Internetinės svetainės kokybės vertinimas


Vadybos kursinis darbas.

Įvadas. Viešųjų e. paslaugų teikimo internetinės svetainės kokybės vertinimo teoriniai aspektai. Viešųjų e. paslaugų samprata. Internetinės svetainės samprata. Interneto svetainių tipai. Internetinės svetainės kokybė. Interneto svetainės vertinimo kriterijai ir modeliai. Valstybės įmonės „Regitra“ internetinės svetainės kokybės vertinimo tyrimas. Išvados. Literatūros sąrašas.


Šiandieninė visuomenė yra vadinama informacine visuomene, kurios egzistavimo pagrindas yra informacija ir žinios. Siekiant efektyviai panaudoti turimą informaciją, ji vis dažniau yra pateikiama internetinėje erdvėje. Informacija yra talpinama viešojo sektoriaus internetinėse svetainėse. Visos jos atlieka panašias funkcijas – teikia viešąsias e. paslaugas. Paslaugos yra teikiamos tiek gyventojams, tiek verslui. Norint gauti kokybiškas paslaugas, būtina užtikrinti internetinės svetainės, kurioje yra teikiama viešoji e. paslauga, kokybę.

Registro duomenis, apie Lietuvos Respublikos kelių transporto priemones ir Lietuvos Respublikos kelių transporto priemonių vairuotojus, registruoja ir kaupia Valstybės įmonė „Regitra“. Įmonė registruoja motorines transporto priemones ir jų priekabas, egzaminuoja kandidatus į vairuotojus, išduoda ir keičia vairuotojo pažymėjimus. Įvertinti įmonės teikiamas viešąsias e. paslaugas internetinėje erdvėje, būtina ištirti įmonės internetinės svetainės kokybę.

Tyrimo objektas: registrų duomenų viešųjų e. paslaugų teikimo internetinės svetainės kokybė.

Tyrimo tikslas: Išanalizuoti Valstybės įmonės „Regitra“ internetinės svetainės kokybę.

Atsižvelgus į išskirtus viešosios e.paslaugos yra valstybės ir savivaldybių teikiamos paslaugos skaitmeniniu pavidalu bei nuotolinėmis priemonės, yra reglamentuotos įstatymais bei kitais teisės aktais ir teikia naudą visuomenei.

Visų pirma reikia išsiaiškinti kas yra internetinė svetainė. Sąvoka „interneto svetainė“ reiškia vieną arba apjungtus, tarpusavyje susijusius kelis internetinius puslapius. Internetinė svetainė turi pradinį puslapį ir yra pasiekiama per savo unikalų adresą. Internetinės svetainės visumą sudaro internetiniai puslapiai, kuriuose yra pateikiama naudinga informacija, nurodomos teikiamos paslaugos.

Informacijos prieinamumas. Tai reiškia galimybę kuo didesniam skaičiui vartotojų pasiekti ir naudoti internetinėje svetainėje pateiktą informaciją. Kuo informacijos prieinamumas bus didesnis, tuo internetinė svetainė bus populiaresnė.

Svetainės patogumas. Jei informacijos patogumo rodiklis yra įgyvendintas, dar vienas svarbus žingsnis yra padaryti internetinę svetainę patogią naudojimui. Todėl svetainės struktūra turi būti aiški ir paprasta, kad vartotojas lengvai patektų iš vieno svetainės puslapio į kitą taip rinkdamas jam reikalingą informaciją.

Kūrybiškumas, įvaizdis. Jei svetainėje informacija prieinama lengvai bei svetainės struktūra patogi belieka pasirūpinti dizainu. Svetainės patrauklumą gerina suderintos spalvos bei dizaino nuoseklumas.

Komercinės svetainės arba elektroninės parduotuvės yra tokios svetainės, kurių tikslas yra parduoti prekę arba paslaugą internetu. Jų dėka, klientai turi galimybę nusipirkti norimą produktą arba užsisakyti norimą paslaugą neišeidami iš namų. Ne retai komercinės elektroninės parduotuvės yra tik dalis verslo objekto, kuri padeda verslininkams taupyti ir laiką ir pinigus.

Reprezentacinės svetainės. Tokiose svetainėse yra talpinama informacija apie įmonę arba apie žmogų. Šio tipo svetainės yra retai atnaujinamos (nes informacija neretai yra statiška), todėl reikalauja mažiau priežiūros nei kito tipo internetinės svetainės.

Bendruomenių svetainės. Tokio tipo svetainės apima įvairius internetinius forumas. Tokių internetinių svetainių pagrindinis tikslas yra keistis reikalinga ir rūpima informacija tarp forumo dalyvių ir užsukančių forumo svečių. Taip pat bendruomenių svetainių tipui galima priskirti vis labiau populiarėjančius socialinius tinklus, kuriuose bendrauja ir informacija dalinasi internetu besinaudojantys gyventojai. Be to tai puiki priemonė reklamuoti internetines parduotuves bei pritraukti naujų klientų. Kadangi informacija yra pateikiama pačių forumo dalyvių, ji neretai gali būti neteisinga ir klaidinanti.

  • Vadyba Kursiniai darbai
  • 2016 m.
  • Lietuvių
  • 22 puslapiai (2925 žodžiai)
  • Universitetas
  • Vadybos kursiniai darbai
  • Microsoft Word 378 KB
  • Internetinės svetainės kokybės vertinimas
    10 - 8 balsai (-ų)
Internetinės svetainės kokybės vertinimas. (2016 m. Kovo 21 d.). http://www.mokslobaze.lt/internetines-svetaines-kokybes-vertinimas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 09 d. 00:10