Informacinių technologijų vaidmuo žinių ekonomikoje ES


Ekonomikos kursinis darbas. Įvadas. Informacinių technologijų vaidmuo žiniomis grįstoje ekonomikoje. Informacinės visuomenės samprata. Žinių visuomenės sąvoka. informacinės visuomenės samprata ir ištakos. E. Europos vizija. Pagrindiniai strategijos pasiekimai. Bendrosios rinkos stiprinimas europos įmonių ir vartotojų naudai. Ikt mokslinių tyrimų ir inovacijų skatinimas europoje. Pastangos užtikrinti, kad visi piliečiai turėtų naudos iš irt. Pažangaus, tvaraus ir integracinio augimo strategija europa. Elektroniniu būdu prieinamos viešosios paslaugos. Viešųjų elektroninių paslaugų modeliai ir brandumo lygiai. Elektroninių paslaugų diegimo proceso etapai ir diegimo sėkmės principai. Elektroninių viešųjų paslaugų lr institucijose analizė ir vertinimas. Elektroninės demokratijos samprata. E. Demokratijos trukdžiai. E. Paslaugos - e. Mokymasis, e. Prekyba, e. Sveikata. E. Mokymasis. E. Prekyba. E. Sveikata. Informaciniai tinklai ir kitos techninės priemonės. Išvados. Literatūros sąrašas.


E. vyriausybės paslaugos verslui: socialinio draudimo įmokos už darbuotojus; pelno mokestis: deklaracijos, mokesčių dydžio nustatymas; PVM: deklaracijos, mokesčių dydžio apskaičiavimas; naujos įmonės registravimas; duomenų pateikimas statistikos įstaigoms; muitinės deklaracijos; aplinkosauginiai leidimai (įskaitant ataskaitas); viešieji pirkimai. Taigi, elektroninės viešosios paslaugos įgalina susisiekti su valstybės institucija iš bet kurios pasaulio vietos, bet kuriuo paros metu, nusiųsti jai paklausimą ar atlikti savo įsipareigojimus ir gauti reikalingą atsakymą į savo elektroninio pašto dėţutę. Įmonėms tai reiškia mažiau laiko gaišaties derinant formalumus - taigi darbo efektyvumo didinimą, sąnaudų maţinimą. Piliečiams tai duoda daugiau laisvės tvarkyti savo gyvenimą - gyventi savo ritmu, lengvai gauti norimą informaciją nepriklausomai nuo vietos ir laiko ir t.t.

Visas numatytas viešąsias elektroninės paslaugas siekiama teikti elektroniniu būdu, kad piliečiai ar verslo atstovai lengviau ir bet kurioje Lietuvos vietoje galėtų pasiekti reikalingas paslaugas. Išanalizavus viešųjų elektroninių paslaugų sampratą ir numatytų teikti Lietuvos viešųjų elektroninių paslaugų rūšis, svarbu išnagrinėti elektroninių paslaugų teikimo modelius ir brandumo lygius.

5. Politinis dalyvavimas – modelio autoriai teigia, kad sąveikos požiūriu šis lygis nėra atskiras, tai abipusės komunikacijos priemonė, tačiau dėl politinio aspekto verta lygį išskirti kaip savarankišką. Politinis dalyvavimas internetu suteikia galimybę piliečiui pareikšti nuomonę dėl institucijos priimamų tam tikrų valdymo sprendimų ir jų svarbos. Tuo tarpu tarnautojas turėtų atsižvelgti į nuomones priimant sprendimus.

Nagrinėjant elektroninės valdžios modelius išryškėja kai kurie trūkumai, kurie neleidžia efektyviai įgyvendinti elektroninės valdžios ir teikti elektroninių viešųjų paslaugų:

1. Pateiktų modelių aukščiausias lygis neapima žemesniųjų, o turėtų - tam, kad sukurtų pereinamumą ir universalumo siekimą.

2. Per mažai dėmesio skiriama konkrečių vartotojų poreikiams, per daug dėmesio technologijoms. Reikia nepamiršti, kad elektroninės paslaugos visų pirma turi atitikti naudos visuomenei principą.

4.2. Elektroninių paslaugų diegimo proceso etapai ir diegimo sėkmės principai

Elektroninių paslaugų diegimo procesas yra sudėtingas reiškinys, kuris turi būti atliekamas tolygiai visuose lygmenyse, svarbu įvertinti kiekvieną elektroninių paslaugų elementą. Pasirengimo etapas apima teisinės bazės parengimą, institucijų informavimas ir paruošimas naujų elektroninių paslaugų teikimui, reikiamų specialistų paruošimas, reikiamų technologijų parengimas. Pasirengimo etape tiriami elektroninių viešųjų paslaugų poreikių tyrimai. Taip pat pasirengimo etapas apima materialiuosius ir žmogiškuosius išteklius kaip indelį į elektroninių viešųjų paslaugų projekto (strategijos) įgyvendinimo procesą. Pasirengimo etape svarbus politinis procesų palaikymas, elektroninių paslaugų teikimo ir plėtros strategija ir kūrimo procesai. Prieinamumo etape formuojami kompiuterių tinklai, komunikacijos kanalai, tobulinamos ir formuojamos institucinių vidinės sistemos. Tai yra tarpinės grandys tarp pasiruošimo ir reakcijos etapų, siekiama didinti įsisavinimą, tai yra institucijų aktyvumo rengiant projektus ir perkeliant viešąsias paslaugas į elektroninę erdvę. Poveikio etapas apima apčiuopiamus rezultatus, tai yra informaciją ir priimtus sprendimus, į elektroninę erdvę perkeltas viešąsias paslaugas, kuriomis naudojasi vartotojai. Etape gaunama finansinė ir nefinansinė nauda vartotojams ir elektronines viešąsias paslaugas teikiančioms institucijoms. Galiausiai pasiekiami visuomeniniai tikslai. Siekiant sėkmingai įgyvendinti ir teikti viešąsias elektronines paslaugas, atsižvelgiant į visuomenės interesus, rekomenduojama taikyti elektroninių paslaugų įgyvendinimo principus:

2. „24x7“― principo užtikrinimas. Elektroninės paslaugos turi būti prieinamos visą parą, kiekvieną savaitės dieną ir pasijungimas galimas iš bet kurios interneto prieigos.

  • Ekonomika Kursiniai darbai
  • 2012 m.
  • 38 puslapiai (10847 žodžiai)
  • Universitetas
  • Ekonomikos kursiniai darbai
  • Microsoft Word 655 KB
  • Informacinių technologijų vaidmuo žinių ekonomikoje ES
    10 - 1 balsai (-ų)
Informacinių technologijų vaidmuo žinių ekonomikoje ES. (2012 m. Lapkričio 19 d.). http://www.mokslobaze.lt/informaciniu-technologiju-vaidmuo-ziniu-ekonomikoje-es.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 09 d. 04:07