Įmonės UAB rinkos analizė


Ekonomikos kursinis darbas.

Įvadas. Rinkodaros komplekso elementai. Rinkodaros tyrimas. Mikroaplinkos elementai. Makroaplinkos elementai. Rinkos segmentavimas. Vartotojo elgsenos faktoriai. Konkurentų analizė. Prekės politika. Įmonės veiklos pristatymas. Prekės pristatymas. Kainos politikia. Pateikimo politika. Rėmimo politika. Išvados. Literatūra. Priedai.


 Sergio Zyman yra pasakęs: ,,Jei rinkodara nėra jūsų verslo ašis, tada jūs pasmerkti“. Tikrąja problema šiandien tapo veiksmingos paklausos paieška. Neužtenka pagaminti prekę, reikia organizuoti darbus taip, kad produkcija duotų pelno. Būtina aiškiai suvokti, ko būtent nori ar gali norėti vartotojas. Todėl labai svarbu sudaryti profesionalią rinkodaros veiksmų strategiją – veiksmų planą, kuris padės efektyviai dirbti šiuolaikinėje aplinkoje, kuri nuolat kinta.

Įmonės rinkodarą galime apibūdinti kaip gamybinės, ūkinės ir komercinės veiklos kompleksinę sistemą, kuri nukreipta kokrečios vartotojų grupės poreikiams tenkinti. Išreiškiamas vienas iš svarbiausių rinkodaros principų – gamybos adresatas, t.y. gamyba tiksliai nustatytai tam tikrai vartotojų grupei. Taigi koncentruotai rinkodarą būtų galima apibrėžti, kaip vartotojo poreikių išmanymą, jų patenkinimą preke, kuri būtų tokios kainos, kad motyvuotų ją pirkti. (1,7)

Įmonės tortų gamybos ir pardavimo rinkodaros komplekso elementai arba 4P, yra šie:

1P – Prekė – Tortai.

Patikimiems rinkodaros sprendimam reikia ne tik rinkodaros žinių ir patirtie, bet ir patikimos ir išsamios informacijos. (1, 136)

Tam, kad geriau suprasti rinką, buvo sudarytas klausimynas (1 priedas) kuris buvo patalpintas internetiniame puslapyje. Apklausa vyko 3 mėnesius.

Vienas iš imties tūrio apskaičiavimo būdų yra taikyti Pannioti formulę:

Pagal apskaičiuotą imties tūrį, mums reikėjo apklausti 96 žmones, tačiau į anketą atsakė 101 žmogus.

Į klausimą ar perkate tortus, dauguma atsakė kad perka (84%) ir tik maža dalis (16%) atsakė, kad neperka tortų.

Populiaurio skonio tortas pagal respodentus yra jogurtinio skonio, jį renkasi šiek tiek daugiau nei ketvirtadalis respodentų (26%), antras pagal populiarumą šokoladinio skonio tortas, jį perka daugiau nei penktadalis apklaustųjų (22%). Nežymiai skiriasi karamelinio, medaus ir vaisinio skonio torto populiarumas tarp aklaustųjų.

Į klausimą ar užsakinėjate tortus respodentų balsai pasiskirstė bevei per pusę, pusę užsakinėja, pusė ne.

Beveik kas antras apklaustasis tortus perka prekybos centruose, ketviradalis tortus dažniausiai perkas specializuotuose parduotuvėse ar užsako internetu ir tik 5% tortus perka turguje.

Balsai pasiskirstė labai tolgiai tarp skonio, kainos, kokybės ir išvaizdos. Mažiausiai žmonėms svarbi torto išvaizda.

Daugiau nei pusė apklaustųjų amžius buvo nuo 21 iki 30. Penktadėlis respodentų yra jaunesni nei 20 ir nuo 31 iki 40 metų. 7% apklaustųjų amžius svyravo nuo 41 iki 50. Ir tik vieno apklausto žmogaus amžius buvo nuo 51 iki 64.

Po trečdalį apklaustųjų į klausimą kaip dažnai perka tortus atsakė, kartą per metus, kartą per mėnesį, ar dažniau nei kartą per mėnesį. 15% atsakė jog tortus perka rečiau nei kartą per metus, ir tik nežymi dalis apklaustųjų (6%) atsakė jog niekada neperka tortų.

Beveik pusė apklaustųjų dažniausiai tortams išleidžia nuo 11 iki 15 Eur. Daugiau nei trečdelis išleidžianuo 6 iki 10 Eur. Kas dešimtas – nuo 16 iki 20 Eur. Nežymi dalis (5%) iki 5 Eur.

Buvo palygintas respodento amžiaus ir už kiek perką tortus koreliaciją. Koreliacijos koefecientas 0,527. Pastebėta, jog kuo vyresnis žmogus, tuo už didesnę kainą perką tortą.

Mikroaplinka apima pačią įmonę, tarnybas, aprūpinimo ir realizavimo sistemą, pirkėjus, klientus, partnerius ir rinkodaro tarpininkus, konkurentus ir visą kitą kontaktinę auditoriją ir jėgas, betarpiškai veikiančias ir lemiančias įmonės veiklos galimybes. (3,78)

Nedarbo lygis šalyje yra gana didelis, todėl įmonė į savo gretas priims specialistus už nedidelį atlyginimą;

Nauja mad, užuot pirkę tortus perka įvairius keksiukus ar spurgas.

Įmonės UAB rinkos analizė. (2016 m. Balandžio 24 d.). http://www.mokslobaze.lt/imones-uab-rinkos-analize.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 08 d. 18:16