Įmonių socialinė atsakomybė tarptautiniu kontekstu: kaip veikia ne Europos sąjungos šalys


Sociologijos referatas. Autorė. VadovėLekt. Audronė Alijošiūtė. Pastaruoju metu itin didelę reikšmę visame pasaulyje užiima Įmonių socialinė atsakomybė (ĮSA). Kalbant apie ĮSA, visų pirma reikėtų atkreipti dėmesį, kad nėra vieningo šio termino ir jo apimties apibrėžimo. Šiame straipsnyje analizuojamos Jungtinių Amerikos valstijų ir Europos Sąjungai priklausančių šalių įmonių socialinės atsakomybės koncepcijos, išskiriant esminius skirtumus tarp verslo subjektų požiūrio į įmonių socialinę atsakomybę ir iš to išplaukiantį jų socialinio atsakingumą. Šiuo metu įmonių socialinė atsakomybė vaidina svarbų vaidmenį JAV įmonių gyvenime. Mokslinėje, literatūroje ĮSA samprata kiek išsiskiria. Įmonių socialinė atsakomybė – koncepciją kuomet įmonės savanoriškai integruoja socialinius ir aplinkosauginius veiksnius į verslo praktiką ir savo santykius suinteresuotomis grupėmis. Na o štai JAV ekspertų Esrock and Leichty nuomone (1999m), apibrėžta ĮSA sąvoka skamba taip. Įmonių socialinė atsakomybė – tai tėra tik didesnio pelno siekimo priemonė. JAV ekonomistas, 1976-ųjų metų Nobelio premijos ekonomikos srityje laureatas, Milton„As Friedman„As (1912) įrodė, jog vienintelė verslui tenkanti socialinė atsakomybė, yra pelno didinimas. Taigi, šie apibrėžimai yra tik pavyzdžiai, rodantys, kad ir ĮSA,suvokimas apie tai, kas yra socialiai atsakinga įmonė visiškai pasikeitė. JAV įmonės yra linkusios didesnį dėmesį atkreipti į svarstomas problemas, kurios labiau susiję su etika išsimokslinimu, gyvenimo kokybe, menais ir kultūra. Facebook sukūrė Mark Zuckerberg (Harvardo universitetas) 2004 m. „McDonald’s“ – didžiausias greito maisto restoranų tinklas visame pasaulyje. 2010 m. Burson-Marsteller kartu su Penn Schoen Berland atliko tyrimą „Corporate social responsibility branding survey“, kuriame dalyvavo 1001 JAV respondentų. ĮSA gali tapti įmonės konkurenciniu pranašumu, o taip pat per ją gali būti formuojamas organizacijos įvaizdis ir reputacija. Diskusiniai klausimai. Https//sharedvalue. org/sites/default/files/resource-files/CFR-047%20Corporate%20Social%20Responsibility%20White%20Paper_FINAL. Https//books. google. lt/books?id=kiWXBQAAQBAJ&pg=PA49&lpg=PA49&dq=esrock+and+leichty+2010&source=bl&ots=gDnC5kgmRh&sig=ybu7noDZ0cLdsdmzhVjarKKclf4&hl=lt&sa=X&ved=0CB4Q6AEwAGoVChMIqcbO6ej0yAIVQo1yCh3DrgFT#v=onepage&q=esrock%20and%20leichty%202010&f=false knyga Handbook of Research on Developing Sustainable Value in Economics, Finance.


Pastaruoju metu itin didelę reikšmę visame pasaulyje užiima Įmonių socialinė atsakomybė (ĮSA). ĮSĄ nesiūlo nepateikia „ vieno visiems tinkančio sprendimo“, todėl neretai įmonių vadovai skęsta ĮSA kompleksiškume. Dar labiau išsiskiria požiūris Europos Sąjungos ir jai nepriklausančių šalių. Žinoma, jog skirtingoms verslo sritims aktualios skirtingos soacialinės atsakomybės formos, priklausomai nuo veiklos pobūdžio ir sąlyčio su visuomene, ekologijos klausimais bei šalyje vyraujančiomis problemomis. Tačiau reikėtų suprasti, kad tobulos socialiai atsakingos įmonės nėra, o tapti tobulomis - ĮSA įgyvendinančių įmonių siekis.

Šiame straipsnyje analizuojamos Jungtinių Amerikos valstijų ir Europos Sąjungai priklausančių šalių įmonių socialinės atsakomybės koncepcijos, išskiriant esminius skirtumus tarp verslo subjektų požiūrio į įmonių socialinę atsakomybę ir iš to išplaukiantį jų socialinio atsakingumą.

ĮSA – SAMPRATA ES ŠALYSE IR JAV

Šiuo metu įmonių socialinė atsakomybė vaidina svarbų vaidmenį JAV įmonių gyvenime. JAV įmonės siekia sukurti ir užtikrinti ne tik naudingą, sėkmingą, bet ir etišką ir socialiai atsakingą būdą, kuris yra gyvybinis korporaciniam vystymuisi ir konkurencinio pranašumo priežiūrai. Vadybininkai, kurie susiduria su etiškomis ir socialinėmis atsakomybės problemomis, neturi pakankamai laiko gerai apsvarstyti optimalių sprendimų, todėl dažnai susiduria su situacijomis be aiškaus sprendimo.

  • Sociologija Referatai
  • 2015 m.
  • Lietuvių
  • 7 puslapiai (1159 žodžiai)
  • Kolegija
  • Sociologijos referatai
  • Microsoft Word 22 KB
  • Įmonių socialinė atsakomybė tarptautiniu kontekstu: kaip veikia ne Europos sąjungos šalys
    10 - 9 balsai (-ų)
Įmonių socialinė atsakomybė tarptautiniu kontekstu: kaip veikia ne Europos sąjungos šalys. (2015 m. Lapkričio 29 d.). http://www.mokslobaze.lt/imoniu-socialine-atsakomybe-tarptautiniu-kontekstu-kaip-veikia-ne-europos-sajungos-salys.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 06 d. 18:07