Integruotas ir segreguotas ugdymas


Medicinos esė.

Integruotas ir segreguotas ugdymas.


Lieuvoje vienas iš prieinamiausių integracijos  būdų šiame procese yra taikomoji fizinė veikla, kuri apima neįgaliųjųugdymą per fizinio aktyvumo pamokas, neįgaliųjų sportą ir per fiziškai aktyvų laisvalaikį. Fizinė veikla integruotomis ugdymo sąlygomis neįgaliems vaikams suteikia galimybių panaudoti savo įgūdžius  ir įgauti žinių, kurios gali keisti jųmąstymą, dorinį ugdymą Nors neįgalieji vystosi pagal tas pačias stadijas kaip ir įgalieji. Neįgaliųjų fizinis ugdymas turi tuos pačius tikslus, kaip ir įgalių moksleivių, bet neįgaliųjų fizinio ugdymo procese dėl funkcijų sutrikimo (protinės negalios)  turi daugiau  poreikių negu įgalieji.

Tai pat Lietuvoje yra ir specialiųjų poreikių vaikams skirtos mokyklos. Šiems vaikam ar paaugliams kuriems reikia daugiau priežiūros. Nors specialiųjų poreikių vaikai bręsta pagal normalų dėsningumą, bet daugumos atsilieka fizinėscharakteristikos bei motorinis vystymasis. Tyrimai rodo, kad specialiųjų poreikių ( protiškai atsilikusių ) asmenų fizinis pajėgumas visose amžiaus grupėse ( vaikų, paauglių ir suaugusių ) būna 20 – 40 % mažesnis nei sveikų bendraamžių ( Fernhall et al., 1998 ).  Fazinis pajėgumas ir motorika yra geresni berniukų nei mergaičių, bet viskas priklauso nuo protinio atsilikimo lygio. Gerai atlikti įvairias užduotis gali trukdyti protiškai atsilikusių vaikų mažas vikrumas, bloga pusiausvyra. Jie tiesiog neatsimena kaip reikia viską pakartoti ar atlikti. Yra įrodyta, kad specialiųjųporeikių asmenys gali pagerinti savo fizinį aktyvuma mankštindamiesi, bet tai priklauso nuo trukmės ir sunkumo. Nieko nesugebančių  vaikų nėra, o bejėgius juos padaro netinkamai organizuotas fizinis ugdymas (Block, Horton, 1996). Reikia daugiau skatinti vaikus sportuoti turinčios negalią, bet reikia pritaikyti jiems tokį ugdymą kuris jiems bus geriausias, pagal visokiausius kriterijus: mokykla, sunkumai, pedagogų darbas,šeima ir t.t.                 

Taigi kurioje geriau mokykloje mokytis integruotoje ar socialinėje?  Vieni gali sakyti, kad integruotoje kiti, kad socialinėje. Galime teigti, kad galbūt reiktų atsižvelgti į proto negalios laipsnį, bet ar vien tik dėl šios priežasties, vaiką leisime mokytis ten kur galbūt jam nepatiks. Taigi visavertis gyvenimas baigus mokyklą? Kuri mokykla geriau paruoš vaiką integruotis į visuomenę.  Vaikas turintys proto negalią vaikai turi teisę gyventi visavertį gyvenimą, kaip ir kiekvienas kitas žmogus. Jis turi integruotis į visuomenę. Jam turi būti sudarytos tam sąlygos, kad jis galėtų mokytis. Bet ar atskirti vaiką nuo šeimos ar draugų geras būdas? Nes suprantame, kad kiekviena šeima nori savo vaikui geriausio, kad jis baigtų mokslus, kad galėtų susikurti šeimą, turėti darbą. Taigi kuri mokykla turi daugiau pliusų, o kuri minusų.  

  • Medicina Esė
  • 2016 m.
  • Lietuvių
  • 7 puslapiai (1870 žodžių)
  • Medicinos esė
  • Microsoft Word 20 KB
  • Integruotas ir segreguotas ugdymas
    10 - 2 balsai (-ų)
Integruotas ir segreguotas ugdymas. (2016 m. Vasario 12 d.). http://www.mokslobaze.lt/integruotas-ir-segreguotas-ugdymas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 10 d. 05:07