Inovacijos Lietuvos įmonėse (2)


Ekonomikos kursinis darbas.

Įvadas. Inovacijos teoriniu aspektu. Inovacijos sąvoka. Inovacijas skatinantys ir stabdantys veiksniai. Inovacinių projektai planavimas. Inovacinių projektų finansavimo šaltiniai. Valstybės ir Europos sąjungos plėtros fondų parama. Neformalūs investuotojai – „Verslo angelai“. Rizikos kapitalo fondai. Kitų šaltinių parama. Inovaciniai projektai Lietuvoje. Inovatyvumo plėtra Lietuvoje. Inovacijos Lietuvos įmonėse. UAB „IOCO Packaging“ įmonėje vykdomi inovaciniai projektai. Apie įmone. Įmonės vykdomi inovaciniai projektai. Rekomendacijos ir pasiūlymai. Išvados. Literatūros sąrašas.


Šiuo metu vykstant intensyviai pasaulio globalizacijai ir modernėjimui, įmonės turi neatsilikti ir eiti išvien koja kojon su vykstančias pokyčiais versle. Kaip tik dėl šios priežasties labai plačiai išplito ir vis populiarėja inovaciniai projektai. Inovacijos padeda verslui atsinaujinti, daryti savo produktus ar paslaugas vis kokybiškesniais ir taip prisitaikyti prie vis augančių vartotojų poreikių. Dėl tuo pačiu metu vykstančios globalizacijos vis sparčiau vystosi tarptautinė prekyba ir didėja konkurencija, didelės užsienio kompanijos gali pasiglemžti vietinių, smulkesnių įmonių rinkos dalį. Būtent dėl šios priežasties svarbu įvaldyti inovacinių projektų kūrimo “meną” ir pasitelkus technologines naujoves mažesniais kaštais pagaminti vartotojams patrauklesnę prekę siūlant mažesnę kainą. Naudojant tokią ar panašią strategiją įmonės tobulėja, vystosi ir plečia savo veiklos srityje.

Remiantis išanalizuota informacija pateikti rekomendacijas ir pasiūlymus, aktualius inovaciniams projektams Lietuvoje.

Žodžio „inovacija“ kilmė siekia penkiolikto amžiaus laikotarpį. Vidurio Prancūzijoje buvo vartojamas „inovacyion“, kuris verčiant pažodžiui reiškia „naujo pavidalo suteikimą esančiam daiktui“ ar „atnaujinimą“. Lietuviškas šio žodžio analogas būtų naujovė, tačiau jį vartoti kalbant apie inovacijas nėra visiškai teisinga, nes naujovė apibūdiną jau esamą produktą, technologiją ar gamybos metodą, o inovacija reiškia procesą, kurio galutinis rezultatas yra naujovė.

Inovacijų skirstymo taip pat nėra vieno, tačiau daugelis jų panašūs dėl pagrindinių keturių inovacijų tipų išskyrimo:

Produkto inovacija - tai bet kokia prekė ar paslauga, kuri yra vertinama kaip nauja.

Veiklos inovacija - egzistuojančios produkcijos technologiniai pokyčiai vedantys link naujų produktų sukūrimo.

Organizacinė inovacija - atsinaujina bei keičiasi rinkodaros, pirkimo, pardavimo ar administravimo politika įmonėse.

Iš tokio inovacijų tipų pasiskirstymo galime pastebėti, jog jos apima visą įmonės veiklą ir nesusikoncentruoja ties viena gamybos ar rinkodaros sritimi.

Pagal rinkodaros strategą Krisą Granelį (Chris Grannell) (2007) buvo išskirti trys inovacijų rūšys: nenutrūkstanti, netolydi ir griaunamoji inovacijos. Nenutrūkstanti yra būdinga kompanijoms, kurios turi tyrimų ir plėtros departamentus ir laipsniškai tobulinasi. Tokios inovacijos pasireiškia laipsniškai bei vyksta nuolatos ir taip padeda įmonei prisitaikyti prie kintančių rinkos poreikių. Tos inovacijos, kurios nėra nuolatinės gali būti skirstomos į netolydžias ir griaunamąsias. Griaunamosios inovacijos yra tada, kai rinkos naujokas savo paprastesniu ir pigesniu, tą pačią funkciją atliekančiu produktu, išstumia iš rinkos jos lyderius ir taip išderina nusistovėjusią rinkos sandarą. Netolydi inovaciją panaši į griaunamąją, tačiau ji siūlo ne paprastesnį, o kaip tik funkcionalesnį produktą ir taip sukelia rinkos perversmą.

Taigi, galime teigti kad, inovacijos sąvoka labai plati ir apima skirtingas įmonės veiklos sritis. Kad ir kiek būtų skirtingų inovacijos apibrėžimų, visi sutaria, jog ji reiškia pasikeitimą, atsinaujinimą.

Šiuo metu sparčiai vykstantis technikos progresas skatina inovacijų atsiradimą. Vis sukuriami nauji produktų gamybos būdai sunaudojantys vis mažiau išteklių ar mažiau teršiantys aplinką, dėl vis atsinaujinančių technologijų produkcija tampa vis kokybiškesnė. Dėl šių pokyčių auga vartotojų poreikis geresnėms prekėms ir todėl įmonės yra skatinamos atlikti rinkos tyrimus ir ieškoti naujų, efektyvesnių būdų gaminti savo produkcijai. Taip pat vykstant internacionalizacijai vis labiau plečiasi tarptautinis prekybinis tinklas ir vis greičiau auga konkurencija, kuri skatina įmones išsiskirti vienoms iš kitų ir vis atsinaujinti. Dar vienas inovacijas skatinantis veiksnys yra vis didėjanti tendencija tobulinti gamybos procesą taip, kad jis būtų kuo lankstesnis, būtų paliekama kuo mažiau atliekų bei palaikoma kuo draugiškesnė aplinkai gamyba.

  • Ekonomika Kursiniai darbai
  • 2017 m.
  • Lietuvių
  • Simona
  • 24 puslapiai (5630 žodžių)
  • Universitetas
  • Ekonomikos kursiniai darbai
  • Microsoft Word 419 KB
  • Inovacijos Lietuvos įmonėse (2)
    10 - 2 balsai (-ų)
Inovacijos Lietuvos įmonėse (2). (2017 m. Lapkričio 12 d.). http://www.mokslobaze.lt/inovacijos-lietuvos-imonese-2.html Peržiūrėta 2017 m. Gruodžio 14 d. 06:34