Intelektas tyrimų analizė


Intelekto pazinimo analize. Intelekto tyrimai. Naujausi intelekto strukturos tyrimai. Intelekto tyrimu analize. Pazinimo intelektas. Moksliniai straipsniai laboratoriniai tyrimai. Kanto protas ir intelektas. Mokslinių straipsnių analizė. Emocinio intelekto tyrimai. Intelektas straipsniai.

Psichologijos referatas. Įžanga. Intelekto samprata, esmė, struktūra. Intelekto matavimas, testai. Intelektą įtakojantys veiksniai. Išvados. Literatūra.


Intelektas - viena iš pedagoginės psichologijos kruopščiausiai tyrinėtų, reikšmingiausių ir problemiškiausių asmenybės savybių. Tai labai svarbus dalykas, apie kurį turi žinoti tėvai, mokytojai, visi, kam rūpi asmenybės raida, visuomenės tobulėjimas. Intelektas koreliuoja su sėkme moksle, profesinėje veikloje. Šeima, tėvai gali paskatinti intelekto vystymąsi. Pirmiausia būtina suvokti, kas yra intelektas, kas jį lemia, kas skatina jo tobulėjimą. Svarbu suprasti, kaip galima padaryti pedagoginį poveikį, ypač ankstyvuoju intelekto vystymosi laikotarpiu. Intelektas-sėkmingo mokymosi ir kūrybinės veiklos sąlyga. Jis įgalina individą lengvai prisitaikyti prie naujų reikalavimų, padeda spręsti eilinius uždavinius, adaptyviai veikti ir elgtis. Intelektas įtakoja sugebėjimą perdirbti turimą patirtį, spręsti naujus, originalius teorinius uždavinius, įžvelgti tikrovės veiksnių ryšius, dėsnius bei dėsningumus (kūrybinė intelekto funkcija). Išmokus intelektą suvokti, kaip tam tikrų procesų seką, galima rūpintis jo lavinimu. Vadovaudamiesi šiuolaikinėmis informacijos perdirbimo, intelekto koncepcijomis, menkus bendruosius sugebėjimus (protinius) galime vertinti ne kaip netinkančią prielaidą, bet kaip veiklos modelį,kurį galima tobulinti. Šio darbo tikslas: apžvelgti intelekto sampratą, esmę, struktūrą, intelekto matavimą, testus, intelektą įtakojančius veiksnius.

Šio darbo tyrimo objektas – moksliniai straipsniai: intelektas – įgimtas ar įgytas darinys?

Darbo tikslas – išnagrinėti, įvertinti ir padaryti mokslinių straipsnių analizių išvadas.

Nuo xix a. Pabaigos, kai pradėta tyrinėti intelektą, psichologai ilgą laiką nesutarė, ką reikėtų laikyti intelektu. Dažniausiai mokslinėje literatūroje intelekto sąvoka apibrėžiama taip: intelektas(lot. Intellectus – suvokimas, prasmė) – protas, pažintiniai žmogaus sugebėjimai (6, 216); intelektualas (lot. Intellectualis – protinis) – išsilavinęs, didelio intelekto žmogus. Pedagoginėje literatūroje intelektas įvardijamas, kaip sugebėjimų visuma, sąlygojanti asmenybės mąstymo kokybę. Filosofai (i. Kantas) teigė, kad tikrovės pažinimas prasideda nuo pojūčių, pereina į intelektą ir baigiasi protu, aukščiausiu pažinimo lygiu. G. Hėgelis intelektą laikė “baigtinių dalykų mąstymu“ (4,75). Psichologijoje akcentuojama, kad intelektas yra sumanumas, protingumas, sugebėjimas spręsti problemas ir greitai perprasti įvairius dalykus, gebėjimas pasimokyti iš patirties (2, 49). W. K.

  • Psichologija Referatai
  • 2012 m.
  • 12 puslapių (2042 žodžiai)
  • Universitetas
  • Psichologijos referatai
  • Microsoft Word 26 KB
  • Intelektas tyrimų analizė
    10 - 1 balsai (-ų)
Intelektas tyrimų analizė. (2012 m. Kovo 27 d.). http://www.mokslobaze.lt/intelektas-tyrimu-analize.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 05 d. 14:40