Inovacijų kūrimas ir diegimas


Vadybos kursinis darbas.

Įvadas. Inovacijos samprata. Inovacijų klasifikavimas. Inovacinis procesas. Priežastys trukdančios įgyvendinti inovacijas įmonėse. Inovacinės veiklos aktualijos Lietuvoje. Moksliniai tyrimai ir technologijų plėtra (MTTP). Įmonių inovacinė veikla. Panaudota literatūra. Išvada.


Inovacijų kūrimas ir diegimas įmonėje yra vienas iš kritinių veiksnių, lemiančių jos sugebėjimą konkuruoti tiek vietinėje, tiek tarptautinėje verslo aplinkoje. Ženklus produktų, paslaugų, technologijų, organizacinių metodų gyvavimo ciklų trumpėjimas verčia įmones nuolat ieškoti inovacijų, kurti naujus produktus, paslaugas, diegti naujas technologijas. Jos turi greičiau nei konkurentai reaguoti į aplinkos pasikeitimus, sparčiau modernizuotis, operatyviau reaguoti į kainų kitimą. Pateikimas rinkai naujų patobulintų produktų bei paslaugų turinčių pridėtinę vertę įmonei tampa iššūkiu.

Šio savarankiško darbo tikslas yra išsiaiškinti inovacijos samprata, kaip inovacijos gali būti klasifikuojamos, su kokiomis problemomis susiduria įmonių vadovai kuriant ar diegiant inovacijas įmonėse, apžvelgti kaip aktyviai Lietuvos įmonės dalyvauja inovacinėje veikloje.

Žodžio “inovacija“ kilmė siekia XV amžių, jis yra kilęs iš Vidurio Prancūzijoje tuo metu vartoto žodžio inovacyon, kuris išvertus reikštų “atnaujinimas“ arba “naujo pavidalo suteikimas esančiam daiktui“. Lietuvių kalboje tėra vienas terminas apibūdinantis šį žodį – “naujovė“. Nors tikslingiau būtų tam skirti kelius terminus apibūdinančius šį žodį, nes „inovaciją“ reiktų suprasti kaip procesą, o „naujovę“ kaip proceso rezultatą (naujo produkto, technologijos, gamybos ar vadybos organizavimo metodo).

Pastebėtina, kad mosklininkų, gamybininkų, verslininkų bei kitų visuomenės narių inovacijos apibrėžimo formulavimas skiriasi. Kiekviena suinteresuota žmonių grupė inovacijas įvardyja savaip, taip suformuodama skirtingą požiūrį.

Čia pateikiama kai kurios inovacijai suteikiamos reikšmės mokslo, gamybos, technologijų ir vadybos srityse [8]:

Mokslinės inovacijos – sėkmingas mokslinių naujovių kūrimas, jų pritaikymas ir panaudojimas įvairiose srityse;

Vadybinės inovacijos – vadybos, darbo organizavimo, darbo sąlygų keitimas ir įgyvendinimas.

Sąvoka inovacija yra labai plati, kad galėtume geriau suprasti apie kokias inovacijas kalbama, jos yra klasifikuojamos. Kaip jau minėta, inovacijos apibrėžimo formuluotėje akcentuojamas naujumas. Naujumo aspektas vyrauja ir inovacijų klasifikacijoje [9]:

Technologinės – sukuriamos ir pradedamos taikyti naujos technologijos arba tobulinamos jau esamos;

Įėjimas į rinka – etapas apimantis masinę gamybą ir rinkodarą.

Šis tiesinis inovacinio proceso modelis yra dažnai kritikuojamas, nes neatspindi iš tikrųjų egzistuojančių inovacinio proceso etapų ryšių. Daugelio tyrimų rezultatai taip niekada ir nepritaikomi produktų ar kitų naujovių gamyboje arba pritaikomi praėjus labai ilgam laiko tarpui. Riamentis šiuo modeliu, tik moksliniai tyrimai yra inovatyvių idejų šaltinis. Tačiau kai kurie produktai sukuriami remiantis patirtimi, o ne moksliniais rezultatais. Idėjas gali pasiūlyti darbuotojai, vartotojai, tiekėjai ir kt. Tačiau, nepaisant kritikos, šis modelis yra naudojamas kaip pagrindas, aprašant inovacinį procesą.

  • Vadyba Kursiniai darbai
  • 2016 m.
  • Lietuvių
  • 14 puslapių (2266 žodžiai)
  • Universitetas
  • Vadybos kursiniai darbai
  • Microsoft Word 31 KB
  • Inovacijų kūrimas ir diegimas
    10 - 10 balsai (-ų)
Inovacijų kūrimas ir diegimas. (2016 m. Balandžio 07 d.). http://www.mokslobaze.lt/inovaciju-kurimas-ir-diegimas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 09 d. 11:50