Įmonių veiklos internacionalizacija


Vadybos referatas. Įvadas. Įmonių plėtros į kitų šalių rinkas motyvai. Internacionalizacijos aiškinimai. Internacionalizacijos modeliai. Internacionalizacijos modelis „Uppsala“. Įmonių įsiskverbimo į užsienio rinkas fazės. Įmonių vidinės problemos internacionalizacijos procese. Naudota literatūra.


Vienu iš žymiausių pastarųjų dešimtmečių įvykių tapo pasaulinės ekonomikos internacionalizacijos ir globalizavimosi tendencijos, sąlygotos pastovaus ir spartaus tarptautinio verslo augimo. Nors šie du terminai dažnai nadojami pakeičiant vienas kitą, jie nėra sinonimai. Internacionalizacijos samprata apibrėžiama kaip sėkmingas įsitraukimas į eksportą per geografinį plėtimąsi rinkose už nacionalinių sienų ribų, sąlygojantis: pokyčius produkcijoje ir organizacinėse formose; vis platesnio produktų rato pateikimą; operacijų vykdymo metodų ir vadybos filosofijų kitimą. Todėl internacionalizacijos procese įmonės internacionalizuoja savo funkcijas: gamybą, pardavimus; gamybos veiksnius (žmogiškąjį kapitalą, technologijas, žinias), struktūrą ir vadovų orientacijas. Internacionalizacija susijusi su didėjančia tarptautinės prekybos svarba.

Darbo tikslas: Išgryninti įmonių veiklos internacionalizacijos teorinius aspektus

Darbo uždaviniai:

1.Atskleisti įmonių plėtros į kitų šalių rinkas (internacionalizacijos) motyvus;

2.Aptarti internacionalizacijos teorijas (modelius), nurodant jų privalumus ir trūkumus;

3.Aptarti įmonių „vidines“ problemas, kylančias internacionalizacijos procese.

Internacionalizacija yra sudėtingas ir daugiadimensinis procesas, apibūdinantis vis didėjantį firmos geografinį mąstą, įsitraukimą į užsienio šalių veiklą. Tačiau sėkminga veikla užsienio rinkų neapibrėžtumo sąlygomis reikalauja aiškios kiekvieno verslo subjekto pozicijos, jo veiksmų koncepcijos ir programos, gebėjimo savarankiškai įvertinti savo siekius, galimybes, objektyvias veiklos aplinkybes – verslo srityje turi vyrauti strateginė mąstysena. Mažos ir vidutinės įmonės, skverbdamosis į užsienio rinkas, siekia daugiausiai trumpalaikių lokalinių tikslų (siekti didesnių pardavimo apimčių; siekti didesnio pelningumo; realizuoti produktų perteklių). Jei pasiseka juos įgyvendinti, kurį laiką iš tikrųjų gali pavykti padidinti pardavimo apimtis ir pelningumą. Didelių įmonių eksporto tikslai labiau strateginiai (įsitvirtinti naujoje rinkoje; užkariauti naujas rinkos dalis; užimti naujos eksporto rinkos nišą), po jų įgyvendinimo, leidžia joms ilgam laikui įsitvirtinti naujose rinkose, tada labai konkretūs pardavimo apimčių ir pelningumo didinimo tikslai pasiekiami savaime.

  • Vadyba Referatai
  • 2015 m.
  • 15 puslapių (3630 žodžių)
  • Vadybos referatai
  • Microsoft Word 66 KB
  • Įmonių veiklos internacionalizacija
    10 - 10 balsai (-ų)
Įmonių veiklos internacionalizacija. (2015 m. Kovo 08 d.). http://www.mokslobaze.lt/imoniu-veiklos-internacionalizacija.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 10 d. 16:43