Intermodalinių maršrutų kroviniams vežti sudarymo analizė


Logistikos diplominis darbas. Intermodalinių maršrutų kroviniams vežti sudarymo analizė. Įvadas. Keltas „REGINA SEAWAYS“ aptarnauja keltų liniją Klaipėda — Kylis 3 kartus per savaitę iš kiekvieno uosto. Pagal „DFDS Seaways“ įmonės pardavimų vadybininkės pateiktus duomenis, krovininių transporto priemonių perkėlos kaina sudarius pervežimo sutartį priklausomai nuo savaitės dienos svyruoja nuo 674 iki 755eurų. Savikainos kalkuliacija ir struktūra. Remiantis “Vokietijos vežėjų asociacija (BGL)“ įteisintais EURIII transporto priemonių kelių įkainiais (galioja nuo.


Transporto sektorius Lietuvoje – vienas našiausių ir puikias perspektyvas turinčių sektorių, kadangi Lietuvos respublika yra geografiškai patogioje strateginėje vietoje ir yra tranzitinė valstybė.

Atliekant tranzito šalies vaidmenį, daug dėmėsio vertėtų skirti intermodaliniams krovinių pervežimams konsoliduojant kelias transporto rušis neperkraunant krovinio vieneto.

Savo baigiamajame darbe noriu išanalizuoti Lietuvos nacionalinės logistų bei eskpeditorių asociacijos „LINEKA“ narės uždarosios akcinės bendrovės „CARTRANS“ veiklą bei jos vykdomų intermodalinių maršrutų sudarymo ypatumus.

Darbo aktualumas: Maksimalios naudos, laiko ir resursų ekonomijos išgavimas mažiausiomis sąnaudomis atliekant logistines bei ekspedicines operacijas besiplečiančioje transporto rinkoje.

Darbo problema: Kaip efektyviai ir mažiausiomis sąnaudomis organizuoti intermodalinį krovinių gabenimą panaudojant UAB „CARTRANS“ transporto priemones.

Darbo tikslas: Išanalizuoti UAB „CARTRANS“ intermodalinių pervežimų maršrutų ypatybes, susipažinti su įmonę bei pristatyti jos veiklą.

Darbo uždaviniai:

Atlikti informacinių šaltinių apžvalgą apie krovinių vežimo statistika Lietuvoje, krovinių vežimo keliais ypatumus ir pateikti informaciją apie intermodalinius vežimus;

Pristatyti UAB „CARTRANS“ įmonės veiklą;

Išanalizuoti du skirtingus intermodalinio vežimo būdus maršrutuose;

Apskaičiuoti pervežimo išlaidas ir finansinius rodiklius;

Pateikti rezultatų analizę, išvadas ir rekomendacijas.

Darbo objektas: Transporto įmonės UAB „CARTRANS“ tarptautiniai intermodaliniai maršrutai 1. Klaipėda-Paneriai-Maskva-Klaipėda ir 2. Vilnius-Klaipėda-Kylis-Kiolnas-Kylis-Klaipėda-Vilnius apjungiant autotransporta ir geležinkelių transportą ir autotransportą ir jūrų transportą.

Remiantis pastarųjų penkerių metų (2009-2013) Lietuvos statistikos departamento duomenimis, galime matyti jog šiuo laikotarpiu, Lietuvos krovinių pervežimo apyvarta visų rūšių transportu didėjo. Kaip matome, per šį laikotarpį 2009 metais krovinių pervežimo mąstas buvo mažiausias (30 061 mln.tkm), bet bėgant laikui galime pastebėti krovinių apyvartos didėjimo tendenciją, kadangi jau 2011 metais krovinių apyvarta pasiekė 37 199 mln. tkm, o 2013 metais net 40 247 mln. tkm,apyvartos padidėjimas sudarė 25,30% šiame laikotarpyje,o skirtumas tarp 2009 metų ir 2013 siekė net 10 186 mln. tkm.

