Informatikos inžinerija konspektas


Informatikos konspektas.

Programavimo inžinerija chptr. i hope this will help you pass folks stei stronk architektūrinis programavimas kas yra architektūra ? Architektūriniai konfliktai. Sistemų organizavimas. Organizaciniai modeliai. Sistemos valdymo būdai. Sistemų tipai personalinės , įterptinės ir paskirstytos. Paskirstytos sistemos. Jų privalumai. Kliento serverio architektūra. Sluoksniuotos architektūros programų sluoksniai. Lengvo kliento modelyje. Sunkaus kliento modely. Paskirstytų objektų architektūra. Vartotojo sąsaja vartotojo sąsajos projektavimas. Sąsajos projektavimo pagrindas. Sąveikos būdai. Informacijos vaizdavimas. Grafinis atvaizdavimas. Vartotojo sąsajoje turėtų būti. Kritinių sistemų kūrimas. Klaidų toleravimas. Klaidų toleravimo veiksmai. Klaidų toleravimo metodai. Gynybinis programavimas. Trigubo modulinio perteklingumo. Versijų programavimas. TESTAVIMAS Programinės įrangos testavimas. Testavimo fazės. Testiniai duomenys. Testiniai atvejai testai. Testavimo procesas. Juodos dėžės testavimas. Ekvivalentus padalinimas. Struktūrinis testavimas. Programos skaičiavimų grafas. Integravimo testavimo metodai. Sąsajos testavimas. Sąsajų tipai. Sąsajos klaidos. Stresinis testavimas. Automatinis testavimas. Programų kainos vertinimas . Įtakojantys kainą. Įtakojantys našumą. Kainos vertinimo metodai. Vertinimo tikslumas. Cocomo modelis. Algoritminis kaštų modelis. Proceso tobulinimas proceso tobulinimas. Produkto kokybės faktoriai. Trys proceso metrikos. Proceso analizė. Proceso keitimo etapai. Proceso modelis. Proceso brandos modelis.


Sistemų organizavimas atspindi bazines strategijas, kurios naudojamos struktūrizuojant sistemą. Išskiriami trys organizaciniai modeliai:

Bendros duomenų saugyklos(bendrai naudojami didelės apimties duomenys saugomi saugykloje ir yra pasiekiami visoms posistemėms)

bendrų paslaugų(savarankiška serverių aibė, teikianti specifines paslaugas+aibė klientų+kompiuterių tinklas)

abstraktaus automato(organizuoja sistemą kaip sluoksnių aibę, kurių kiekvienas teikia aibę paslaugų)

Sistemų tipai: personalinės, įterptinės ir paskirstytos. Paskirstytos sistemos – tai tokios sistemos, kuriose informacijos apdorojimas yra paskirstytas keletui kompiuterių, o ne vienai mašinai. Jos skirstomos į kliento-serverių architektūrą ir paskirstytų objektų architektūrą.

Lengvo kliento modelyje klientas atsakingas už atvaizdavimo įrangos veikimą, o taikomųjų programų vykdymas ir duomenų valdymas vykdomi serveryje. Sunkaus kliento modely klientas atsakingas už atvaizdavimą ir taikomosios programos vykdymą, o duomenų valdymas vykdomas servery.

Vartotojo sąsajos projektavimas - efektyvių sąsajų projektavimas programinės įrangos sistemoms orientuotas į vartotoją. Vartotojo poreikiai yra pirmaeiliai, tuo pačiu vartotojas įtraukiamas į projektavimo procesą.

Sąsajos projektavimo pagrindas yra šie sąsajos projektavimo principai:

Minimalus nustebimas (vartotojas neturėtų nusistebėti sistemos poelgiais)

Atstatomumas(sąsaja turi mechanizmus leidžiančius vartotojui atitaisyti klaidas)

Vadovavimas vartotojams(vartotojo gidai, vadovai, on-line pagalba)

Vartotojų skirtingumas(skirtingiems vartotojų tipams – skirtingos sąsajos)

meniu sistemos(vartotojas renkasi iš galimybių sąrašo)

Kiekvienos sistemos vartotojo sąsajoje turėtų būti integruotas vartotojo vadovas, kuris padėtų vartotojui padarius kokią nors klaidą, suteiktų reikalingą informaciją apie sistemą. Be vartotojo vadovo sistemoje turėtų būti pagalbos ir klaidų pranešimai. Pastarieji turi būti mandagūs, glausti ir nuoseklūs. Projektuojant pranešimus reiktų atsižvelgti į vartotojų patirtį ir įgūdžių lygį, kultūrą.

Taip pat turi būti pateikta įvairių tipų vartotojo dokumentacija. Daugeliu atvejų dokumentaciją turėtų sudarytis: funkcinis aprašas(sistemos funkcijos), įvadas(neoficialus pristatymas), sistemos vartotojo dokumentas, instaliavimo instrukcija, sistemos valdymo dokumentas administratoriui.

Idealiai, vartotojo sąsaja turėtų būti vertinama pagal naudojamumo specifikaciją ir naudojamumo atributus: išmokstamumą, darbo greitį, patvarumą, atstatomumą, adaptiškumą. Tačiau realybėje tokios specifikacijos retai daromos, tad tenka sąsają vertinti paprastais metodais: pateikiant klausimynus vartotojo grįžtamajam ryšiui, atsižvelgiant į vartotojų klaidas ir išnaudojamas sistemos galimybes.

  • Informatika Konspektai
  • 2016 m.
  • Lietuvių
  • 10 puslapių (1918 žodžių)
  • Universitetas
  • Informatikos konspektai
  • Microsoft Word 70 KB
  • Informatikos inžinerija konspektas
    10 - 10 balsai (-ų)
Informatikos inžinerija konspektas. (2016 m. Birželio 02 d.). http://www.mokslobaze.lt/informatikos-inzinerija-konspektas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 08 d. 22:21