Interneto įtaka šiuolaikiniams vaikams


Sociologijos kursinis darbas. Įvadas. Kompiuterio ir interneto atsiradimo istorija. Eilinė vaiko diena. Bendravimas ir internetas. Priklausomybė nuo interneto. Neigiamo turinio tinklalapiai. Interneto teigiamybės. Išvados. Literatūros sąrašas.


Kaip žmogaus asmenybė yra kintanti ir nuolat besiformuojanti, taip ir visuomenė, keičiasi, atsižvelgiant į laikmečio sąlygas. Tokie procesai kaip globalizacija ( taip pat europeizacija ar regionalizacija), informacijos technologijų pažangą, komunikacijų intensyvumas, beribė informacijos sklaida, žmonių judėjimas, kultūriniai mainai labai stipriai pakeitė visuomenės gyvenimą. Todėl šiandienos visuomenei būdingas multiidentiškumas, interesų grupių didėjimas ir socialinė įvairovė.

Šiandieninė visuomenė – informacinė visuomenė, kurioje informacija, žinios bei technologijos atlieka esminį vaidmenį gamyboje, socialiniame, kultūriniame ir politiniame gyvenime. Sparti IT plėtra yra skiriamasis naujosios tvarkos bruožas. Gyvename pakitusios geografinės erdvės ir laiko epochoje, kadangi naujosios technologijos, t.y. internetas panaikino laiko ir erdvės ribas, sumažindamas atstumus ir užtikrindamas greitą informacijos sklaidą.

Internetas užtikrina globalią elektroninę bendravimo erdvę, lengvai prieinamos informacijos kiekį, paprastą informacijos paiešką, greitą komunikavimą ir pigų keitimąsi informacija. Internetu galima užsisakyti ar įsigyti prekių, užsimokėti už komunalines paslaugas ar atlikti kitokio pobūdžio mokėjimus, plačiai naudojama elektroninė bankininkystė...

Deja, neretai stakeholder‘ių interesai paima viršų, o dėl to atsiranda daug neigiamų reiškinių: plinta nusikalstamumas elektroninėje erdvėje, nuolat pažeidinėjamos autorių teisės, didėja smurtinio ir seksualinio pobūdžio puslapių, kurie per lengvai prieinami ir praktiškai neturi jokio apsaugos mechanizmo. O tai gali pakenkti vaiko asmenybės vystymuisi. Nekontroliuojamos ir pokalbių svetainės, kurios vėlgi gali sukelti didelių nemalonumų jaunajai kartai. Plačiai kalbama ir apie priklausomybę nuo interneto, kuri, kai kurių psichologų nuomone, tampa viena opiausių šiuolaikinių problemų,

Internetas gali teikti ir naudos, ir žalos. Viena tik aišku: dauguma žmonių nebeišsiverstų be kompiuterio ir interneto, nes tai jau tapo jų kasdienio gyvenimo dalimi. Internetas ir kitos informacinės technologijos – tai ne tik postmodernios visuomenės skiriamoji savybė. Tai darbo, bendravimo, laisvalaikio, savirealizacijos priemonė, be kurios tolimesnis gyvenimas neįmanomas.

Šiuolaikiniai vaikai auga jau pasikeitusioje visuomenėje, kur ypač vertinamos žinios, technologijos, kūrybiškumas bei noras tobulėti, mokytis visą gyvenimą. Todėl internetas tapo ir vaikų kasdienio gyvenimo dalimi. Be abejonės, internetas yra labai naudingas įvairiose gyvenimo srityse, ir visgi jau pastebėjome, kad jis gali sukelti nemažai problemų. Taigi mano darbo tikslas – išsiaiškinti, kokią įtaką internetas daro šiuolaikinės žinių visuomenės jaunajai kartai.

Šiam tikslui pasiekti numatomi sekantys uždaviniai:

Išsiaiškinti, kaip internetas keičia bendravimo subtilybes.

Susipažinti su nauja priklausomybės rūšimi (priklausomybe nuo interneto).

Atskleisti socialinių tinklalapių ir portalų pavojus.

