Įmonės pelningumo / nuostolingumo analizė ir prognozavimas


Ekonomikos kursinis darbas.

Įvadas. Trumpa Uab “Demanda” charakteristika. Vertikalios finansinės analizės, pelningumo ir mokumo rodiklių samprata. Vertikalioji pelno (nuostolių) analizė. Pelningumo analizė. Mokumo analizė. Uab „Demanda“ finansinių rodiklių prognozavimas. Išvados. Literatūra. Priedai.


Įmonės veiklos įvertinimas suteikia naudingos informacijos, kas įgalina priimti tikslius, pagrįstus strateginius įmonės veiklos sprendimus. Tinkamai naudojant įmonės veiklos įvertinimo informaciją galima minimalizuoti riziką t.y. išvengti problemų. Pagrindinis įmonės tikslas – dirbti pelningai. Vadinasi, įmonė turi uždirbti pakankamai pinigų, kad būtų padengtos įmonės patirtos sąnaudos bei pakankamai liktų įvairiems poreikiams tenkinti. Įmonės pelningumą tiksliausiai atspindi darbe nagrinėjami pelningumo ir mokumo koeficientai.

Darbo tikslas: įmonės UAB „Demanda“ pelningumo, mokumo analizė per 2012-2014 metų laikotarpį bei finansinių rodiklių prognozė 2015 - 2016 metams.

Darbo uždaviniai:

Trumpai apibūdinti įmonės UAB „Demanda“ charakteristiką;

Atlikti UAB „Demanda“ išorinės ir vidinės aplinkos analizę;

Atlikti UAB „Demanda“ pelno/nuostolių ataskaitos vertikalią analizę;

Įvertinti įmonės UAB „Demanda“ pelningumą, mokumą remiantis santykiniais rodikliais;

Atlikti finansinių rodiklių prognozę 2015 – 2016 metams.

UAB „Demanda“ pelningumo ir mokumo įvertinimui bus naudojami duomenys iš įmonės metinių balanso, pelno (nuostolio) ataskaitų, aiškinamųjų raštų.

Uždaroji akcinė bendrovė ,,Demanda“ buvo įregistruota 2005 m. lapkričio 9 dieną Kaune. Bendrovės pagrindinė veikla – specializuota nestandartinių baldų (prekybos įrangos) gamyba. Tai įvairūs prekybai skirti baldai, ekspoziciniai stendai, prekybinės lentynos (prekybinės salos, vitrinos), prekystaliai. UAB “Demanda” nestandartiniais baldais aprūpina drabužių ir avalynės parduotuves, sporto, audio – video ir kitas specializuotas parduotuves, universalius prekybos taškus (degalines, kioskus), kosmetikos ir parfumerijos parduotuves, parodų ekspozicijas, knygynus ir foto prekių parduotuves, automobilių ir automobilių dalių parduotuves, ūkinių prekių ir statybinių medžiagų parduotuves. Kiekvienas nestandartinis baldas įmonėje UAB “Demanda” yra projektuojamas individualiai, vadovaujantis kliento norais, poreikiais bei galimybėmis. Pagal kliento viziją dizaineris padeda surasti tinkamiausią projekto sprendimą, spalvų ir furnitūros pasirinkimą. Kvalifikuoti, didelę patirtį turintis meistrai kokybiškai ir nepriekaištingai pagamina klientų užsakytą gaminį. Gamyboje naudojamos tik aukštos kokybės medžiagos ir furnitūra. Siūlomas didelis LMDP, dažyto MDF, natūralaus lukšto medienos spalvų ir tekstūrų pasirinkimas.

Politinė - teisinė aplinka. UAB „Demanda“ teisinę – politinę aplinką galima laikyti neutralia. Lietuvoje gaminamiems biuro baldams nėra taikomi itin griežti kokybės reikalavimai, tačiau planuojama įdiegti naujus standartus, kuriuose išsamiai aprašyti įstaigos baldų matmenys.

Ekonominė aplinka. Didėjantis darbo užmokestis ir minimalaus darbo užmokesčio didinimas lemia didesnius gamybos kaštus. Taip pat vis labiau jaučiamas kvalifikuotos darbo jėgos trūkumas – tai neigiama įtaka baldų gamybiniame sektoriuje.

Socialinė - kultūrinė aplinka. Lietuvai įstojus į ES yra keliami aukštesni reikalavimai gaminių kokybei. Tai betarpiškai didina įmonės išlaidas.

Tuo tarpu vidinius aplinkos veiksnius sudaro vartotojai, konkurentai, tiekėjai.

UAB „Demanda“ įmonei svarbiausios žaliavos - baldų plokštės. Pagrindiniai plokščių tiekėjai nėra gamintojai, tai importuotojai, parduodantys užsienio gamintojų gaminius. UAB „Demanda“ kolkas nepasiekia reikiamų gamybinių pajėgumų, kad apsimokėtų pirkti baldų plokštes tiesiai iš gamintojo. Užsakius didžiulius kiekius plokščių - reiktų sandėliuoti, o tam reikia didelių investicijų.

Pagrindinės UAB „Demanda“ konkurentės smulkios baldų gamybos įmonės. Šios įmonės daugiausiai baldais aprūpina vietines įmones, įsikūrusias tame pačiame rajone kaip ir baldų gamintojas. Dažniausiai tai vidutinės ir smulkiosios įmonės arba mažesnių miestelių valstybinės įstaigos.

Vertikalioji analizė - tai įmonės finansinės būklės įvertinimas, skaičiuojant įvairius santykinius rodiklius. Finansinių ataskaitų struktūrinių rodiklių apskaičiavimas leidžia operatyviai pastebėti neigiamus įmonės veiklos pokyčius, atlikti finansinės būklės įvertinimą lyginamosios analizės būdu. Dažniausiai lyginama su vidutiniais šakos ar analogiškos įmonės rodikliais. Vertikaliosios balanso analizės tikslas -ištirti turto ir nuosavybės struktūrą, o taip pat vadovaujantis klasikine balanso struktūra įvertinti įmonės turimo turto elementų atitikimą finansavimo šaltinių pobūdžiui.

  • Ekonomika Kursiniai darbai
  • 2016 m.
  • Lietuvių
  • 23 puslapiai (3299 žodžiai)
  • Universitetas
  • Ekonomikos kursiniai darbai
  • Microsoft Word 70 KB
  • Įmonės pelningumo / nuostolingumo analizė ir prognozavimas
    10 - 3 balsai (-ų)
Įmonės pelningumo / nuostolingumo analizė ir prognozavimas. (2016 m. Vasario 09 d.). http://www.mokslobaze.lt/imones-pelningumo-nuostolingumo-analize-ir-prognozavimas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 07 d. 20:17