės „Circle Events Malta“ organizacijos kultūrą. Darbo uždaviniai: 1) Organizacijos kultūros analizė, 2) „Circle Events Malta“ organizacijos kultūros analizė, 3)Kaip vertina organizacijos kultūrą įmonėje „Circle Events Malta“ dirbantys darbuotojai. Organizacijos kultūros analizės metodai: organizacijos kultūros mokslinių literatūros šaltinių analizė; kiekybinis tyrimas, anketinė apklausa; statistinė duomenų analizė. Tyrimo imtis: Tyrimo imtį sudarė „Circle Events Malta“ įmonės darbuotojai. Vykdant apklausą buvo apklausti 19 iš 20 įmonės darbuotojų.

Organizacijos kultūrą sunku apibrėžti. Organizacijos, kaip ir žmonės, turi asmenybės bruožų. Organizacijos gali būti apibūdinamos, kaip žmonės, pavyzdžiui jos yra šiltos, draugiškos, novatoriškos gali būti konservatyvios.

Daugelis mokslininkų, besidominčių organizacijos kultūra, beveik vienareikšmiškai teigia, kad organizacijos kultūra – tai vienodų įsitikinimų sistema, vienodų vertybių, kurios yra pripažintos darbuotojų, įtakoja jų elgesį ir pasireiškia per normas, tradicijas, kalbą ir simbolius.

Daug mokslininkų organizacijos kultūros pagrindu laiko vertybes, vyraujančias organizacijoje - Peters ir Waterman (1982), Kast ir Rosenzweig (1973), P. Jucevičienė (1996), E.Schein (1992) ir daugelis kitų.

Organizacijos kultūra – tai vienodų įsitikinimų visuma, kuriuos turi organizacijos darbuotojai, tai įsitikinimų sistema išskirianti organizaciją iš kitų organizacijų. Vienodų įsitikinimų sistema – tai savybių rinkinys, kuris yra vertinamas organizacijoje. Yra septynios savybės, kurios perteikia organizacijos kultūrą:

Organizacinė kultūra negali būti vienoda visose organizacijose. Vieni vadovai pirmenybę skiria pelnui, kiti pirmenybę skiria klientų aptarnavimui, o treti pirmenybę skiria darbuotojų gerovei. Organizacijos kultūra besidomintys mokslininkai išskiria tam tikrus organizacijų tipus, daugelis jų vadovaujasi skirtingais kriterijais. Šiuos kriterijus galima suskirstyti į kelias grupes

Ceremonijos – pasikartojanti veikla tam tikromis progomis.

Istorijos – praėjusių įvykių iliustracija.

Mitai – išgalvotos istorijos, jos pasakojamos norint išvengti neigiamo požiūrio.

Herojai – žmonės suformavę organizacijos vertybes ir veiklos būdą.

Simboliai – ypatingą reikšmę turintys įvykiai ar veiksniai.

Įmonės struktūrą sudaro vadovas, du skyriai (Network Puplications ir Circle Events Malta), administratorė. „Network Publications“ skyrius dar skirstomas į du poskyrius „Sunday Circle“ ir „The Economic Update“. Įmonės struktūrinė schema yra funkcinė, tačiau įmonėje vyrauja demokratinis valdymas, visi darbuotojai tiesiogiai bendrauja su vadovu.

Įmonė vykdo savo veiklą ne pirmus metus, todėl turi aiškią misiją ir viziją. Įmonės „Circle Events Malta“ misija – ir toliau išlikti lydriaujančia įmone savo šalyje ir tapti labiau žinoma užsienio rinkoje. Įmonės vizija – atvira naujovėms. Įmonės strateginiai tikslai nėra viešai skelbiami. Planus įmonėje rengia vadovo sudaryta grupė žmonių.

Įmonė „Circle Events Malta“ turi kelias tradicines šventes. Pirmoji šventė – tai vasario 14-oji, Valentino diena. Šią dieną įmonės darbuotojai kiekvienais metais pamini vis kitaip. Antroji šventė – Šv. Patriko diena, kuri yra švenčiama kovo 17 dieną. Tą dieną darbuotojai ne darbo valandomis susitinka kavinėje ar kitoje vietoje. Viena svarbiausių įmonės švenčių tai įmonės gimtadienis. Tą dieną vyksta didžiulis renginys skirtas Maltoje įmones turintiems verslininkams. Taip pat įmonė švenčia šv. Velykas, šv. Kalėdas ir pamini darbuotojų gimtadienius.

Kadangi įmonėje „Circle Events Malta“ darbuotojai tiesiogiai bendrauja su vadovu, įmonėje keitimasis informacija vyksta vertikaliai, tai reiškia tarp skirtingų lygmenų. Vertikalus komunikavimas įmonėje padeda greičiau įsisavinti, perduoti ir gauti reikiamą informaciją. Tačiau toks komunikavimo būdas sukelia ir nepatogumų, labiausiai įmonės vadovui. Bendraujant vertikaliai dažnai įmonėje kyla nesutarimų, todėl darosi sunku išspręsti nesutarimus tarp bendradarbių.

Šio tyrimo tikslas – atskleisti, kaip įmonės „Circle Events Malta“ darbuotojai vertina organizacijos kultūrą. Norint įvertinti įmonės „Circle Events Malta“ organizacijos kultūra buvo nuspręsta atlikti kokybinį tyrimą. Kokybinis tyrimas- sistemingas situacijos, įvykio, atvejo, individo ar grupės tyrimas natūralioje aplinkoje, siekiant suprasti tiriamuosius reiškinius bei pateikti interpretacinį, holistinį (ne kaip atskirų kintamųjų pasekmę, bet išgyventą patirtį) iš situacijų analizės kylantį paaiškinimą. Kiekybiniai tyrimai pateikia statistinį tiriamo reiškinio vertinimą, žmonių elgesį suvokia kaip reguliarų ir nuspėjamą, tyrinėja dideles grupes, siekia atspindėti populiacijos nuomonę, tyrimo duomenys turi skaitinę formą, tyrimų rezultatai yra apibendrinti, gali būti taikomi populiacijai, tyrimo ataskaitoje pateikiami dažniausiai grafine forma išreikšti tyrimo rezultatai. Kiekybinių tyrimų metodai: apklausos, stebėjimas, turinio analizė. Tyrimui atlikti buvo pasirinktas apklausos metodas. Apklausa buvo vykdoma internetu, darbuotojams anketos buvo išsiųstos elektroniniais paštais.

  • Vadyba Kursiniai darbai
  • 2015 m.
  • 22 puslapiai (4066 žodžiai)
  • Universitetas
  • Vadybos kursiniai darbai
  • Microsoft Word 74 KB
  • Įmonės organizacijos kultūra
    10 - 8 balsai (-ų)
Įmonės organizacijos kultūra. (2015 m. Balandžio 15 d.). http://www.mokslobaze.lt/imones-organizacijos-kultura.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 05 d. 00:22