Intel procesoriai stacionariems kompiuteriams


Inžinerijos kursinis darbas. Įvadas. Kas yra procesorius? Įrenginio paskirtis. Įrenginio veikimas. Atnešimas. Dekodavimas. Vykdymas. Procesoriaus dizainas. Kontrolinis unitas. Aritmetinis loginis unitas (ALU). Skaičių laipsniai. Laikrodžio dažnis. Našumas. Intel procesoriai. Procesų numeriai ketvirtos kartos intel procesoriams. Core Duo. Core Solo. Core 2 Quad. Core 2 Extreme. Nehalem microarchitecture based. Core i. Sandy Bridge microarchitecture based. Core i. Išvados.


Tikslai ir uždaviniai: Išdėstyti Įrenginio paskirtis, veikimo principus, charakterizuojančius parametrus, technines charakteristikas, gamintojus , įrenginių lyginamoją analizę, istoriją ir naujausius pasiekimus, bei pavyzdžius.

Darbo metodai: Internetinė naršklė, knygos, prezentacija.\

Centrinis Procesavimo vienetas (CPU) yra is elektroninė schema kompiuteryje kuri siunčia kompiuterio programos instrukcijas atliekant paprastas aritmetines, logines valdymo ir įvesties/išvesties operacijas parinktas instrukcijų. Terminas buvo naudojamas kompiuterių pramonėje bent jau nuo 1960-tųjų.

Procesorių formos, dizainai ir vikdyma buvo pakeisti begant istorijai, bet jų fundimentali operacija išlieka vienoda. CPU principiniai komponentai įskaito aritmetinę vieneto logiką (ALU) kuri atlieka aritmetiškas ir logines operacijas, bei Control unit (CU), kurie atneša instrukcijas is atmintinės ir atkoduoja bei juos ivykdo, prireikus pasinaudojant ALU servisais.

Dauguma modernių procesorių yra mikroprocesoriai, reiškiantys kad jie yra suspausti į viena integruotos schemos (IC) chipa. Kai kurie kompiuteriai turi du ar daugiau procesorių viename chipe ir todėl yra galintys daugiaprocesuoti; šitie yra vadinami daugiašerdžiais procesoriais. IC kuris turi CPU taip pat gali turėti ir atmintinę, perfierinius įrenginius, ar kitus kompiuterio komponentus; tokie įtaisai dažnai vadinami mikrokontroleriais arba sistema ant chipu ( SoC ).

Nevisos kompiuterinės sistemos panaudoja centrinius procesavimo unitus. Pavyzdžiui, masyvų procesorius arba vektorinis procesorius turi daugybę paralelinių kompiuterinių elementų, su net vienų nesvarstomu „centriniais“

Pagrindinė daugumos CPU operacija, neskaitant fizinės formos, yra vykdyti seką visų saugomų instrucijų vadinamų prgramomis. Instrukcijos yra laikomos kompiuterio atmintyje. Yra trys žingsniai kuriuos beveik visi CPU naudoja savo operacijose: atnešimas, atkoduoti, ir vykdyti.

Po instrukcijos vykdymo, visas procesas kartojasi, su kitu instrukcijų ciklu paprastai atnešančių next-in-sequence instrukcijas dėl padidintos vertės programų skaičiuoklėi. Jeigu šuolio instrukcija buvo ivykdyta, programos skaičiuoklė bus pakeista, kad saugotų instrukcijų adresą į kurį buvo nušokta ir programos vykdymas veikia toliau normaliai. Sudėtingesniuosiuose CPU, daugybė instrukcijų gali būti atneštos, atkoduotos arba vykdytos nesustojus. Ši sekcija aprašo kaip bendrai yra cituojama kaip „klasikinė RISC pipeline“, kuri yra gan dažna tarp paprastų CPU naudojamų daugumoje elektroninių prietaisų. Jie dažnai ignoruoja svarbu CPU kešo vaidmenį, ir dėl to pipeline prieigos stadiją.

Kai kurios instrukcijos manipuliuoja programos sakičiuoklę labiau negu gamina rezultatų duomenis tiesiogiai; tokios instrukcijos yra bendrai vadinamos „šuoliais“ ir palengvina programos elgesius kaip ciklą, salyginį programų vykdymą ( naudojant salygų šuolį ) , ir funkcijų egzistavimą. Kai kuriuose procesoriuose, kai kurios kitos instrukcijos pakeičia bitų būseną „Flags“ registre. Šitie flags registrai gali būti panaudoti įtakoti kaip programa elgiasi, kadangi jie dažnai indukuoja daugybę operacijų rezultatą. Pavyzdžiui, tokiuose procesoriuose „ palyginti „ instrukcija įvertina dviem vertėm ir nustato arba išvalo bitus flags registre kad indukuotų kuris yra geresnis arba jie yra lygūs; viena iš šių flagų gali būti tada panaudota vėlesne šuolio instrukcija kad nustatytų programos našumą.

Pirmas žingsnis, atnešimas, įskaito instrukcijų atnešima iš programos atmintinės. Instrukcijų vietovė (adresas) programos atmintinėje yra nuspręstas programos skaičiuokle (PC), kuri laiko numerį kuris nuskaito sekančios instrukcijos komandą laukiamą atnešimo. Kai instrukcijos atneštos, PC yra padidinama iki instrukcijų ilgio taip kad ji turėtų sekančių instrukcijų adresą. Dažnai atnešamos instrukcijos turi būti atneštos ir gan lėtos atminties, privedančios CPU prie delsimo kol laukia grystančių instrukcijų. Ši problema labai kreipia naujesnių procesorių dėmesį su kešais ir pipeline architektūra.

Intel procesoriai stacionariems kompiuteriams. (2015 m. Lapkričio 27 d.). http://www.mokslobaze.lt/intel-procesoriai-stacionariems-kompiuteriams.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 03 d. 17:44