Intelekto sutrikimą turinčių mokinių ugdymo ypatumai


Psichologijos konspektas. Intelekto sutrikimą turinčių mokinių ugdymo ypatumai. Intelektas. Intelekto sutrikimas. Intelekto sutrikimo sampratoje akcentuojama. Intelekto koeficientas. Kognityvinė (pažintinė) raida. Emocinė raida. Socialinė raida. Vidutinis intelekto sutrikimas. Vidutinį ir žymų intelekto sutrikimą turinčių vaikų bendravimo ypatumai. AAK yra nek­albinė k­omunik­acija. Sk­iriamos šios augmentinės ir alternatyviosios k­omunik­acijos sistemos. Konkretūs grafiniai simboliai – Mayer Jonson simboliai. Elektroninės komunikacijos priemonės. Ugdymas. Individualioji programa –. Ugdymo tikslai. Lietuvių kalba. Ugdymo tikslai. Matematika. Socialinis ir gamtamokslinis ugdymas. Socializacijos sunkumai. Kokie įgūdžiai reikalingi socialinei adaptacijai. Socialinei adaptacijai reikalingi įgūdžiai. Socialiniai įgūdžiai. Bendravimas. Buitiniai įgūdžiai. Darbiniai įgūdžiai. Visų mokslų raktas yra klaustukas.  . Onorė de Balzakas.


Nurodykite svarbiausius (jūsų nuomone) sutrikusios intelekto asmens bruožus.

Organinis ar funkcinis nervų sistemos pažeidimas; Pažintinės veiklos sutrikimas; Negrįžtamas (pastovus) pažintinės veiklos pobūdis; Adaptacinio elgesio nepakankamumas (ne mažiau kaip dviejose sferose).

Nežymus intelekto sutrikimas (IQ 69 -50) Vidutinis intelekto sutrikimas (IQ 49 -35) Žymus intelekto sutrikimas (IQ 34 -20) Labai žymus intelekto sutrikimas (IQ mažiau už 20).

Mąstymas Mąstymas ilgai išlieka vaizdinis – veiksminis. Mąstymui būdingas lėtumas, paviršutiniškumas, egocentriškumas. Patiria sunkumų lygindami, klasifikuodami daiktus. Sunkiai apibendrina, formuluoja išvadas. Nesusiformuoja abstraktus, loginis mąstymas.

Suvokimas Lėtas, fragmentiškas, siauras. Atmintis Sunkiai įsimena; Įsiminimui būtinas kartojimas; Greitas užmiršimas; Atgaminimas vyksta lėčiau, būtinas „užvedimas“; Atgaminama medžiaga būna netiksli.

Dėmesys Vyrauja nevalingas dėmesys; Dėmesį sukoncentruoja trumpam; Dėmesiui išlaikyti reikalingi išoriniai stimulai; Dėmesys lengvai išblaškomas; Dėmesys sumažėja vaikui pavargus, jo atstatymui reikia ilgesnio laiko.

Kalba Vėluoja visi vaiko kalbos vystymosi etapai; Būdingi kalbos sutrikimai: netaisyklingas garsų tarimas, skurdus žodynas, žodžių derinimo klaidos. Patiria sunkumų mokydamiesi rašyti ir skaityti.

Nesavarankiškumas Nepasitikėjimas Motyvacijos ir valios stoka Menkas aktyvumas Jausmų primityvumas.

Menkas bendravimo poreikis; Negebėjimas konstruktyviai spręsti bendravimo problemas; Ilgesnė ir sudėtingesnė adaptacija; Elgesio problemos.

Mimika Riksmas (vokalizacija) Gestai Judesiai Pagalba – alternatyvioji komunikacija.

● daik­tai–simboliai (natūralūs daik­tai); ● nuotrauk­os–simboliai (spalvotos ar juodai baltos daik­tų nuotrauk­os); ● paveik­slėliai–simboliai (spalvoti ar juodai balti paveik­slėliai, vaizduojantys daik­tus); ● k­onk­retūs grafiniai simboliai (ideologogramos, pik­togramos, Mayer–Johnson simboliai); ● abstrak­tūs grafiniai simboliai (Bliss simboliai); ● žodžiai, raidynas.

  • Psichologija Konspektai
  • 2014 m.
  • 30 puslapių (775 žodžiai)
  • Psichologijos konspektai
  • MS PowerPoint 682 KB
  • Intelekto sutrikimą turinčių mokinių ugdymo ypatumai
    10 - 2 balsai (-ų)
Intelekto sutrikimą turinčių mokinių ugdymo ypatumai. (2014 m. Lapkričio 01 d.). http://www.mokslobaze.lt/intelekto-sutrikima-turinciu-mokiniu-ugdymo-ypatumai.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 06 d. 10:20