Institucijos


Teisės referatas.

Lietuvos policija. Lietuvos muitinė. LR Specialiųjų tyrimų tarnyba. Lietuvos karo policija. Valstybės sienos apsaugos tarnyba prie LR Vidaus reikalų ministerijos. Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas prie LR Vidaus reikalų ministerijos. LR Valstybės saugumo departamentas. Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnyba prie LR Vidaus reikalų ministerijos. LR Prokuratūra. X. Bendrosios ir specialiosios kompetencijos teismai. XI. LR Konstitucinis teismas. XII. Arbitražas Lietuvoje. Xiii. antstoliai. XIV. Lietuvos notariatas. XV. Lietuvos advokatūra. XVI. LR Vidaus reikalų ministerija. XVII. LR Teisingumo ministerija. Naudota literatūra.


2 paveikslas. Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos prie LR Vidaus reikalų ministerijos valdymo struktūra

Yra žinomi du konstitucinės kontrolės modeliai: amerikietiškasis (kai konstitucinę priežiūrą įgyvendina bendrosios kompetencijos teismai) ir europietiškasis (konstitucinę priežiūrą vykdo specialiai tam sukurti konstituciniai teismai).

Lietuvoje, pagal LR Konstituciją, yra įtvirtintas europietiškasis konstitucinės kontrolės modelis. Jam būdinga, jog konstitucinę kontrolę vykdo specializuotas LR Konstitucinis teismas, kurio paskirtis – užtikrinti LR Konstitucijos viršenybę Lietuvos teisės sistemoje ir konstitucinį teisėtumą. LR Konstitucinis teismas sprendžia, ar įstatymai ir kiti Seimo aktai neprieštarauja LR Konstitucijai, o Respublikos Prezidento ir LR Vyriausybės aktai – neprieštarauja LR Konstitucijai arba įstatymams. LR Konstitucijoje nustatytais atvejais LR Konstitucinis teismas teikia išvadas. LR Konstitucinis teismas yra savarankiškas ir nepriklausomas teismas, kuris teisminę valdžią įgyvendina LR Konstitucijos ir LR Konstitucinio teismo įstatymo nustatyta tvarka.

Atkreiptinas dėmesys į tai, kad LR Konstitucinis teismas į LR teismų sistemą neįeina.

Teisę kreiptis į LR Konstitucinį teismą su prašymu ištirti teisės akto konstitucingumą turi:

LR Vyriausybė, ne mažesnė kaip 1/5 visų LR Seimo narių grupė ir LR teismai (dėl įstatymo ar kito LR Seimo priimto akto)

Ne mažesnė kaip 1/5 visų LR Seimo narių grupė ir LR teismai (dėl Respublikos Prezidento akto)

Ne mažesnė kaip 1/5 LR Seimo narių grupė, LR teismai ir Respublikos Prezidentas (dėl LR Vyriausybės akto)

Atkreiptinas dėmesys į tai, kad šiuo metu į LR Konstitucinį teismą tiesiogiai piliečiai kreiptis negali.

LR Konstitucinis teismas atskirais klausimais, dėl kurių byla neišsprendžiama iš esmės, priima sprendimus.

 Pagrindiniai arbitražinio teismo tikslai yra: organizuoti ir aptarnauti tarptautinių bei nacionalinių komercinių ginčų ir kitokių nesutarimų, kurių LR Komercinio arbitražo įstatymas nedraudžia perduoti nagrinėti arbitražu, nagrinėjimo ir sprendimo arbitražo būdu procedūras; organizuoti ir aptarnauti komercinių ginčų bei kitokių nesutarimų sureguliavimo alternatyviais būdais (tarpininkavimu, sutaikinimu, ekspertize ir pan.) procedūras; populiarinti ginčų sprendimą arbitražu ir kitais alternatyviais ginčų sprendimo būdais; kaupti žinias bei apibendrinti arbitražo ir kitų alternatyvių ginčų sprendimo būdų praktiką.

LR Vidaus reikalų ministerijos ir jos valdymo sričiai priskirtų įstaigų struktūra

Pažymėtina, kad LR Vidaus reikalų ministerijos ir jos valdymo sričiai priskirtų įstaigų struktūra yra labai plati.

  • Teisė Referatai
  • 2016 m.
  • Lietuvių
  • 29 puslapiai (6049 žodžiai)
  • Kolegija
  • Teisės referatai
  • Microsoft Word 170 KB
  • Institucijos
    10 - 6 balsai (-ų)
Institucijos. (2016 m. Kovo 02 d.). http://www.mokslobaze.lt/institucijos.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 03 d. 04:38