Interaktyvaus modelio kūrimas


Informatikos diplominis darbas. Įvadas. Kuro ekonomiškumo didinimo problemos analizė. Kuro sąnaudų mažinimo problemos aktualumas jūrų transporte. Programinio komplekso “optima” paskirtis. Programinio komplekso “optima” funkcionalinės charakteristikos . Praktinės darbo dalys. Programinio komplekso svarbiausi moduliai ir blokai. Interaktyvinio modulio kūrimas. Pradinių duomenų ir konstantų įvedimo bloko kūrimas. Grafinės informacijos saugojimo modulio kūrimas. Tiriamųjų parametrų interpoliacija ir jų atvaizdavimas grafiniame lauke. Skaičiavimo rezultatų grafinės interpoliacijos bloko kūrimas. Algoritmų, skirtų uždavinių sprendimui, originalumas. Konstantų ir optimizavimo rezultatų lentelės. Rezultatų analizė ir išvedimas. Išvados. Literatūra. Priedai.


Pagal 1995 - 2001 metų įvertinimus išlaidos kurui jūriniame transporte siekia 30-50% visų eksploatacinių išlaidų.

Yra keletą krypčių , kurios sumažintų šias išlaidas. Galima gerinti laivo jėgainės parametrus jas konstrukciškai modernizuojant, bet toks būdas reikalauja daug leidimų ir nemažai savo srities specialistų.

Bet yra įmanomas ir kitas sprendimo būdas, jo esmė – dyzelinių jėgainių (dj) rėžimo pasirinkimas, kad kuro sąnaudos būtų minimalios.

Paskutinis variantas taip pat gali būti skirtingai įgyvendintas: arba atliekant dj darbo skaitmeninę analizę ir rekomenduojant jį personalui, arba realių sistemų dj valdymo ir propulsyvinių kompleksų formoje.

Duotas uždavinys kursinio projekto rėmuose realizuotas programinio komplekso pavidalu, skirtas laivo dj apkrovimų analizės įgyvendinimui, ir rekomendacijų skirtiems techniniam personalui formavimui.

Išlaidos kurui – tai vienas iš pagrindinių straipsnių bendrame dj eksploatacinių išlaidų balanse, taip pat ir jūriniame transporte. Todėl išlaidų mažinimas yra efektyvus jūrų pervežimų rentabilumo didinimo būdas, ypač atsižvelgiant į rimtą geležinkelio ir auto transporto konkurenciją.

Pirmaujantys laivų dj gamintojai (man, blw, mak, pielotick, caterpillar) pasiekė didžiulį progresą pagrindinių techninių ir ekonominių rodiklių lygio didinimo sferoje. Už paskutinį dešimtmetį kuro ekonomiškumas pagerintas 10 – 15% (priklausomai nuo forsavimo lygio ir dj apsisukimų skaičiaus). Be to, šiuolaikiniai propulsyviniai kompleksai įrengti automatizuotomis valdymo sistemomis (avs), kurie pasižymi darbu režimuose su geriausiu kuro ekonomiškumu, kaip su sraigto, taip ir su pagrindinių dj charakteristikomis.

Lietuvos dj laivyno pagrindą sudaro dj pagamintos 1980 metų viduryje – 1990 metų pradžioje. Todėl labai sunku išlaikyti konkurenciją jūrų krovinių ir keleivių pervežimo sferoje. Šis faktorius nustato kuro sąnaudos mažinimo aktualumą eksploatuojamdj parodymų tobulinimas siekiamas darbo proceso parametrų ir charakteristikų optimizavimu, naujų konstruktyvių ir technologinių sprendimų įvedimu.

Interaktyvaus modelio kūrimas. (2010 m. Kovo 03 d.). http://www.mokslobaze.lt/interaktyvaus-modelio-kurimas-bakalauras.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 08 d. 16:35