Pagal Lietuvos statistikos departamento duomenis yra matoma jog 2013 metais didžiausią Lietuvos transporto rinką užimanti transporto rūšis yra kelių transportas, jos našumas siekia 209 382 tūkst. tonu kai tuo tarpu geležinkelio transporto našumas yra vos 48 025,1 tūkst. tonu, o jūra pervežti kroviniai sudaro tik 14 770,2 tūkst. tonu.

Didėjant krovinių pervežimo apimtims bei plečiantis transporto rinkoms, o transporto infrastruktūrai nespėjant taip sparčiai plėstis ir tobulėti kartu su krovinių srautu didėjinu, krovinių vežėjai bei ekspeditoriai neretai privalo priimti ir nekasdienius sprendimus. Siekiant sutaupyti laiko ir lėšų dažnai yra nusprendžiama kombinuoti transporto rūšis tam, kad sėkmingai būtų atliktas krovinių pervežimas.

Tokie pervežimai yra atliekami kombinuotuoju transportu ir yra išskiriamos trys rūšys:

Intermodaliniai krovinių pervežimai – 1993m. (ECMT) Europos transporto ministrų konferencijos metu yra apibrėžti kaip, krovinio vežimas tame pačiame krovinio vienete arba toje pačioje transporto priemonėje, kuri naudoja iš eilės daugiau nei vieną transporto rūšį ir patys kroviniai pasikeitus transporto rūšiai nėra perkraunami.

Multimodaliniai krovinių pervežimai – tai tokie krovinių pervežimai kuriems atlikti yra pasitelkiamos mažiausiai dvi transporto priemonės.

Kombinuotieji krovinių pervežimai – pagal (ECMT) tai intermodaliniams vežimams artimi krovinių pervežimai, kai Europos sąjungos teritorijoje dalis pervežimo proceso yra atliekama geležinkelio, vidaus vandenų ar jūrų transportu o kita galinė ar pradinė atkarpa yra įveikiama autotransportu įmonėi arčiausiu kelio maršrutu.

Labiausiai paplitęs krovinių gabenimo tarptautiniais maršrutais automobilių transporto priemonėmis gabenimo paslaugų tarifų nustatymo būdas yra tarpusavio susitarimas tarp krovinio siuntėjo ir krovinio vežėjo arba tarp krovinio gavėjo ir krovinio vežėjo. Šių tarifų dydį lemia:

1) tarptautinių krovinių gabenimo paslaugos paklausa ir pasiūla;

2) valstybinis krovinių gabenimo teisinis reguliavimas.

Tarptautinių krovinių gabenimų tarifai diferencijuojami pagal:

vežamo krovinio svorį ir kubatūrą;

Prie bendros išlaidų sumos pridėjus transporto įmonės pelno normą, gaunamas vienos tonos krovinio gabenimo vieno kilometro tarifas. Jį padauginus iš krovinio gabenimo atstumo, gaunamas frachto įkainis už toną tam tikram krovinio gabenimo maršrutui. (J. A. Urbonas, 2005)

nepakankamai standartizuotos ir suderintos transporto priemonės ir krovimo vienetai,

šalies ekonominės plėtros spartinimas,

UAB „CARTRANS“ įmonėje, dirba 11 registruotų darbuotojų, didžiąją dalį darbuotojų sudaro transporto bei pardavimų skyrių vadybininkai.Transporto skyriui priklauso 4, o pardavimų skyriui 3 vadybininkai, taip pat įmonėje yra auksčiausias pareigas atliekantis direktorius, kuriam yra pavaldūs visi darbuotojai, po jo seka skyriaus viršininkas, projektų vadovai bei vadybininkai. Visi darbuotojai kruopščiai atrenkami, visi yra aukštos kvalifikacijos, įmonė suinteresuota turėti aukšto lygio darbuotojus, su žinių bagažu, kurie nori tobulėti, sužinoti, užsidirbti.

Intermodalinių maršrutų kroviniams vežti sudarymo analizė. (2015 m. Gegužės 03 d.). http://www.mokslobaze.lt/intermodaliniu-marsrutu-kroviniams-vezti-sudarymo-analize.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 04 d. 10:23