Įmonės vidaus ir išorės analizė AB “Lietuvos geležinkeliai”


Ekonomikos analizė. Įvadas. Valdymo samprata. Organizacijos vizija, tikslai. Analitinė dalis. Makro aplinkos analizė. Inovacijos. "Lietuvos geležinkeliai" SSGG (swot) analizė. Strateginės alternatyvos įgyvendinimas. Keleivių vežimų plėtra. Greitojo susisiekimo plėtra. Kombinuotojo transporto organizavimas. Bilietu sistemos tobulinimas. Supergreitųjų geležinkelių Lietuvoje perspektyvos. Išvados.


Lietuvoje ekonomika auga pakankamai sparčiai. Per pastaruosius keletą metų ekonomikos rodikliai vis gerėja, tai rodo gerokai ūgtelėjęs bendrasis vidaus produktas, eksporto ir importo santykio gerėjimas, investicijų iš užsienio augimas, medienos gaminių, informacinių sistemų, kai kurių chemijos šakų ir daugelio kitų pramonės šakų augimas. Bankų veiklos pakilimas. Visi šie ir daugelio kitų faktorių teigiamos pusės įvertinimas – įstojimas į Europos Sąjungą. Toliau taip pat sparčiai augant ekonomikos lygiui Lietuvoje, mano manymu, po keleto dešimtmečių Lietuva bus lygiavertė Europos valstybė ir galės konkuruoti kaip lygiavertė varžovė su beveik visomis Europos valstybėmis.

Infliacijos lygis nėra didelis ir jis atitinka visus keliamus ES reikalavimus.Infliacijos lygis siekia apie 2%, nors šių metų kovo mėn. infliacijos lygis siekė 0.5%.

Ši problema nėra sprendžiama, kadangi “Lietuvos geležinkelis” yra valstybinė įmonė ir ji yra išlaikoma valstybės. Pradedant privatizuoti “Lietuvos Geležinkelį” ši problema bus sprendžiama vis aktualiau.

Pastaraisiais metais užimtumo problema vis mažėja, nes daug investicijų investuojama į Lietuvos kompanijas, tiek vietinių investuotojų tiek užsienio investuotojų. Dabar realus nedarbo lygis siekia apie 9%. Įstojus į ES vis didesnės galimybės išvažiuoti į užsienį dirbti, todėl ši problema dar labiau mažės ateityje.

Investicijos pastaruoju metu vis auga per keletą pastarųjų metų. Lietuvos geležinkelių atnaujinimo programai įgyvendinti buvo patvirtinta 10087 tukst. Lt, skirta 9868,4 tukst. Lt asignavimu.  

Iš šių lentelių galime spręsti matome, kad geležinkelių transportas palaipsniui mažėja, tačiau investuojant dideles investicijas turėtų palaipsniui didėti.

Susisiekimo ministerija yra pasirašiusi sutartis su daugeliu aukštųjų – universitetiniu, aukštųjų bei profesinių fakultetais, kurie ruošia įvairių rūšių transporto specialistus. Lietuvos geležinkelių sistemoje dirba per 13 tūkst. Darbuotojų ir yra visiem darbuotojams suteikiamos geros galimybės keltis kvalifikaciją.

Švietimo politika yra ganėtinai problematiška Lietuvoje, kadangi nepakanka lėšų išlaikyti mokymo įstaigas ir suteikti jiems pilną aprūpinimą. Ateityje bus mažinama aukštojo mokslo vietų, tačiau pačių ekspertų kokybė turėtų pagerėti, kadangi didėja konkurenciją tarp specialistų.

Lietuvos geležinkelių sistemoje dirba per 13 tūkst. darbuotojų, ir laisvų darbo pasiūla yra maža. Visi nauji darbo jėgos ištekliai yra Vilniaus Petro Vileišio aukštesnioji transporto mokyklos auklėtiniai, kuri ruošia specialiai geležinkelių transportui.

Požiūris į darbo kokybę yra ganėtinai žemo lygio. Valstybinių kompanijų atstovai mažai sudominti darbo kokybe.

Organizacijoje vyrauja konkreti ir griežta hierarchija, kiekvienas vadovas gali būti įvairaus lygio, tačiau tarp vienodo lygio vadų nėra pastebėta jokių diskriminacijų ar nesutarimų dėl požiūrių, ar kitokių asmeninių savybių.

Lietuvos geležinkelių sistemoje dirba įvairaus darbinio amžiaus darbuotojai. Paslaugomis naudojasi daugiausia studentinio ir pencijinio amžiaus žmonės.

Lietuvoje darbas yra didelė vertybė ir dauguma piliečių stengiasi išsaugoti savo darbo vietas, nes nedarbo lygis gan didelis.

vertybės, susijusios su produktais

Valstybės vyriausybė įžengus į ES supranta, jog naujų technologijų kūrimas yra būtinas atributas visose ūkio šakose, todėl skatina ir remia naujų technologijų diegimą. Per ateinančius dešimtmečius turėtų dauguma kompanijų įsigyti modernias technologines sistemas.

Pasaulyje geležinkelių transportas yra labai spartinamas ir elektranizuojamas, tačiau mūsų geležinkelio sistemoms tai dar tik ateitis.

Dėl daug pigesnio ir daug didesnio mąsto prekių gabenimo Lietuvos geležinkeliai savo rinkos nepraras, o pastaraisiais metais jų apyvarta vis didėja, o kelių transporto apyvarta Lietuvoje mažėja.

Lietuvos geležinkeliai Lietuvoje pakaitalų neturi ir yra labai maža galimybė, kad atsiras kokia nors organizacija, kuri sugebės tokias dideliais kiekiais gabenti tokia maža kaina prekes.

Prekių užsakovai neturi didelių galimybių Lietuvoje rasti alternatyvą geležinkeliams. Nors ir padidėjo per pastaruosius metus 1 km. kaina nuo 3.4ct iki 6.7ct tačiau geležinkelių transportas išlieka pats pigiausias sausumos prekių transportavimo būdas.

Geležinkelių transportas gali sausuma gabenti daug didesnius kiekius krovinių lyginant su kelių transportu, kuriu ir yra pagrindinis konkurentas geležinkelių transportui.

Geležinkelių transportas viena seniausių motorizuotų sausumos susisiekimo rūšių, turinti didelę patirtį pervežimų srityje. Lyginant su autobusų ar kitomis sausumos pervežimų kompanijomis geležinkelių transporto srityje yra sukaupta daug didesnė patirtis.

  • Ekonomika Analizės
  • 2015 m.
  • 21 puslapis (5243 žodžiai)
  • Ekonomikos analizės
  • Microsoft Word 131 KB
  • Įmonės vidaus ir išorės analizė AB “Lietuvos geležinkeliai”
    10 - 3 balsai (-ų)
Įmonės vidaus ir išorės analizė AB “Lietuvos geležinkeliai”. (2015 m. Kovo 06 d.). http://www.mokslobaze.lt/imones-vidaus-ir-isores-analize-ab-lietuvos-gelezinkeliai.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 04 d. 01:59