Įmonės prekiaujančios katilais verslo planas


Ekonomikos verslo planas.

Įmonė strategija. Įmonės pajėgumai ir jį sąlygojantys veiksniai. Pagaminta ir parduota produkcija. Produkcijos savikaina. UAB „Katiliukas“ finansiniai rezultatai. Grynasis pelnas. Pardavimo pajamos ir parduotų prekių ir atliktų darbų savikaina. Įmonės finansinė ir investicinė veikla. Akcinio kapitalo didinimas ir dividendai. Įmonės finansinės būklės ir jos veiklos efektyvumo rodikliai ir jų analizė. Pelningumo rodikliai. Bendrasis pardavimų pelningumas. Grynasis pardavimų pelningumas. Turto grynasis pelningumas. Nuosavo kapitalo pelningumas. Mokumo rodikliai. Bendrasis skolos koeficientas. Finansinis svertas. Apyvartinis kapitalas. Greitojo mokumo koeficientas. Bendrasis trumpalaikio mokumo koeficientas. Sąnaudų lygio rodikliai. Pardavimo savikainos rodiklis. Veiklos sąnaudų lygis vienam pardavimo pajamų eurui. Išvados. Literatūra. Priedai. Priedas.


Įmonė siekdama plėtoti savo veiklą kokybiškų katilų gaminime ir pardavime susikūrė strategijas, kuriomis vadovaudamasi siekė išlikti ir konkuruoti rinkoje. Įmonė norėdama tapti rinkos lydere stengėsi atsižvelgti į rinkos paklausą ir pasiūlą kiekvienais metais. Konkreti įmonės strategija buvo pasirinkta tik antraisiais metais, kuomet buvo gauti pirmųjų metų veiklos rezultatai. Mūsų įmonė antraisiais – trečiaisiais metais pasirinko krintančios kainos strategiją. Siekiant užimti didesnę rinkos dalį palaikėme santykinai mažesnę kainą, nei mūsų konkurentai. Tačiau ketvirtaisiais – šeštaisiais metais šios strategijos nebegalėjome taikyti, kadangi į rinką buvo įvestas antrasis gaminys „Kaitra-200“, kurio pagaminimo kaštai buvo labai dideli. Dėl šios priežasties pasirinkome – nugriebimo strategiją. Ši strategija rodo, jog pasirenkama aukštesnė kaina nei rinkos kaina, kompensuoti gaminamo gaminio išlaidas. Pritaikyta strategija ketvirtaisiais metais pasiteisino, tačiau penktaisiais metais pardavimo pajamos sumažėjo dvigubai. Manoma, kad tam tūrėjo įtakos geresnė konkurentų padėtis rinkoje ir mažesni pagaminimo kaštai. Apibendrinant visus analizuojamus metus, abi pasirinktos strategijos buvo orientuojamos į kainas, susijusias su pagamintos produkcijos pilnąja savikaina, o taip pat ir produkcijos pagaminimo kiekį.

Analizuojant įmonės veiklą buvo pastebėta, kad pagaminamų gaminių skaičių įtakoja darbuotojų skaičius, darbininkų darbo užmokestis bei lėšos skiriamos socialiniam biudžetui (žr. 3-ią priedą). Įmonė UAB „Katiliukas“ norėdama padidinti pagaminamų gaminių skaičių didino darbininkų skaičių. Nuo pirmųjų iki ketvirtųjų metų įmonė pasamdė 30 darbuotojų dirbančių gamyboje. Kiekvienais metais norėdami padidinti darbuotojų našumą buvo padidintas minimalus darbo užmokesti vidutiniškai 15 procentų, taip pat buvo skiriama lėšų į socialinį biudžetą, tai padidindavo pagaminamų gaminių kiekį 5-15 vienetų. Įrengimų skaičius įmonės veikloje didelės įtakos nedarė, nusipirkus daugiau įrengimų buvo pagaminama daugiau 1000 vienetų, tačiau visos produkcijos UAB „Katiliukas“ negebėjo parduoti (žr. 4-ą priedą). Penktaisiais metais buvo parduoti 3 įrengimai ir atleisti 5 darbuotojai, tačiau atleidus darbuotojus įrengimų panaudojimas sumažėjo 17 procentų (žr. 3-ią priedą).

Įmonė pirmaisiais metais pagamino produkcijos daugiau nei pardavė, tam tūrėjo įtakos tai, kad gaminys rinkoje buvo visiškai naujas. Antraisiais ir trečiaisiais metais įmonė visą pagamintą produkciją išpardavė, o taip pat antraisiais metais pardavė pirmųjų metų likučius. Ketvirtaisiais metais įmonė neišpardavė visos produkcijos, nes rinkoje pasirodė naujas gaminys „Kaitra- 200“, šis gaminys buvo išparduotas, tačiau senesnis gaminys tapo mažiau patrauklesnis, todėl buvo išparduota ne visa produkcija. Ketvirtaisiais ir penktaisiais metais įmonė pagamino mažiau, tačiau nepavyko išparduoti, kadangi praėjusiais metais atsargų likutis buvo labai didelis, ta pati situacija kartojosi ir šeštaisiais metais (žr. 4-ą priedą).

Vienas iš svarbiausių įmonės finansinės veiklos bei vystymosi rodiklių yra pelnas. Todėl svarbu išanalizuoti jo kitimą įmonės veiklos laikotarpiu. Šiam rodikliui įtaką daro daug faktorių, tiek išorinių tiek vidinių. Įmonėje UAB „Katiliukas“ analizuojamu laikotarpiu pagrindinis išorinis faktorius buvo konkurentai, o vidinių veiksnių buvo daug. Pagrindiniai vidiniai faktoriai, nulėmę tokį analizuojamo laikotarpio pelną buvo - pagaminta ir parduota produkcija, tiesioginės gamybos išlaidos , netiesioginės gamybos išlaidos, ketvirtaisiais metais padidėjusios atsargos ir veiklos sąnaudos.

Grynojo pelo pokyčiui tūrėjo įtakos daugelis tarpusavyje susijusių veiksnių. Grafike matome jog pirmaisiais - ketvirtaisiais metais įmonės grynasis pelnas sparčiai augo ir pasiekė 459106 Eurų ribą, nuo šio maksimumo taško įmonė penktaisiais metais patyrė nuostolį, kuris taip pat pastebimas ir šeštaisiais metais (žr.5-ą priedą). Tokiems grynojo pelno rezultatams darė įtakos - pardavimo pajamų augimas ir mažėjimas, pardavimo savikainos didėjimas, veiklos sąnaudų didėjimas.

  • Ekonomika Verslo planai
  • 2017 m.
  • Lietuvių
  • Justina
  • 25 puslapiai (3923 žodžiai)
  • Kolegija
  • Ekonomikos verslo planai
  • Microsoft Word 53 KB
  • Įmonės prekiaujančios katilais verslo planas
    10 - 2 balsai (-ų)
Įmonės prekiaujančios katilais verslo planas . (2017 m. Birželio 07 d.). http://www.mokslobaze.lt/imones-prekiaujancios-katilais-verslo-planas.html Peržiūrėta 2017 m. Lapkričio 25 d. 05:43