Informacinių sistemų pratarmė


Informatikos konspektas.

Tai visiškai naujas požiūris, keičiantis ir IS architektūros sampratą, ir jų kūrimo technologijas. Taigi svarbiausieji šiuolaikinių IS technologiniai ypatumai, kaip parodyta ir darbe (Vasilecas, 2004) yra šie. Metodas yra. Technika yra. Metodų klasifikacija. Pratarmė.


Informacinės sistemos (IS) yra bet kokios šiuolaikinės įmonės verslo sistemos dalis. IS turi padėti įgyvendinti verslo sistemos savininkų ir sistemos tinkamu veikimu suinteresuotų darbuotojų siekius ir tikslus. Šiame vadovėlyje IS suprantama kaip kompiuterizuota sistema ir apibrėžiama kaip tarpusavyje susijusių ir kartu veikiančių komponentų, tokių kaip kompiuterinė ir programinė įranga, kurią savo ruožtu sudaro kompiuterių programų sistemos ir jų moduliai, duomenų ir žinių bazių sistemos, žmonių ištekliai, darbo procedūrų rinkinys. IS skirta informacijai surinkti, apdoroti, saugoti, vizualizuoti, analizuoti ir tinkamu būdu tinkamoje vietoje tinkamu laiku pateikti darbuotojams. IS teikia informaciją, kuri verslo sistemos gali būti panaudota sprendimams daryti, darbų srautams koordinuoti, veiklai valdyti ir kitiems su įmonės veikla susijusiems uždaviniams spręsti.

vienos ar keleto tarpusavyje susijusių verslo sistemų, kurios, operuodamos verslo objektais, vykdo verslo procesus pagal verslo taisykles, aktyvuojamas verslo įvykių;

verslo sistemas palaikančių informacinių sistemų, kurios, operuodamos informaciniais objektais, vykdo informacijos apdorojimo procesus pagal informacijos apdorojimo taisykles, aktyvuojamas IS įvykių;

verslo sistemas ir IS palaikančių programų sistemų, kurios, operuodamos skaitmeniniais objektais, vykdo skaitmeninės informacijos apdorojimo procesus pagal kompiuterinėse programose realizuotas taisykles, aktyvuojamas programų sistemų lygmens įvykių.

Tai visiškai naujas požiūris, keičiantis ir IS architektūros sampratą, ir jų kūrimo technologijas. Taigi svarbiausieji šiuolaikinių IS technologiniai ypatumai, kaip parodyta ir darbe (Vasilecas, 2004) yra šie:

sistemos yra kuriamos kaip integruoti įmonės sistemos komponentai, tenkinantys verslo sistemos informacijos apdorojimo poreikius ir naudojantys programų sistemas informacijos apdorojimo procesams kompiuterizuoti;

sistemos yra intelektualizuotos, geba generuoti, kaupti ir pasinaudoti formalizuotomis verslo ir kitokiomis žiniomis, tarp jų verslo taisyklėmis, sukauptomis įmonės korporacinėse ir kitose žinių saugyklose, taip pat geba mokytis;

sistemos yra aktyvios, geba reaguoti į susidariusią situaciją, inicijuoti reikiamus veiksmus; sistemos naudoja agentines ir žinių, tarp jų ir verslo taisyklių, valdymo technologijas;

sistemos yra išskirstytos ir veikia globaliuosiuose kompiuterių tinkluose, t. y. palaiko išskirstytų ir virtualiųjų įmonių veiklą, kuri gali būti vykdoma skirtingose geografinėse vietose arba išvis neribojant geografinės padėties. Tokios sistemos gali pasinaudoti tinklų informaciniais ištekliais;

sistemos yra mobilios, t. y. jos naudotojai gali naudotis sistemos paslaugomis būdami įvairiose geografinėse vietose, taip pat ir kitų IS komponentų buvimo vieta gali priklausyti nuo laiko;

sistemos apdoroja sudėtingos struktūros informaciją, t. y. gali saugoti, apdoroti ne tik skaitmeninius, bet ir erdvinius duomenis, garsus, vaizdus ir kitą sudėtingos struktūros informaciją;

  • Informatika Konspektai
  • 2017 m.
  • Lietuvių
  • Boaras
  • 10 puslapių (2349 žodžiai)
  • Universitetas
  • Informatikos konspektai
  • Microsoft Word 329 KB
  • Informacinių sistemų pratarmė
    10 - 3 balsai (-ų)
Informacinių sistemų pratarmė. (2017 m. Rugsėjo 13 d.). http://www.mokslobaze.lt/informaciniu-sistemu-pratarme.html Peržiūrėta 2017 m. Lapkričio 24 d. 04:09