Įmonės rinkodaros analizė kursinis darbas


Ekonomikos kursinis darbas.

Įvadas. Rinkodaros komplekso elementai. Rinkos tyrimas. Rinkos segmentavimas. Mikroaplinkos elementai. Makroaplinkos elementai. Vartotojo elgesio faktoriai. Konkurentų analizė. Prekės politika. Kainos politika. Pateikimo politika. Rėmimo politika. Išvados. Literatūra. Priedai. Priedas.


Rinkodaros kompleksas - tai visuma tarpusavyje susijusių veiksmų ir sprendimų, kuriais siekiama patenkinti vartotojų poreikius ir pasiekti įmonės tikslus marketingo tikslus. Populiariai rinkodara vadinama ,,4P“ (angl. Product, Price, Place, Promotion), atsižvelgdama į vartotojų poreikius ir įmonės galimybes būti pranašesniais už konkurentus. ,,4P“ modelį 1960 metais pasiūlė Džeromas Makartis (E. J. MacCarthy), jis apima pagrindinius rinkodaros elementus ir gali būti naudojamas planuojant įmonės rinkodaros veiksmus. (1)

Pagrindiniai mūsų įmonės rinkodaros komplekso elementai arba 4P, yra šie:

1 P – Prekė – Rankinė, delninė ir kosmetinė.

2 P – Kaina – prieinama.

3 P – Pateikimas – mūsų įmonė savo prekes pardavinės Vilniuje, Druskininkuose ir Alytuje:

Maxima XX, Santaikos g., 34, Alytus;

Prekybos centras Panorama, Saltoniškių g., 9, Vilnius.

Reklamai skirti įmonės lankstinukai, straipsniai žurnale ,,Stilius“, plakatai, internetinis puslapis.

Trys vadybininkai, po vieną skirtinguose miestuose.

Gimimo dieną švenčiantiems klientams nuolaidų kortelė dovanų. Perkant daugiau nei už 100 Lt, taip pat ir su ,,Daily Card“ kortele suteikiama 5 proc. nuolaida, perkant penktadieniais, kosmetinę ir delninę už 55 Lt, makiažo šepetėlis dovanų, sezoninėms prekėms suteikiama 10 proc. nuolaida.

Remiame laidą ,,Yra kaip yra“ ir Alytaus vaikų globos namus.

Mūsų įmonė UAB ,,Elita“ vadovaujasi gamybos koncepcija, gaminame daug rankinių, delninių ir kosmetinių su prieinama prekių kaina. Gamybos koncepcija – tai įmonės valdymo orientacija, kai teigiama, kad vartotojai yra palankūs prekėms, kurios plačiai paplitusios, nebrangios, todėl reikia stengtis tobulinti jų gamybą ir pateikimą. (3) JAV ši koncepcija pradėta taikyti tuomet, kai Henris Fordas (H. Ford) patobulino masinės gamybos procesą, įgalinusį didinti gamybos apimtį, o tuo pačiu sumažinti gamybos sąnaudas ir prekės kainą.

Rinkodaros tyrimai užima itin svarbią vietą šiandieninėje rinkoje. Rinkodaros tyrimų dėka įmonės gali pasirinkti tinkamą įėjimo į rinką, ar rinkos užvaldymo politiką. Svarbiausias rinkodaros tyrimo etapas yra rinkos tyrimas, apimantis rinkos duomenų rinkimą ir analizę, prekės padėties rinkoje nustatymą. Vartotojų poreikiams, pasitenkinimui, lūkesčiams ir pan. matuoti yra taikomi įvairūs tyrimų metodai. Jie skirstomi į kiekybinius ir kokybinius. (1) Mūsų įmonėje UAB ,,Elita“ rinkos tyrimas atliktas kiekybiniu anketiniu apklausos metodu. Apklausos – tai pakankamai greitas ir patogus tyrimo duomenų rinkimo būdas, leidžiantis atskleisti tiriamųjų nuostatas, vertybes, elgsenos bruožus.

Anketos tikslas – išsiaiškinti klientų poreikius rankinėms, delninėms ir kosmetinėms.

Išsiaiškinti kokių prekių nori klientas.

Išanalizuoti klientų galimybę įsigyti rankinę/delninę.

Sužinoti, kur klientas nori įsigyti prekę.

Nustatyti klientų požiūrį į reklamą.

Anketos objektas – uždaroji akcinė bendrovė ,,Elita“.

Iš anketos duomenų (žr. 16 pav).matyti, kad 27,7 proc. respondentų gyvena Vilniuje, 16,8 proc. gyvena Druskininkuose, o mažiausiai po 1,0 proc. atsakė respondentų, kurie gyvena Šiauliuose ir Panevėžyje. [5]

Įmonės, kurios teikia paslaugas, parduoda prekes pastebi, kad jos negali aptarnauti visų vartotojų, arba visų pirkėjų tuo pačiu būdu, nes visų pirkėjų poreikiai skirtingi ir įmonių galimybės nevienodos. Norėdamos sėkmingai konkuruoti rinkoje, įmonės turi pasirinkti ne visą rinką, o tam tikras rinkos dalis, kurias gali aptarnauti geriausiai. Rinkos segmentavimas – tai procesas, kai žmonės rinkoje suskirstomi į grupes, arba segmentus, pagal vieną ar daugiau požymių, nuo kurių priklauso jų gebėjimas ir pasiryžimas pirkti produktą. [4] Rinkos segmentavimo kriterijai:

Tikslinė rinka: tai klientai nuo 26 iki 35 metų, dirbantys, kurių pajamos nuo 2001 iki 3000 litų, renkasi prekę pagal kokybę ir gyvena Vilniuje.

  • Ekonomika Kursiniai darbai
  • 2016 m.
  • Lietuvių
  • 36 puslapiai (5099 žodžiai)
  • Universitetas
  • Ekonomikos kursiniai darbai
  • Microsoft Word 936 KB
  • Įmonės rinkodaros analizė kursinis darbas
    10 - 2 balsai (-ų)
Įmonės rinkodaros analizė kursinis darbas. (2016 m. Kovo 15 d.). http://www.mokslobaze.lt/imones-rinkodaros-analize-kursinis-darbas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 03 d. 23:53