Imonės veklos planavmas ir analizė


Ekonomikos referatas. Įvadas. Planavimo vaidmuo priimant valdymo sprendimus. Sąmatų reikšmė įmonės veiklos planavime. Planai ir biudžetai. Finansų planavimas, prognozavimas ir biudžetavimas. Slenkančios prognozės. Įmonės vidaus kontrolė. Finansiniai sprendimai ir prognozavimas. Finansinė analizė. Išvados. Literatūra.


Planavimas įmonėje susideda iš: strategijų numatymo, strategijų suskaidymo trumpesniems laikotarpiams, sudarant sąmatas; sąmatų tikslinimo tam tikrais laikotarpiais, pasikeitus verslo sąlygoms; sąmatose numatytų duomenų lyginimo su faktiškais ir neatitikimų priežasčių nustatymo. Kaip teigia R.H. Garrison (2006), pagrindinis valdymo apskaitos tikslas, teikti informaciją, kuri leistų priimti tokius sprendimus, kurie įmonės ateitį nukreiptų teisinga linkme.

Kiekvienoje įmonėje tikimasi nuspėti ateinančių laikotarpių veiklos sąlygas ir prisitaikyti prie jų anksčiau, nei tie pasikeitimai įvyks. Tam būtina planuoti verslą, o verslo planavimas visų pirma neatsiejamas nuo strateginių planų sudarymo. Sąmatų sudarymas prasideda nuo strategijos kūrimo. J.L.Zimmerman (1995), teigia, jog strateginio planavimo sąvoka reiškia procesą, kuomet vadovai pasirenka bendrus įmonės tikslus ir taktiką jiems pasiekti. Svarbiausi strateginio planavimo uždaviniai: Išteklių paskirstymas; Prisitaikymas prie rinkos aplinkos; Vidinė koordinacija; Reikšmingiausių veiklos sričių nustatymas (Bagdžiūnienė, 2005) Pagrindinė priežastis įmonės ilgalaikiams tikslams numatyti yra greitai kintančios verslo sąlygos: naujų technologijų atsiradimas, konkurencingumas, vartotojų poreikių kaita ir kiti išorės aplinkos veiksniai, kuriuos būtina įvertinti, norint sėkmingai vykdyti įmonės veiklą. Prieš numatant įmonės strategijas, būtina atlikti strateginę analizę, kad įgytume daugiau žinių apie įmonės esamą situaciją įmonės poziciją rinkoje, jos stipriąsias ir silpnąsias puses, grėsmes ir galimybes. Kiekviena įmonė gali pasirinkti savus būdus (taktiką), kaip ji sieks užsibrėžtų tikslų. C.Drury (2005), išskiria, jog dažniausiai įmonių misija būna susijusi su siekiu efektyviau parduoti produkciją užimamoje rinkoje, plėsti prekybą naujose rinkose ar pateikti vartotojams naujus produktus. Tačiau pasitaiko atvejų, kai įmonės vadovybė dėl tam tikrų priežasčių priima ne tokius palankius sprendimus, pavyzdžiui, nusprendžia nebevykdyti veiklos nepelninguose regionuose. Tikslą pasiekti įmonei padeda pasirinkta valdymo politika, kurios esmę sudaro vadovų priimami valdymo sprendimai, taisyklės, kuriomis su tam tikrais apribojimais nustatoma, kas turės būti padaryta, ir valdymo apskaitos procedūros, padedančios siekti numatytų tikslų. Visos įmonės pasirinktos strategijos turi būti įvertintos. Svarbiausia įvertinti strategijos tinkamumą - ar ji tinkama toje situacijoje, ar išnaudoja įmonės pranašumus ir galimybes, išvengia silpnybių ir įvertina grėsmę; strategijos įvykdomumą - ar strategija gali būti finansuojama, ar įmanoma įsitvirtinti numatytose rinkose, ar įmanoma konkurencija su esamais varžovais ir strategijos priimtinumą - ar pakankamai maža rizika ir ar pakankamai pelninga. Išsiaiškinus, kokie yra pagrindiniai įmonės tikslai ir kokiomis priemonėmis jų bus siekiama, įmonės veikla turi būti planuojama sudarant veiklos planus ar sąmatas.

Sąmatos būtinos kiekvienai įmonei, nes jose numatomos įmonės tikslų įgyvendinimo galimybės. J.Mackevičius (2003) pateikia tokį sąmatos apibūdinimą: sąmata tai planas, kuriame, siekiant įgyvendinti įmonės veiklos tikslus, numatomi tam tikro laikotarpio įmonės veiklos rodikliai, išreikšti pinigais ir kiekybiniais matais. H.Anderson ir kt. (1989) teigia, jog sąmata, tai finansinis dokumentas, sudaromas prieš įmonės sandorių pradžią, dažnai vadinamas finansiniu veiklos planu. G.A.Cole (1999), teigimu, sąmatos, tai ataskaitos, kuriose finansiniais rodikliais išreiškiami planuojami įmonės veiksmai. Taigi, apibendrinus minėtų autorių pateiktus sąmatų apibūdinimus, galima padaryti išvadą, jog sąmata, tai tam tikram laikotarpiui parengtas įmonės veiklos planas, kuris gali būti išreikštas tiek kiekybiniais, tiek kokybiniais rodikliais. Siekiant efektyviai vykdyti veiklą, įmonės, nepriklausomai nuo jų dydžio ar vykdomos veiklos, turėtų sudaryti sąmatas.

  • Ekonomika Referatai
  • 2016 m.
  • Lietuvių
  • 14 puslapių (3333 žodžiai)
  • Universitetas
  • Ekonomikos referatai
  • Microsoft Word 37 KB
  • Imonės veklos planavmas ir analizė
    10 - 5 balsai (-ų)
Imonės veklos planavmas ir analizė. (2016 m. Sausio 11 d.). http://www.mokslobaze.lt/imones-veklos-planavmas-ir-analize.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 11 d. 04:28