Informacinės sistemos transporte konspektas


Transporto konspektas.

Kai kurie autoriai IS apibrėžia kaip praktinio darbo , informacijos ir žmonių derinį siekiant galutinio rezultato. Informacinės sistemos istorinė raida. Pirmasis sistemų raidos lygis. Antrasis lygis. Transporto informacijos apdorojimas. Informacinių sistemų tipai pagal transporto įmonių valdymo tipus. Operatyvinis , taktinis , strateginis. Viršutinis ( sprendimų palaikymo sistemos ) vidurinis ( informacinės valdymo sistemos ) apatinis ( duomenų apdorojimo sistemos ) IS LYGIAI Operatyvinio lygmens sistemos. Žinių lygmens sistemos. Valdymo lygmens sistemos. Strateginio lygmens sistemos. Sprendimų paramos sitemos. Sprendimų paramos sistemos skirtos sekantiems sprendimams. Sprendimų paramos sistemu taikymo pavyzdžiai. Ekspertinės sistemos. Skirtinga informacijos paskirtis pagal valdymo is valdymo lygius strateginis planavimas. Valdymo kontrolė. Operatyvinė kontrolė. Duomenų apdorojimo sistemos pagrindiniai tikslai. Duomenų apdorojimo sistemų pvz. Sprendimų palaikymo sistemos sps tipas. IS SISTEMŲ KLASIFIKACIJA IS taip pat galima klasifikuoti pagal , tai kokios funkcinės paskirties uždavinius jos sprendžia. Informacinės sistemos techninė įranga. Kompiuterių klasifikacija. Asmeniniai kompiuteriai. Nešiojamieji kompiuteriai. Tinklo kompiuteriai. Paslaugų kompiuteris. Serverinius kompiuterius. Diskiniai tachografai. Skaitmeninis tachografas. Skaitmeninio tachografo funkcijos. Skaitmeninio tachografo kortelė. Vairuotojo kortelė. Įmonės kortelė. Dirbtuvės kortelė. Kontrolės kortelė. IS “ Skaistis ”. Programos ir programiniai paketai. Operacinės sistemos. Programavimo automatizavimo programos. Servisinės programos. Antivirusinės programos. Taikomųjų programų paketai. Duomenų apdorojimo programos. Buhalterinės programos –. Grafiniai redaktoriai. Tekstiniai redaktoriai –. Elektroninio pašto programos. Kompiuterinių tinklų , interneto naršyklės. Elektroninis duomenų apdorojimas. Informacinių sistemų plėtra. Numatomos modernizuoti ir diegti informacinės sistemos.


Kai kurie autoriai IS apibrėžia kaip praktinio darbo, informacijos ir žmonių derinį siekiant galutinio

Transakcijų apdorojimo sistemų pavyzdžiai: blankų kortelių aptarnaujančios IS arba darbo laiką fiksuojančios IS.

Taktiniu lygiu naudojamos valdymo informacinės sistemos ir sprendimų rengimo sistemos.

Informacines sistemos yra skirstamos į kelias grupes :

- profesionalūs kompiuterių operatoriai prižiūri kompiuterinių sistemų veiklą

Ketvirtasis – sudėtingų skaičiavimų , leidžiančios apskaičiuoti analitinius rodiklius.

Informacinės sistemos yra organizacijų dalis, skiriami 3 organizacijos valdymo lygiai – operatyvinis, taktinis, strateginis. Kiekvienam naudojamos skirtingos informacinės sistemos.

Tiek valdymo veikla, tiek joje vykstantys informaciniai procesai ir jos tvarkančios IS turi savo hierarchiją. Joje skiriami 3 lygiai : viršutinis ( sprendimų palaikymo sistemos ) vidurinis ( informacinės valdymo sistemos ) apatinis ( duomenų apdorojimo sistemos )

Operatyvinio lygmens sistemos : lemia ir prižiūri elementarius organizacijos darbus bei pokyčius. Joms keliamas uždavinys- atsakyti į kasdieninius klausimus ir prižiūreti judėjimą įmonėje.

Žinių lygmens sistemos : remia mokslinius organizacijos darbuotojus. Joms keliamas tikslas – padėti verslo įmonėms atrasti, organizuoti ir integruoti naujas žinias į verslą bei padėti organizacijai kontroliuoti popierinių darbų gausą. Jos dar skiriamos i mokslinių darbų sistemas inžineriniams darbams atlikti ir biuro automatizavimo sistemas tekstui apdoroti.

