Integruota pamoka: Mano miestas Pasvalys projektinis darbas


Lietuvių projektas.

Įvadas. Darbo tikslai. Darbo uždaviniai. Projektinio darbo etapai. Darbo eiga. Kraštotyrinės medžiagos apie lankytinus objektus rinkimas ir klasifikavimas. Lankstinukų maketavimas bei išleidimas. Integruotos pamokos-ekskursijos parengimas ir pravedimas. Integruotos pamokos planas ir pasiskirstymas veiklomis. Nuotraukos iš ekskursijos. Išvados. Naudota literatūra. Priedai. Lankstinukai. Padalomoji kraštotyrinė medžiaga. Darbo vadovo recenzija. Nepriklausomo vertintojo recenzija. Kompaktiniai diskai.


Projektinį darbą – integruotą pamoką: Mano miestas Pasvalys – parengiau ir atlikau kartu su 3b klasės mokine Kornelija Stonkute. Šio kūrybinio darbo turinys sudomino mane galimybe išbandyti save įvairiose srityse: renkant bei studijuojant kraštotyrinę medžiagą apie Pasvalį, maketuojant lankstinukus lietuvių, anglų ir vokiečių kalbomis, planuojant ir vedant integruotą pamoką-ekskursiją. Šioje projektinėje veikloje buvo galimybė įgyti įvairių kompetencijų: medžiagos analizavimo, apibendrinimo, redagavimo, mokytojavimo, gido darbo, bendradarbiavimo ir bendravimo.

Pasvalio miesto tematika aktuali kiekvienam mūsų rajono gyventojui. Deja, ne tik eiliniai pasvaliečiai, bet ir išsilavinusiais save laikantys gyventojai, labai stokoja kraštotyrinių žinių apie savo kraštą, gimtąjį miestą. Ne išimtis ir gimnazistai. Mokykloje dažnai turime svečių ir jaučiamės nesmagiai, nežinodami atsakymų į elementariausius jų klausimus apie savo miestą ar mokyklą. Ką jau bekalbėti apie išsamesnį, detalesnį pasakojimą arba ekskursiją? Manau, kad savo krašto pažinimas ir gebėjimas tai perteikti kitiems yra ne tik išsilavinusio žmogaus bruožas, bet ir jo patriotizmo išraiška.

Šio darbo tikslas buvo parengti ir pravesti ekskursiją po Pasvalio miestą. Studijuojant medžiagą tapo aišku, kad dėl laiko stokos negalėsime apžiūrėti visų Pasvalio lankytinų vietų. Todėl pasirinkome tik mažąjį ekskursijos ratą, kuris einamas pėsčiomis ir užima apie 1 val. Didįjį ratą apžiūrėti prireiktų transporto priemonės ir tai truktų gerokai ilgiau. Mažojo rato ekskursijai numatėme 6 sustojimus: Vytauto aikštę, Knygnešių stogąstulpį, Žalsvąjį šaltinį, Girnų muziejų, pėsčiųjų tiltą per Lėvenį bei Petro Vileišio gimnaziją.

Integruotos pamokos parengimas bei pravedimas – mums taip pat nemažas iššūkis. Esame pripratę prie tradicinių pamokų, kuriose įgytas žinias pritaikome tik vadovėlinėse pratybose. Mūsų planuojama integruota pamoka sudarys galimybę mokiniams ir įgyti naujų žinių, ir čia pat jas praktiškai pritaikyti, vedant ekskursiją. Mokiniai-gidai, pristatydami lankytinus objektus trimis kalbomis (lietuvių, anglų bei vokiečių), lavins ne tik savo kalbines kompetencijas, bet ir mokysis pasakoti įdomiai, įtaigiai, maloniai bendrauti su klausytojais.

Kraštotyrinės medžiagos apie lankytinus objektus surinkimas ir klasifikavimas.

Lankstinukų lietuvių, anglų bei vokiečių kalbomis maketavimas bei išleidimas.

Integruotos pamokos-ekskursijos parengimas ir pravedimas.

Projekto pobūdis: Tai integruota pamoka-ekskursija. Tema: Mano miestas Pasvalys. Integruojamieji dalykai – kraštotyra, anglų ir vokiečių kalbos.

Dalyviai: 18 Petro Vileišio gimnazijos ketvirtos klasės mokinių, besimokančių anglų bei vokiečių kalbų; profesionalus gidas, istorijos mokytojas Marius Skardžius bei anglų/vokiečių kalbos mokytoja Violeta Šernienė.

Šį projektinį darbą parengiau ir atlikau kartu su Petro Vileišio gimnazijos 3b klasės mokine Kornelija Stonkute.

Darbo temą pasirinkome dar praeitų mokslo metų pabaigoje. Mokytojos Violetos Šernienės pasiūlyta projektinio darbo tema – Integruota pamoka: Mano miestas Pasvalys - mums pasirodė įdomi ir aktuali. Darbo turinys sudomino mane galimybe išbandyti save įvairiose srityse: renkant bei studijuojant kraštotyrinę medžiagą apie Pasvalį, maketuojant lankstinukus lietuvių, anglų ir vokiečių kalbomis, planuojant ir vedant integruotą pamoką-ekskursiją. Šioje projektinėje veikloje buvo galimybė įgyti įvairių kompetencijų: medžiagos analizavimo, apibendrinimo, redagavimo, mokytojavimo, gido darbo, bendradarbiavimo ir bendravimo.

Kraštotyrinės medžiagos apie lankytinus objektus rinkimas ir klasifikavimas

Nuo spalio pradžios pradėjome rinkti kraštotyrinę medžiagą apie Pasvalio miestą, jo lankytinus objektus. Kartu su Kornelija apsilankėme mokyklos bei miesto bibliotekose, ieškodamos leidinių, lankstinukų apie Pasvalį. Nemažai medžiagos radome internetiniuose puslapiuose. Tačiau didžiausios pagalbos sulaukėme Pasvalio krašto muziejuje – profesionalus gidas, istorijos mokytojas Marius Skardžius pateikė mums medžiagos, tinkamos ekskursijoms vesti. Maloniai pakvietėme mokytoją dalyvauti mūsų parengtoje integruotoje pamokoje-ekskursijoje gegužės mėn. ir pasidalinti patarimais mokiniams-gidams, kaip įdomiai ir įtaigiai pristatyti ekskursijos objektus.

  • Lietuvių kalba Projektai
  • 2016 m.
  • Lietuvių
  • 23 puslapiai (3232 žodžiai)
  • Gimnazija
  • Lietuvių projektai
  • Microsoft Word 34365 KB
  • Integruota pamoka: Mano miestas Pasvalys projektinis darbas
    10 - 7 balsai (-ų)
Integruota pamoka: Mano miestas Pasvalys projektinis darbas. (2016 m. Balandžio 28 d.). http://www.mokslobaze.lt/integruota-pamoka-mano-miestas-pasvalys-projektinis-darbas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 08 d. 10:09