Individualios asmenybės charakteristikos


Psichologijos referatas.

Įvadas. Mokymosi ir išmokimo procesas. Asmenybė ir jos bruožai. Individualios asmenybė savybės. Temperamentas ir charakteris. Sensorinio suvokimo įpatumai. Mąstymas. Gabumai. Lytis. Intelektas. Išvados. Naudota literatūra.


J. Lockas teigė, jog žmogus gimdamas neturi jokių įgimtų savybių, todėl jis yra švari lenta ugdytojo darbams. Žinoma atsirado ir jam pritariančių ir prieštaraujančių žmonių. Tačiau, kad ir kaip būtų, į mokyklą ar kitą ugdymo instituciją vaikas ateina jau su susiformavusiais tam tikrais asmenybiniais ir charakterio bruožais. Nesvarbu ar pritarsime J. Locko nuomonei, tačiau akivaizdu, kad vaikai skirtingai mąsto, elgiasi, reaguoja į įvairias situacijas ar emocijas, tad nesvarbu ar vaikas turi įgimtų ar įgytų asmenybės charakteristikų, kurias formavo ir keitė jį supanti aplinka, patyrimai, auklėjimo normos, kiekvienas vaikas yra asmenybė ir yra individualus. Ugdymo institucijose yra numatyta vaikus auklėti pagal vienodą ugdymo planą (išskyrus atvejus, kuomet vaikui pritaikoma programa dėl specialiųjų ugdymosi poreikių: išskirtinių gabumų ar mokymosi sunkumų). Tačiau, nors vaikai mokomi vienodų dalykų, lanko tokias pat pamokas pas tokius pat mokytojus ir iš jų reikalaujama tokių pat žinių, ne visi mokosi vienodai. Kodėl taip yra? Atlikta daug tyrimų išsiaiškinti kodėl išmoktos vaikų žinios yra skirtingos. Teigiama, jog kiekvienas vaikas yra skirtingas ir gali skirtingai interpretuoti gaunamas žinias, skirtingai atlikti užduotis, nors yra mokomas identiškų dalykų. Tad kas sekasi vienam vaikui nebūtinai sekasi kitam, taip pat gali skirtis ir pomėgiai bei mokymosi galimybė. Būtent čia ir atsiskleidžia vaiko individualumas. Net tokiomis pat sąlygomis auginami, auklėjami ir mokomi vaikai gali ugdymosi procese turėti skirtingą pasisekimą. Būtent apie tai ir kalbėsiu šiame darbe. Aš sieksiu parodyti, kokie gali būti asmenų individualūs skirtumai ir kokią įtaką jie daro ugdymuisi – išmokimo procesui.

Visi šie veiksniai yra svarbūs asmenybės vystymosi procese, jie neatsiejami ir papildo vienas kitą, bei įtakoja vienas kitą. Jų pažinimas palengvina visų ugdymo proceso dalyvių darbą. Mokymosi procese svarbūs visi jame dalyvaunatys dalyviai – mokytojas, mokinys, tėvai, bendraklasiai. Bendraklasiai svarbūs ugdyme todėl, kad esant jiems atsiranda konkurencija skatinantį vaiką mokytis, tėvai padeda gilinti žinias ir padeda iškilus sunkumams ir neaiškumams atliekant užduotis namuose, tačiau svarbiausi vis tik išlieka mokytojas ir mokinys. Tam, kad mokytojas kokybiškai atliktų savo darbą jis pirmiausia turi pažinti mokinį ir jo asmenybę. Kiekvienas ugdytinis yra unikalus ir skirtingas, tai kas tinka vienam ne būtinai tiks kitam, taip yra todėl, kad žmogaus asmenybę sudaro daug skirtingų charaktersitikų, kurios vienaip ar kitaip įtakoja okymosi procesa.Paisant jų galima pasiekti mokymosi sėkmę derinant ir taikant įvairius metodus, pritaikant mokomąją medžiagą.

Bruožas – gana pastovi asmens elgesio ypatybė, paprastai nekintanti, kintant aplinkybėms ir situacijoms. (Gage, Berliner, 1994) Vienas iš nekintančių asmenybės bruožų – temperamentas.

Būtent nuo asmenybės ir jos bruožų neretai priklauso išmokimo procesas. Energingo asmenybės tipo vaikas gali mesti pradėtą darbą su lyg pirma nesekme, blaškytis ir sunkiai susikaupti, kas trugdo išmokimo proceso sėkmei, priešingai su ramaus tipo asmenybe, kuri optimistiškai nusiteikusi, neskubėdama atlieka užduotis ir nemeta pradėto darbo emociniu pagrindu. Susikaupimas ir ramybė padeda atsipalaiduoti ir geriau įsiminti reikiamą informaciją, todėl ramaus vaiko mokymosi rezultatai galimai aukštesni nei agresyvaus karštakošio.

„Asmenybė yra temperamento ir charakterio derinys. <...> Netgi įžymiausi XXa. Psichologai painiojo asmenybės, temperamento, charakterio sąvokas, tuo, pasak E. Fromo, padarydami apgailėtinos žalos etikos teorijai.“ (Beržinkas, 2008. p.186)

1.Intravertas. Asmuo užsisklendęs savyje, socialiai pasyvus, linkęs domėtis labiau vidiniu pasauliu, sunkiai įsitraukiantis į socialinį gyvenimą, vengiantis praktinės veiklos, puikiai besijaučiantis būdamas vienas ir dirbdamas su savimi, mąstydamas.

  • Psichologija Referatai
  • 2016 m.
  • Lietuvių
  • 17 puslapių (4119 žodžių)
  • Universitetas
  • Psichologijos referatai
  • Microsoft Word 38 KB
  • Individualios asmenybės charakteristikos
    10 - 8 balsai (-ų)
Individualios asmenybės charakteristikos. (2016 m. Kovo 30 d.). http://www.mokslobaze.lt/individualios-asmenybes-charakteristikos.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 10 d. 07:13