Imonės veiklos įvertinimas


Vadybos referatas. Įvadas. Įmonės veiklos vertinimo reikšmė. Įmonės veiklos vertinimo elementai. Įmonės veiklos vertybės. Įmonės veiklos vertinimo objektai ir vertinimo metodai. Įmonės veiklos vertinimo problemos ir jų sprendimai. Išvados. Literatūros sąrašas.


Įmones veiklos vertinimo procese labai svarbios yra konkrečios įmonės vertybės, taip pat vertinimo objektai ir vertinimo metodai bei šio įmonės vertinimo problemos ir jų sprendimai. Būtent šie elementai bus analizuojami po to, kai pateikiama pati įmonės veiklos vertinimo reikšmė.

Darbo objektas – įmonės veiklos vertinimo teoriniai aspektai.

Darbo tikslas – išanalizuoti įmonės veiklos vertinimo pagrindinius momentus.

Darbo uždaviniai:

Aptarti įmonės veiklos vertinimo reikšmę;

Išanalizuoti pagrindinius įmonės veiklos vertinimo elementus.

Darbe naudojamas metodas – literatūros šaltinių analizė

Kalbant apie įmonių vertybes, reikia pasakyti, kad „pramonės įmonių vertybių sistemą sudaro vertybių šerdis, įtakos grupių vertybių posistemis ir vertybių vertinimo bei pozicijos vertybių hierarchijoje nustatymo komponentas.“

„Analizuojant literatūros šaltinių medžiagą, nustatyta, kad pramonės įmonei turinčias poveikį įtakos grupes galima suskirstyti į vartotojų, darbuotojų, savininkų, partnerių, valstybės ir kitas. Kiekviena iš šių grupių savitai suvokia vertybes, todėl vertybių sistema susiformuoja iš įvairių individų vertinimų, sujungiamų į bendrą grupės nuomonę. Čia svarbiausias yra pirkėjo grupės vertinimas, tačiau dėl nuomonių įvairovės galimi prieštaravimai tarp atskirų individų ir jų grupių vertybių vertinimo bei pozicijos hierarchijoje nustatymo. Šiuolaikinėje visuomenėje didelę įtaką turi globaliu mastu susiformavusios ir pripažįstamos vertybės. Globalizacija, sujungus pasaulį komunikacijų tinklais, leidžia paskleisti vertybių vertinimą, inovacijas ir pasiūlyti produktus vartotojams, esantiems įvairiuose geografiniuose taškuose. Vartotojo poreikis gali būti patenkinamas siūlant daugybę produktų modifikacijų (pvz., gali skirtis dizainas, spalva, techninės charakteristikos, kaina) taip pat produkto kaip vertybės apibūdinimą atitinkantį vartotojo suvokimą. Vartotojai gali užsisakyti produktą su jiems sudarytu tinkamu detalių ir savybių rinkiniu. Tenkindamos globalius vartotojų poreikius inovatyviems vertingiems produktams, kompanijos jungiasi į aljansus, kad galėtų geriau išnaudoti turimas galimybes.“

„Vartotojui ir grupėms svarbu ne tik produktas kaip vertybė, bet ir kokiomis vertybėmis remiantis jis buvo sukurtas, kokį poveikį pramonės įmonių vertybių sistema daro visuomenei bei aplinkai. Vartotojas produktą kaip vertybę nustato ir pasirenka pagal maksimalią jos vertę ir teikiamą naudą, skiriant ribotas sąnaudas prekės paieškai, žinioms, mobilumui ir pajamų dydžiui. Produktas gali būti kuriamas tiek individualaus vartotojo, tiek vartotojų grupės poreikiams tenkinti. Vienetinė gamyba vykdo individualius užsakymus, o masinė gamyba efektyvi globaliu mastu, atsižvelgiant į susiformavusią bendrą vertybių sampratą. Pramonės įmonėse svarbiausios vertybės turi lemti, koks produktas bus sukurtas gamybos procese. Vertinant produktą kaip vertybę, vienas naudingiausių rodiklių yra pridėtinė vertė, nors jis ne iki galo išreiškia prekę kaip vertybę vartotojui. Pridėtinė vertė skaičiuojama kaip pajamų iš pardavimo ir visų medžiagų, energijos bei paslaugų, reikalingų tam pardavimui, sąnaudų skirtumas. Šis rodiklis tik parodo, koks bus gautas pelnas. Pagrindinę vertę sudaro visos sąnaudos, skirtos produktui sukurti bei realizuoti, tačiau vartotojas prekę gali suvokti kaip jam svarbią vertybę ir mokėti už tai. Sėkmingai prekės realizacijai būtina, kad jos vertė atitiktų pirkėjo poreikius ir galimybes ją įsigyti, o pasitenkinimas ją naudojant stimuliuotų papildomą pirkimą. Vertei padidinti taikomas funkcinės vertinės analizės metodas. Analizuojamos įvairios produkto funkcijos ir lyginamos su reikalingomis sąnaudomis. Tai palengvina vertės, reikalingos vartotojui, sukūrimo procesą. Pajamos iš pardavimo, o ypač pridėtinė vertė sudaro sąlygas darbuotojų motyvacijai lanksčia atlyginimų bei premijų sistema.“

  • Vadyba Referatai
  • 2015 m.
  • 13 puslapių (2899 žodžiai)
  • Vadybos referatai
  • Microsoft Word 375 KB
  • Imonės veiklos įvertinimas
    10 - 8 balsai (-ų)
Imonės veiklos įvertinimas. (2015 m. Kovo 04 d.). http://www.mokslobaze.lt/imones-veiklos-ivertinimas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 11 d. 04:16