Įmonių strategijos egzaminas VGTU


Ekonomikos konspektas. Kaip apibūdintumėte keturis nuoseklios strategijos elementus? Kaip apibūdintumėte vizijos ir misijos privalumus bei paaiškintumėte, kodėl vizija ir misija negali pakeisti strategijos? 3/ Kokie yra aiškiai suformuluotos strategijos privalumai? Paaiškinkite kokias dvi problemas sprendžia bet kuri firma. Apibūdinkite šių dviejų problemų sprendimo būdus. / Kuo skiriasi firmų tyrėjų ir firmų išnaudotojų veiklos modelis? 7/ Apibūdinkite strateginės sąveikos elementus oligopolinėje rinkoje. Apibūdinkite kaip diferenciacija veikia konkurenciją rinkoje. Apibūdinkite kaip diferenciacija veikia firmų elgseną. Apibūdinkite įėjimo į rinką barjerų tipus. Kaip gali būti strategiškai sukurti įėjimo į rinką barjerai? Apibūdinkite masto ekonomijos priežastis. Paaiškinkite kokią įtaką įmonės strategijai turi masto ekonomijos efektas (kaip jis įtakoja įmonės elgseną14/. Paaiškinkite kas lemia įmonės sprendimus „gaminti pačiam“ ar „pirkti rinkoje“. Gaminti ar pirkti? Diversifikacijos priežastys (1Diversifikacijos tipai. / Apibūdinkite korporacijos tipo organizacijos kūrimo logiką. Korporacijos kūrimo logika motininės korporacijos vaidmuo.


Elementai:

•Tikslai;

•Veiklos apimtis;

•Konkurencinis pranašumas;

•Logika

Tikslai. Tai pirmas nuoseklios strategijos elementas, kurio link bus nukreipta strategija.

Ilgalaikiai tikslai – tai tikslai, kuriems pasiekti reikalingas ilgas laikotarpis, o juos pasiekus – aktyvus palaikymas.

•Tikslai turi turėti aiškią kryptį

Tikslai gali būti suvokiami kaip strategijos “kur”: Kur firmos vadovai norėtų būti?

Tikslai turi būti tikslesni nei “pelno maksimizavimas”. Ilgalaikis tikslas toks kaip, pelno maksimizavimas yra pernelyg platus strategijos turiniui.

•Be savo tiesioginio tikslo padėti išplėtoti strategiją, tikslai padeda:

Motyvuoti darbuotojus

Konkuruoti rinkoje

Veiklos apimtis apibūdina veiklas, kuriomis užsiima verslas.

Tai apima produktų, rinkų, geografijų, technologijų, procesų ir vertikalios integracijos apibūdinimą. Veiklos apimtis reiškia “kokius”: Kokius produktus firma gamins, kokias veiklas vykdys pati, į kokias rinkas nusitaikys?

Konkurencinis pranašumas apibūdina kaip firma ketina siekti ilgalaikių tikslų pasirinkusi savo veiklos apimtį.

Egzistuoja didelė potencialių konkurencinio pranašumo šaltinių įvairovė . Tačiau dauguma konkurencinio pranašumo formų reiškia, kad firma gali teikti paslaugas ar produktus, kuriuos vartotojai vertina labiau nei konkurentų arba, kad ji gali teikti paslaugas ar gaminti produktus žemesniais kaštais nei konkurentai. Jei firma savo kai kuriuos veiklos procesus atlieka geriau nei esami ar potencialūs konkurentai, ji turi pranašumą. Tačiau tai gali būti konkurencinis pranašumas tik tuomet kai šie veiklos procesai prisideda prie firmos gebėjimo siekti ilgalaikių tikslų.

Svarbiausiu strategijos elementu laikoma logika, kuria remiantis firma ketina siekti savo tikslų.

“Mūsų strategija yra siekis dominuoti JAV nebrangių kavos puodelių rinkoje esant žemų kaštų, masinės rinkos gamintoju”. Pateiktame pavyzdyje praleistas bet kurios strategijos elementas: paaiškinimas, kodėl ši strategija bus įgyvendinta. Strategijos logika reiškia kodėl. Kodėl šie produktai ir šis konkurencinis pranašumas lems konkrečios firmos, veikiančios atitinkamoje šakoje, aukštus rezultatus.

  • Ekonomika Konspektai
  • 2015 m.
  • 7 puslapiai (2344 žodžiai)
  • Universitetas
  • Ekonomikos konspektai
  • Microsoft Word 33 KB
  • Įmonių strategijos egzaminas VGTU
    10 - 10 balsai (-ų)
Įmonių strategijos egzaminas VGTU. (2015 m. Vasario 16 d.). http://www.mokslobaze.lt/imoniu-strategijos-egzaminas-vgtu.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 04 d. 20:34