Sprendimų rengimo sistemos orientuotos į mažiau apibrėžtus sprendimus kur reikalavimai informacijai ne visada aiškus. Pvz : finansų planavimo sistemos.

informacijos ir priemonių, skatina tarnautojus atsakingiau dirbti. IS, kurios informaciją suteikia tik

Operatyvinė kontrolė, skirta kad IS aprūpintų ją labai patikima ir detalia informacija, kas dieną kiekvieną savaitę. Ji taip pat privalo aprūpinti gausybe iš kasdienės veiklos paimtos, laiku pateikiamos ir išsamios informacijos (pvz. maitinimo įstaigos vadybininkas užsakymų bei sąnaudų tikslams turi nustatyti, kokie pagrindiniai produktai yra suvartojami jų kiekis ir poreikis)

Ekspertinės (žinių) ir specialistų sistemos yra skirtos informacijai valdyti tai biuro sistemos, skirtos tyrimams ir projektavimui (CAD kompiuterinis projektavimas); CAE - skirta procesų ir veiklos analizei bei projektams valdyti.

Šios sistemos užduotis , padėti žmonėms priimti sprendimus, kai sprendžiami pusiau struktūrizuoti

uždaviniai. SPS skiriasi nuo tradicinių paklausimų apdorojimo ir valdymo ataskaitų gebėjimu

modeliuoti rezultatus pasirenkant įvairius variantus. Jos naudojamos kai:

IS taip pat galima klasifikuoti pagal, tai kokios funkcinės paskirties uždavinius jos sprendžia:

Informacijai valdyti ir apdoroti reikalingos įvairios programos, programiniai paketai. Kuriant informacinę sistemą, reikia žinoti, kad :pačių kompiuterių ir kitos techninės įrangos kaina sudaro tik 16 - 18% IT kainos, pagrindinė kainos dalis skiriama programinių paketų pirkimui, atnaujinimui ir palaikymui darbiniame stovyje(60-70%), likusi kainos dalis skiriama kompiuterių techniniam aptarnavimui ir remontui (10-20%)

Operacinės sistemos – tai programų komplektas, skirtas paties kompiuterio darbo (užtikrina ryšį tarp įvairių įrenginių) bei kitų programų darbo užtikrinimui, nedalyvaujant operatoriui.

Iš operacinių sistemų paminėtinos tokios kaip MAC, Windows 2000, Windows XP, Windows Wista ir kt. Operacinė sistema nuskaitoma automatiškai po kompiuterio įjungimo.

Reikia atkreipti dėmesį, kad jeigu Windows XP kietame diske užima tik 3 Gb apimtį, tai Windows Wista užima jau 30 Gb apimtį, bei spartesniam darbui reikalauja ne mažiau 2 Gb operatyvinės atminties.

Programavimo automatizavimo programos – tai programinės kalbos, skirtos sudarinėti specifinėms vartotojo programoms. Iš tokių programų galima paminėti programines kalbas: Fortran, Java, Visual Basic.

Šiomis kalbomis pagrindiniai naudojasi profesionalūs programuotojai.

Servisinės programos – skirtos kompiuterio techninės būklės priežiūrai, informacijos diskuose tvarkymui, duomenų tvarkymui, archyvavimui ir pan. Prie servisinių programų galima prijungti ir antivirusines programas.

Duomenų apdorojimo programos – programos skirtos atlikti duomenų kaupimą, įvairius skaičiavimus, apdorotų duomenų išvedimui lentelių bei diagramų pavidalu. Jas taip pat galima panaudoti prognozavimui ir duomenų bankų duomenims apdoroti.Iš tokių programų paminėtinos populiariausiosMicrosoft Excel ir Statgraph.

  • Transportas Konspektai
  • 2016 m.
  • Lietuvių
  • 22 puslapiai (4671 žodis)
  • Universitetas
  • Transporto konspektai
  • Microsoft Word 685 KB
  • Informacinės sistemos transporte konspektas
    10 - 11 balsai (-ų)
Informacinės sistemos transporte konspektas. (2016 m. Gegužės 27 d.). http://www.mokslobaze.lt/informacines-sistemos-transporte-konspektas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 10 d. 07:06