Informacinė sistema analizė


Informatikos kursinis darbas. Įvadas. Informacijos šaltinių apžvalga. Informacinės sistemos samprata. IS kūrimo gyvavimo ciklas. Duomenų bazė – IS sudėtinė dalis. Informacinės sistemos kokybė ir saugumas. Programa „vandens apskaita“. Programos aprašymas. Informacinės sistemos kokybės įvertinimas. Išvados. Informacijos šaltinių sąrašas.


Kiekviena informacinė sistema kuriama turint užsibrėžtą tikslą, žinant kam ji bus naudojama. Analizuojant UAB„Šilutės vandenys“ informacinę sistemą didžiausias dėmesys bus skiriamas į kontrolieriaus darbo vietos kompiuterizavimą.

Pasak V. Dagienės (2005), Informacija turi įvairių jai būdingų savybių: senėjimas, nuvertėjimas laikui bėgant, jei gauname tą pačią informaciją iš dviejų šaltinių, jos nebus dvigubai daugiau. Informacijos turinys nepriklauso nuo jos saugojimo būdų (laikmenų), taip pat nuo pateikimo formos Sisteminti ir naudoti informaciją padeda informacinės technologijos. Informacinė technologija - metodų ir būdų visuma informacijai rinkti, kaupti, saugoti, apdoroti ir pateikti vartotojui. Informacija ir informacinės technologijos sujungtos į vieną visumą sudaro sistemą. Informacinė sistema sudaroma kompiuterinės sistemos pagrindu. Informacinę sistemą sudaro 5 komponentai:kompiuterinė sistema, žmonės, procedūros, duomenys ir informacija, ryšio priemonės (kai kompiuteriai dirba tinkle). Panašiai informacinės sistemos komponentus grupuoja V. Sekliuckis ir kt. knygoje „Informacinės sistemos ir duomenų bazės“ (2007). Pasak autorių, informacinę sistemą sudaro:

Programinė įranga – programų rinkinys, kuris įgalina techninę įranga apdoroti duomenis (žr. 1 lentelę).

Kompiuterinis tinklas – IS dalis, jungianti sistema. Tinklas yra atskira IS dalis, išdėstytas skirtingose darbo vietose, siejanti programinių ir techninių priemonių sistemą, kuri leidžia padalyti IS išteklius (duomenis, programas, techninius įrenginius) visoms kompiuterizuotoms darbo vietoms, kelioms darbo vietoms bendrai naudoti IS išteklius.

Žmonės – organizacijos darbuotojai ir padaliniai, kurie naudojasi IS arba naudoja jos rezultatus, taip pat informacijos specialistai, užtikrinantys IS funkcionavimą.

Beveik visi autoriai (V. Dagienė, 2005, V. Sekliuckis ir kt., 2007) sutaria , kad žmonės— svarbiausioji informacinės sistemos dalis, nors šis faktas dažnai nepakankamai vertinamas. Tai kompiuterių profesionalai kuria techninę ir programinę kompiuterių įrangą, profesionalūs kompiuterių operatoriai, kurie prižiūri ir valdo kompiuterinių sistemų veiklą, profesionalūs kompiuterių tarnautojai ir vartotojai, kurie kiekvieną dieną įveda didžiulius kiekius duomenų ir vartotojai, naudojantys ir valdantys kompiuterines sistemas, kurios gali turėti įtaką mūsų saugumui ir sėkmingam gyvenimui.

Pagal organizacinės struktūros lygmenis yra padalinių IS, organizacijos IS,tarporganizacinės IS.Padalinių IS skirtos tik konkrečią funkciją atliekančiam padaliniui. Pavyzdžiui, personalovaldymo IS skirta personalo skyriaus poreikiams kompiuterizuoti. Tokia padalinio IS gali būti sudarytaiš kelių skirtingų taikomųjų programų ar modulių, atitinkančių specifinius padalinio poreikius.Organizacijos IS apima visas įmonėje veikiančias IS, kurios kompiuterizuoja kelias arba visasorganizacijos padalinių funkcijas, kompiuterizuoja veiklos funkcines sritis.Tarporganizacinės IS yra sudėtingos IS, kompiuterizuojančios kelių organizacijų sąveikosprocesus ar funkcijas.

4. Marketingo IS kompiuterizuoja organizacijos marketingo skyriaus veiklą, marketingo procesus;

Pagal pagalbos veiklai pobūdį (t.y. kompiuterizuojamo proceso) pobūdį, skiriamos:

Pagal veiklos valdymo lygmenį yra operatyvinės IS (operatyvaus valdymo IS) (Operational IS), vadybinės IS (Managerial IS), strateginės IS (Strategic IS).Operatyvinės (arba operatyvaus valdymo) IS vykdo kasdienes organizacijos operacijas, tokias kaip tarnautojų priskyrimas darbams ir jų darbo valandų užrašymas. Kitas pavyzdys – pirkimų ar pardavimų apskaita. Operatyvaus valdymo sprendimai yra trumpalaikiai. Operatyvines sistemas naudoja pirmojo lygmens vadybininkai (tiesiogiai kontroliuojantys gamybos procesą), operatoriai ir raštinės darbuotojai.

Vadybinės sistemos, dar vadinamos taktinėmis sistemomis, kompiuterizuoja viduriniojo valdymo lygmens personalo (vadybininkų) veiksmus su informacija, tokius kaip trumpalaikis planavimas, organizavimas ir kontrolė. Vadybinės sistemos apibendrina duomenis: viduriniojo lygmens vadybininkai atsakymus į užklausas mėgsta gauti greitai. Vadybinės sistemos, kaip ir operatyvinės, naudoja vidinius duomenų šaltinius. Vadybinės IS kompiuterizuoja duomenų apibendrinimo ir analizės uždavinius, pavyzdžiui,statistiniai apibendrinimai – tai kasdienė produkcija, savaitinės pravaikštos ir mėnesinis elektros energijos sunaudojimas.Tradicinės strateginės IS naudojamos tik ilgalaikio planavimo uždaviniams spręsti. Šiandienstrateginės sistemos padeda organizacijoms rasti sprendimus, atsakymus į konkurentų veiksmus arba į kitus ryškius pokyčius įmonės aplinkoje. Tokios reakcijos neįtrauktos į ilgalaikį planavimą todėl, kad jos yra nenuspėjamos.Strateginės sistemos palaiko situacijų, neįtrauktų į ilgalaikį planą, sprendimo variantų kūrimą. Organizacija gali būti inovacijų iniciatorė. Gali būti naudojama idėjų generavimo programinė įranga, kuri papildo strategines IS.

Informacinė sistema analizė. (2015 m. Balandžio 21 d.). http://www.mokslobaze.lt/informacine-sistema-analize.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 06 d. 20:05