Išsiaiškinti, kokią naudą internetas suteikia šiuolaikiniams vaikams.

Kompiuterio ir interneto atsiradimo istorija

Internetas neatsirado iš niekur, jo sukūrimo pagrindas – kompiuteris, todėl neišvengiamai reikia pakalbėti ir apie kompiuterių atsiradimą.

Įvairios technologijos atsiranda, siekiant palengvinti žmogaus gyvenimą. Automobilis, lėktuvas, laivas buvo išrasti (sukonstruoti ar pagaminti) tam, kad būtų galima greičiau ir patogiau keliauti. Radijas buvo sukonstruotas tam, kad būtų galima greičiau sužinoti visą aktualią informaciją. Taigi ne išimtis ir kompiuteris. Jo atsiradimas siejamas su matematiniais skaičiavimais. Pirmieji bandymai sukurti skaičiavimo mechanizmą prasidėjo dar prieš mūsų erą. Čia pasižymėjo šumerai (jų skaičiavimo mechanizmą sudarė dėžė, pripildyta juodų ir baltų akmeninių rutuliukų), senovės graikai ir romėnai. XVII a. pasižymėjo B. Paskalis, kuris sukūrė savo žymiąją „pascaliną“, taip pat G. Leibnicas, sukūręs skaičiavimo mašiną, kuria buvo galima lengvai atlikti visus keturis aritmetikos veiksmus, XVIII a.- XIX a. – prancūzas Žozefas Žakardas (Joseph-Marie Jacquard, 1752 – 1834) sukūręs visiškai automatizuotas stakles, XIX a. – anglų matematikas Dž. Būlis, kuris aprašė technologijų elementų veikimo logiką (jos pagrindą sudaro dvi binarinės operacijos: konjunkcija („ir“) ir disjunkcija („arba“) ir viena įnarinė operacija („ne“).

Prie kompiuterių atsiradimo prisidėjo ir daugelis kitų autorių, tačiau reikėtų paminėti tuos, kurie įnešė didžiausią indėlį į šiuolaikinių kompiuterių sukūrimą. 1944 m. H. Aikenas suprojektavo kompiuterį „Mark – 1“. Tai buvo skaičiavimo įtaisas iš elektromagnetinių relių, o valdymo programa užkoduojama perfojuostoje. Sukurtas kompiuteris skaičiavimus atlikdavo šimtus kartų greičiau negu žmogus ir buvo realiai naudojamas kariniams tikslams. Dirbdama mašina kėlė didelį triukšmą, kadangi pagrindiniai jos elementai buvo daugiau kaip 3 tūkstančiai relių. Toks kompiuteris buvo naudojamas iki 1959 m.

Interneto atsiradimas siejamas su JAV gynybos technologijų tyrimų agentūra ARPA. Tokia agentūra buvo sukurta kaip reakcija į TSRS palydovo „Sputnik“ paleidimą 1957 m. Jai (ARPA) buvo pavesta ištirti, kaip geriau panaudoti investicijas į kompiuterius. Šių tyrimų metu buvo prieita prie išvados, kad kompiuteris – tai ne tik skaičiavimo priemonė, bet tai puikus komunikacijos įrankis. Buvo iškelta idėja, kad reikia sukurti tinklą, į kurį būtų sujungti JAV universitetai (dirbantys gynybos ministerijai), ryšį palaikant telefono linijomis. Tačiau tokiai idėjai nebuvo pritarta, buvo nuspręsta universitetus sujungti atskiru kompiuteriu. Pirmoji jungtis atidaryta 1969 m. spalio 29 d. – buvo sujungti Los Angeles Kalifornijos universitete ir Stanfordo tyrimų institute (SRI) įrengti IMP (nedideli kompiuteriai, ang. Interface Message Processors). 1973 m. prie šio tinklo prisijungė Didžiosios Britanijos ir Norvegijos mokslinės organizacijos, – tad tinklas įgavo tarptautinį pobūdį.

Interneto įtaka šiuolaikiniams vaikams. (2015 m. Balandžio 20 d.). http://www.mokslobaze.lt/interneto-itaka-siuolaikiniams-vaikams.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 03 d. 11:44