Internetinės bankininkystės plėtra Baltijos šalyse


Bankininkystės kursinis darbas. Įvadas. Internetinės bankininkystės samprata. Internetinės bankininkystės privalumai. Internetinės bankininkystės trūkumai. Teikiamų internetinės bankininkystės paslaugų vartotojai. Internetinės bankininkystės paslaugos internetu. Internetinės bankininkystės plėtra Baltijos šalyse. Internetinė bankininkystė Lietuvoje. Internetinė bankininkystė Latvijoje. Internetinė bankininkystė Estijoje. Internetinės bankininkystės palyginimas Baltijos šalyse. Metodologinė darbo dalis. Išvados. Šaltiniai.


Darbo tikslas- išanalizuoti internetinės bankininkystės paslaugas,jų teikiama naudą bei žala bei plačiau aptarti apie internetine bankininkyste Baltijos šalyse.

a) banko suteiktas naudotojo numeris (ID)

Informacinės technologijos padarė didelę įtaką žmogui ir jo kasdieniam gyvenimui. Internetas suteikia daug galimybių, kurių dėka šių dienų žmogui tampa paprasčiau taupyti laiką atliekant darbus, kuriems atlikti anksčiau reikėdavo daug laiko ir pastangų. Vienas iš šių būdų – internetinė bankininkystė. Dabar dauguma žmonių pripažįsta,kad naudotis bankų teikiamomis paslaugos yra vienas geriausių būdų tvarkyti greitai finansinius reikalus tiesiog neišėjus iš namų, užtenka prisėsti prie kompiuterio ir gauti prieigą prie interneto,bei nereikia turėti jokio specialaus įrenginio ir internetine bankininkyste galima naudotis būnant bet kuriame pasaulio krašte. Nereikia abejoti ir šių paslaugų saugumu, internetiniuose tinklalapiuose yra įdiegti net keli apsaugos lygiai. Tereikia išmokti naudotis banko teikiamomis paslaugomis internete ir nuobodus bei varginantis stovėjimas eilėse tampa praeitimi. Sekantis internetinės bankininkystės privalumas tai, kad naudojantis paslaugomis internetu nereikia mokėti jokio abonentinio mokesčio. Taip pat atliekamos operacijos virtualioje erdvėje yra žymiai pigesnės lyginant su kainomis banke.

Prieš daugiau nei dešimtmetį į bankus pradėjo skverbtis interneto technologija, suteikdama jiems naujas paslaugų teikimo galimybes. JAV bankai buvo pirmieji, pradėję aptarnauti klientus kompiuterinių tinklų pagalba. Nedidelis Pensilvanijos Apollo bankas, tik pradėjęs aptarnauti klientus per internetą, per pirmąsias dvi savaites susilaukė naujų indėlininkų, kurie banke atidarė sąskaitų už 25 tūkst. JAV dolerių. Paskatintas tokio pasisekimo, bankas pradėjo teikti paskolas pagal užklausimą per internetą. Būtent sekdami Amerikos pavyzdžiu interneto technologiją pradėjo naudoti ir Europos bankai.

Atsižvelgiant į visus privalumus nereikėtų pamiršti, jog net ir toks dalykas kaip technologijos nėra tobulos ir turi savų pliusų bei minusų. Atsižvelgiant į saugumą, internetiniai bankininkystei reikėtų tobulėti, nors stengiamasi tobulinti saugos priemones, tačiau atsiranda virtualūs vagys, kurie sugeba įsilaužti į vartotojų bankų sistemas ir pasisavinti ten esančius pinigus. Taip pat reikia atsižvelgti ir į tai, kad naujųjų technologijų įdiegimui ir pritaikymui reikia labai didelių investicijų.

Internetinės bankininkystės dėka galima sutaupyti brangų laiką ir jį praleisti produktyviau nei stoviniuojant ilgose bankų eilėse. Kad ir kokie bebūtų šios technologijos minusai, privalumai juos nustelbia. Ši technologija palengvino ne vieno žmogaus buitį ir finansų tvarkymas tapo paprastesniu procesu.

gauti įspėjimus SMS žinutėmis arba elektroniniu paštu apie pasikeitusį sąskaitos likutį,

gauti informaciją apie oficialius bei komercinius valiutų kursus,

atlikti tarp savo sąskaitų, vietinius ir tarptautinius pavedimus,

sudaryti vietinių periodinių mokėjimų grafiką,

automatiškai palaikyti banko sąskaitų likutį,

Taip pat galima matyti turimus sandorius ir sudaryti juos naujus:

matyti informaciją apie turimas paskolas, indėlius, tiesioginio debeto sutartis, pensijų fondus, vertybinius popierius,

informuoti banką apie rekvizitų ar mokėjimo kortelių siuntimo adreso pasikeitimą,

DNB Lizingo sistemos ir kt.

Iš 2013m. Balandžio – birželio mėnesių matome, kad internetinės bankininkystės vartotojų padaugėjo 2%. Tačiau sumažėjo PC banking registruotų vartotojų skaičius 7%. Tai lemia, kad mūsų visuomenėje vis daugėja žmonių, kurie išsiregistruoja iš PC banking sistemos ir pereina į kitas internetinės bankininkystės sistemas.Kaip ir I ketvirtyje matome tapačia tendencija,kad tarp internetinės bankininkystės vartotojų daugiausia registruotų žmonių išlieka „Swedbank“ banke,o mažiausiai Medicinos banke 0,42%, tačiau jų 0,02% padaugėjo,nei buvo praėjusiame ketvirtyje.

Darnus vystymasis paprastai yra susijęs su aplinkos, socialinės ir ekonominiai klausimai. Kadangi dauguma bankinių produktų yra nematerialios ir dėl konkrečių bankų operacijos nėra neabejotiną įtaką banko įstaigoms tvarios plėtros paprastam žmogui, bet tai nėra taip paprasta.

Latvijoje atlikto tyrimo,kuris norėjo sužinoti ar Latvijos piliečiai yra patenkinti internetine bankininkyste.Tyrimo rezultatai parodė, kad internetinės bankininkystės vartotojai yra patenkinti šios paslaugos patikimumu, patogumu ir kokybe bei pasiruošę šią paslaugą rekomenduoti. Internetinė bankininkystė yra šiuolaikinė banko teikiama paslauga, kuri yra palanki supančiai aplinkai ir formuoja kitų įmonių darnaus vystymosi prielaidas.

Estija yra Europos Sąjungos ir Pasaulio prekybos organizacijos narė, sėkmingai perėjusi prie efektyvios rinkos ekonomikos, turinti tvirtus ryšius su Vakarų valstybėmis.Estijos piliečių jau sutartis pasiraše 16 proc. dėl naudojimosi elektroninės bankininkystės paslaugomis.Toks elektroninės bankininkystės paslaugų vartotojų skaičius yra vienas iš didžiausių pasaulyje.Spalio mėnesio pabaigoje Estijos bankai turėjo 241 tūkstantį 712 elektroninio banko vartotojų, o tai yra 16 proc. šalies gyventojų.Internetu naudojasi 35 proc. Estijos gyventojų, taigi elektroninės bankininkystės paslaugomis naudojasi 69 proc. visų interneto vartotojų.

Internetinės bankininkystės plėtra Baltijos šalyse. (2015 m. Rugsėjo 25 d.). http://www.mokslobaze.lt/internetines-bankininkystes-pletra-baltijos-salyse.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 03 d. 19:56