Inovatyvus požiūris į žiniasklaidą elektroninėje erdvėje


Vadybos kursinis darbas. Įvadas. Teorinė dalis. Inovacijos samprata. Tyrimų ir inovacijų sąveika. Inovacijų klasifikavimas. Kam reikalinga inovacija? Naujų produktų kūrimo priežastys. Inovacinės veiklos organizavimas. Inovacinės veiklos kontrolė. Praktinė dalis. Internetiniai naujienų portalai. Subjektyvus televizijos pateikiamas požiūris. Išvados. Literatūros sąrašas.


Šiandieninėje visuomenėje, vis atsirandant ir plintant naujoms technologijoms, kartu plečiasi ir žiniasklaida bei jos galimybės. Internetui pasiekus daugumos Lietuvos gyventojų namus, kartu atkeliavo ir modernūs informacijos ir naujienų skleidimo būdai, kuriais puikiai naudojasi žiniasklaida. Internetiniai naujienų portalai, skaitmeniniai laikraščiai bei dienraščiai, televizija, radijas, spauda – kanalai, kuriais žiniasklaida per kelias minutes gali pasiekti milijonus vartotojų ir tuo pačiu daryti jiems įtaką. Turėdama didelę informavimo galią, žiniasklaida vartotojams gali pateikti tą informaciją, kuri jai atrodo aktuali, kuri gali atnešti daugiau populiarumo ir visuomenės dėmesio. Taip pat žiniasklaida gali formuoti bendrą visuomenės nuomonę. Taigi, šiame darbe išanalizuosiu kaip žiniasklaida, siekdama pritraukti kuo daugiau vartotojų, manipuliuoja naujienomis ir pateikia naujienas subjektyviai: vienus įvykius be pagrindo paverčiant labai aktualiais, o kitus paliekant kaip nereikšmingus. Taip pat pasiūlysiu galimas inovacija kovojant su tuo.

„Inovacija“ kilo iš Vidurio Prancūzijos, kai tame regione buvo pradėtas vartoti žodis „inovacyon“, kuris išverstas į Lietuvių kalbą reikštų „atsinaujinimą“ arba „naujo pavidalo sukūrimą jau egzistuojančiam daiktui ar paslaugai“. Dabar inovacija glaudžiai siejama su kūryba, su jos tinkamu pritaikymu bei panaudojimu visuomenės gerovei. Tokį požiūrį akcentuoja K. Ališauskas ir kt. savo leidinyje „Inovacijos ir projektai“. Autoriai pabrėžia, kad inovaciją galima traktuoti, kaip sėkmingą naujų technologijų, atsiradusių idėjų ir tam tikrų metodų pritaikymą, kuomet rinkai pateikiami nauji arba bent iš dalies patobulinti egzistuojantys procesai ar gaminiai. Panašiai tik kitais žodžiais inovacijos sampratą aiškina ir B. Melnikas bei kt. mokomajame leidinyje „Inovacijų vadyba“. Skirtumas tik tas, kad autoriai inovaciją dar sieja ir su veiklos sąvoka, kurios svarbiausias objektas yra žmogus, nes veiklos procese jis tiesiogiai sąveikauja su daiktais, atsižvelgdamas į jų prigimtį ir ypatybes. Sąveikaudamas daiktus valdo ir paverčia tuo, kas padeda tenkinti vartotojų poreikius, t.y. kuria inovatyvius produktus ar paslaugas.

Apibendrinus autorių mintis, galima pasakyti, kad inovacija – tai naujo produkto/paslaugos sukūrimas arba visiems seniai žinomo gaminio tam tikrų savybių pakeitimas, kuris sukuria pagerintą ir patobulintą produktą/paslaugą.

Taip pat reikėtų paminėti, kad visi produktai skirstomi į dvi stambias grupes: pramoninius ir vartojimo. Pramoninius galima apibūdinti kaip verslo produktus, t.y. jie naudojami kitų produktų kūrimui arba versle suteikiant paslaugas. Tuo tarpu vartojimo produktai yra skirti asmeniniam naudojimui namų ūkyje. Būtent vartojimo produktai šiame darbe ir bus aktualiausi, kadangi kuriama inovacija priskirtina asmeninio naudojimo daiktams buityje.

Mokslinėje literatūroje galima surasti paaiškinimus, kokiu būdu inovacija vadinamas produktas ar paslauga yra nauja. Kaip antai K. Ališauskas ir kt. skiria du naujumo tipus:

radikali inovacija. Ji įtakoja fundamentaliuosius pokyčius organizacijoje ir sukelia nemažus nukrypimus nuo esamos praktikos;

modifikuota inovacija. Ji gerina bei tobulina jau esamus produktus arba paslaugas, bet nekuria kardinaliai naujų;

Tuo tarpu B. Vijeikienė ir kt. savo knygoje išskiria smulkesnius inovacijų tipus:

Naujovė. Šią sąvoką galima prilyginti anksčiau minėtajai radikaliajai inovacijai, kadangi norima pasakyti, kad šiam tipui priskiriami visiškai nauji produktai ar paslaugos, kurie nauji tiek įmonei, tiek vartotojams;

Naujas produktas – dublikatas. Šis gaminys paprastai jau yra žinomas rinkoje, bet naujas įmonei, t.y. įmonė sukuria tai ko iki šiol negamino, tačiau labai panašų ar net analogišką produktą jau kur kas seniau rinkai yra pateikusi kita organizacija.

Produkto modifikacija. Tai gaminiai ar paslaugos žinomi įmonei, bet nauji vartotojui. Kuriant tokio tipo inovaciją, pagrindinis įmonės tikslas – nevykdyti brangios naujo produkto kūrimo procedūros, o pateikti rinkai patobulintą gaminį, perpozicionuoti produktą arba išplėsti asortimentą.

  • Vadyba Kursiniai darbai
  • 2015 m.
  • Lietuvių
  • 22 puslapiai (3542 žodžiai)
  • Universitetas
  • Vadybos kursiniai darbai
  • Microsoft Word 196 KB
  • Inovatyvus požiūris į žiniasklaidą elektroninėje erdvėje
    10 - 6 balsai (-ų)
Inovatyvus požiūris į žiniasklaidą elektroninėje erdvėje. (2015 m. Spalio 21 d.). http://www.mokslobaze.lt/inovatyvus-poziuris-i-ziniasklaida-elektronineje-erdveje.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 11 d. 06:17