Įmonės veiklos internacionalizavimas


Verslo referatas.

Įvadas. Makroekonominių pokyčių ir įmonių internacionalizacijos sąveika. Ekonominės tendencijos, skatinančios internacionalizacijos procesą. Internacionalizacijos mastai ir pokyčiai pasaulyje. Įmonės internacionalizacija į užsienio rinkas. Internacionalizacijos proceso sąvoka. Įėjimo į užsienio rinką būdo pasirinkimas. Literatūra ir šaltiniai.


Įmonės internacionalizacija – tai procesas, kurio metu įmonės įsitraukia į tarptautinio verslo areną. Jį lemia pasaulinės paklausos ir pasiūlos pasikeitimas rinkose ir konkurencinės aplinkos pokyčiai. Kompanijos teikdamos produktus tik vietinei rinkai susiduria su tuo, kad pasiūla gali viršyti paklausą, todėl prekyba tarptautinėje rinkoje leidžia realizuoti pajėgumus, taip gauti daugiau pajamų, pelno, didinti darbo jėgos užimtą bei kelti ekonominį lygį šalyje.

Internacionalizacija, kaip kompanijos veiklos įsitraukimas į užsienio rinkas, teoriniu pobūdžiu pradėta nagrinėti nuo septintojo XX amžiaus dešimtmečio. Tai labai plati tema, aprėpianti įvairias teorijas (ekonominę, organizacijų, elgesio organizacijoje, sprendimų, verslo funkcijų ir kt. Teorijas) skirtingus įėjimo į užsienio rinkas būdus, etapus, valdymo struktūras, valstybės reguliavimą, šiai veiklai vystyti yra daugybė motyvų, tačiau tuo pačiu yra susiduriama su įvairiais sunkumais. Dėl temos platumo ir galimos analizės iš įvairių perspektyvų, darbe yra apsibrėžiamos tam tikros sritys, kurias siekiama išnagrinėti.

Darbo tikslas – išnagrinėti įmonių veiklos internacionalizavimo proceso ypatumus:

Apibūdinant įmonių internacionalizacijos ir makroekonominių pokyčių sąveiką.

Apibrėžiant ūkinės organizacijos veiklos internacionalizacijos sąvoką.

Nagrinėjant galimus įėjimo į užsienio rinką būdus, atsižvelgiant į įmonės ir užsienio rinkos internacionalizacijos lygį.

Nurodant internacionalizacijos proceso naudą ir pavojus įmonei.

Apžvelgiant tarptautinių rinkų įsisavinimo strategijų formavimo problemas ir jų galimus sprendimo būdus.

Išnagrinėjus numatytus uždavinius išaiškėja, kad įmonių internacionalizacijos mastai pasaulyje pastaraisiais dešimtmečiais tapo keliasdešimt kartų didesni ir tai turi teigiamos įtakos bendradarbiaujančių įmonių valstybių makroekonominiams rodikliams. Nors kai kurioms į užsienio rinkas žengiančioms įmonėms nepavyksta pasiekti numatytų rezultatų, tačiau nemažai tarptautiniame versle dalyvaujančių įmonių pasinaudoja specializacijos pranašumu, kaštų sumažinimu, pasiekia finansinio rezultato augimo bei įtakos pasauliniame versle stiprėjimo.

Įžengęs į XXI amžių pasaulis bei jame vykstantys ekonominiai procesai atrodo neatpažįstamai pasikeitę. Prieš keletą dešimtmečių beveik visus reikalingus produktus žmonės gamindavosi patys: auginosi maistą, siuvosi drabužius, statėsi namus. Didysis lūžis įvyko pramonės revoliucijos metais (XVII a.) Europoje, kuomet buvo išrasta tuomet neįtikėtina technika, kuriai atrodė tobulumui daugiau neprilygs niekas, ir įsivyravo gamintojų specializacija. Atsiradusi specializacija toliau vis labiau plėtėsi, buvo kuriamos ekonominės teorijos specializacijos pranašumui pagrįsti (pvz., Hechsherio-Ohlino teorema).

Taip šiandien specializacija yra viena iš tarptautinės prekybos formavimosi prielaidų. Rinkos ekonomikos sąlygomis valstybės (jų gamintojai) gamindami vieną produktą gali jį iškeisti į kitus produktus, kuriuos nori vartoti, tačiau negamina. Specializacija įgalina padidinti našumą, pasiekti aukštesnę darbo ir produkto kokybę, nes visi turimi ištekliai gali būti nukreipiami į siaurą sferoje, kurioje įgyjamas didesnis pranašumas prieš mažiau specializuotą konkurentą. Pavyzdžiui, Honkongas yra labai maža valstybė, tačiau puikiai specializuojasi ir turi stiprias pozicijas Azijos bankų ir finansų paslaugų sferoje. Savo paslaugas Honkongas parduoda visame regione ir už jo ribų. Kinija, kuri vis dar neturi savo patikimos bankų sistemos, taip pat perka paslaugas iš Honkongo, o gautų pajamų mažai valstybei užtenka, kad galėtų įsigyti maisto produktų ir vandens.

  • Verslas Referatai
  • 2016 m.
  • Lietuvių
  • 15 puslapių (2842 žodžiai)
  • Universitetas
  • Verslo referatai
  • Microsoft Word 36 KB
  • Įmonės veiklos internacionalizavimas
    10 - 10 balsai (-ų)
Įmonės veiklos internacionalizavimas. (2016 m. Balandžio 29 d.). http://www.mokslobaze.lt/imones-veiklos-internacionalizavimas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 05 d. 02:32