Įmonės Saldva asortimento vertinimas


Marketingo kursinis darbas.

Įvadas. Asortimentas teoriniu aspektu. Asortimento klasifikavimas. Asortimento formavimas. Asortimento politiką lemiantys veiksniai. Asortimento politikos tikslai. Uab “Saldva“ asortimento formavimo ypatumai. Įmonės charakteristika. Įmonės asortimento analizė. Konkurentų analizė. Įmonės asortimento politiką lemiantys veiksniai. Išvados. Informacinių šaltinių sąrašas.


Asortimento valdymas - tai priemonių visuma, kuriomis formuojama prekių pasiūla ir daroma jai įtaka. Prekybos įmonės asortimentas yra: formuojamas; parenkami tinkami struktūriniai veiksniai; atliekama asortimento kontrolė.

prekių atsargų bei daugelį kitų.

Literatūroje yra išskiriamos šios asortimento strategijos:

asortimento pritaikymas prie prekių pirkimo sezoniškumo;

Prekių asortimentas dar gali būti skirstomas pagal tai, kas prekėms suteikia ženklą – gamintojas ar prekybininkas. Gamintojas, panaudodamas tam tikrus žymenis (raides, žodžius, paveikslus, simbolius), siekia išskirti savo prekes iš konkurentų prekių ir garantuoti jų nekintančią ar geresnę kokybę. Tai gamintojų firminės (markinės) prekės. Tačiau kilmę apibūdinanti požymį gali suteikti ir prekybos įmonė arba organizacija. Tokios prekės vadinamos prekybos firminėmis, arba markinėmis, prekėmis. Jos paprastai parduodamos tik savose prekybos įmonėse. Jos sudaro gerą galimybę prekybininkams profiliuoti savo parduotuves ir siekti geresnės konkurencinės padėties. Didžiausias daugumos prekybos įmonių firminių prekių strategijos trūkumas – ribotas jų pardavimo rajonas ir su tuo susijęs mažas rinkos potencialas.

Taigi, prekybininko sprendimui ruošiant komercinės įmonės asortimentą, turi įtakos tokie faktoriai:

Tai vadinamieji struktūriniai asortimento veiksniai, jie veikia ilgą laiką, prekybininkas juos pasirenka steigdamas įmonę ir prie jų prisitaiko.

Prekybos šaka. Prekybos šaka rodo, kokiomis prekėmis prekybos įmonė prekiauja. Pagal susiformavimą skiriamos tokios prekybos šakos:

Paklausos pagrindu (sporto prekių, žaislų).

Tam tikros šakos prekybos įmonės disponuoja tai šakai būdingu asortimentu, tačiau jo vidinė sudėtis gali būti labai įvairi.

Prekybos įmonės forma ir rūšis. Prekybos įmonės formą lemia pasirinkta prekybos šaka.

Prekybos įmonės dydis. Prekybos plotas turi įtakos ir asortimento gilumui, ir jo platumui. Esant ribotiems plotams, tenka spręsti tokias problemas:

Jei į asortimentą įtrauksime daugiau prekių grupių, kiekvienai iš jų teks mažiau vietos, asortimentas bus seklus. Taip bus patenkinama daugiau poreikių, bet bus ribotos pasirinkimo galimybės.

Prekybos įmonės vieta. Prekybos įmonės vieta yra teritorinė sąlyga apyvartai pasiekti. Prekybos įmonės vietos kokybę rodo aptarnaujamos teritorijos paklausos struktūra, pirkimo pajėgumas, paklausos intensyvumas.

Formuojant asortimentą pageidautina atsižvelgti ir į :

2.2 UAB “SALDVA” asortimento analizė

UAB „SALDVA“ produkciją būtų galima suskirstyti į dvi grupes:

Plačiai vartotojų grupei skirtų fasuotų prieskonių galima rasti kone visose Lietuvos parduotuvėse. Šiai dienai ši produktų grupė užima 12% visos plačiai vartotojų grupei skirtų prieskonių rinkos Lietuvoje (INDEX duomenimis). Stilinga pakuotė, mažas išfasavimas, visada platus asortimentas ir labai patraukli kaina išskiria UAB „SALDVA” ženklu pažymėtą produkciją iš kitų prieskonių gamintojų. Tinkamo prieskoniams įpakavimo naudojimas leidžia plačiai vartotojų grupei pateikti natūralų prieskonių, žolelių, bei prieskonių mišinių kvapą ir skonį. Kiekvieno pakelio piešinys padeda vartotojams nepasiklysti „Prieskonių pasaulyje”, o rekomendacijos kitoje pakelio pusėje padeda gaminant įvairius patiekalus.

Plačiai vartotojų grupei skirti maisto priedai fasuojami 30g, 50g, 100g ir 250g politileniniuose pakeliuose. Tai įvairūs prieskoniai: pipirai, citrinos rūgštis, cinamonas, lauro lapai,vanilinis cukrus ir pan.; prieskonių mišiniai, džiovinti vaisiai ir t.t. Tai tik pagrindiniai produktai, sudarantys asortimento pagrindą, tačiau yra siūloma daugybė kitų, kad kiekvienas savo patiekalus galėtų paskaninti norimu prieskoniu.

Politileniniai pakeliai yra standartinio dydžio, priklausomai nuo reikiamo produkto tūrio ir svorio, automatu užlipinami ties kraštais. Ant viršaus priklijuojama 4(4 cm ryškiaspalvio standartinio piešinio etiketė su produkto rūšį atitinkančiu pavadinimu, reikiama informacija ir įmonės atributais.

Ilgametė prekyba parodė, kokiais dydžiais turi būti įpakuoti minėti produktai. Vienokie jie turi būti didmeniniams pirkėjams, kitokie vienetininkams. Šia patirtimi vadovaujamasi, nustatant kokiais kiekiais ir proporcijomis bus fasuojami tam tikri maisto priedai.

Įmonės Saldva asortimento vertinimas. (2016 m. Balandžio 22 d.). http://www.mokslobaze.lt/imones-saldva-asortimento-vertinimas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 03 d. 17:43