Investicijos į žmogiškąjį kapitalą


Ekonomikos skaidrės. Investicijų į žmogiškąjį kapitalą samprata. Investicijų į žmogiškąjį kapitalą ypatumai. Pagrindinės investicijos į žmogiškąjį kapitalą. Investicijų į žmogiškąjį kapitalą klasifikavimas. Žmogiškojo kapitalo šaltiniai. Lietuvos mokymo sistemos struktūra. Skiriamos 8 išsimokslinimo pakopos. Aukštojo mokslo sistemos modeliai. Išlaidos sveikatos apsaugai. Investicijos į mokslinius tyrimus. Sritys, kurioms skiriama daugiausia lėšų. Žmogiškasis kapitalas įmonėje. Kvalifikacijos ugdymo strategijos. Žmogiškųjų išteklių ugdymo ir mokymo(si) metodų raidos tendencijos. Ričardas Bransonas apie darbuotojų mokymą  .


Išlaidos švietimui; Išlaidos sveikatos apsaugai; Išlaidos mobilumui ir migracijai. (Makonelis et al 2002).

Investuoti gali: valstybė, atskiros įmonės, namų ūkiai, tarptautiniai fondai, mokymo įstaigos.

0 lygmuo – ikimokyklinis lygis; 1 lygmuo – pradinis mokymas); 2 lygmuo – pagrindinis mokymas; 3 lygmuo – vidurinis mokymas; 4 lygmuo – aukštesniojo ir aukštojo išsilavinimo nesuteikiantis povidurinis mokymas; 5 lygmuo – aukštesnysis mokslas; 6. lygmuo – aukštasis neuniversitetinis mokslas; 7. lygmuo – bakalauro studijų programa, magistrantūros programos, rezidentūros programos; 8 lygmuo – doktorantūra.

Napoleoniškam modeliui būdinga centralizacija ir priklausomybė nuo valstybės. Humbolto modelis būdinga tai, kad universitetas yra nepriklausomas, labai akcentuojami universiteto tikslai, ypač fundamentaliųjų mokslų. Amerikietiškajame modelyje akcentuojami visuomenės interesai – aukštojo mokslo uždavinys tenkinti visuomenės, tautos poreikius. Kardinolo Njumano modelis atspindi Anglijos tradicijas. Čia akcentuojama studento asmenybės svarba tiek profesiniuose, tiek socializacijos, tiek asmeniniuose klausimuose.

Žmogiškųjų išteklių – intensyvi strategija, kuri leidžia apsirūpinti tinkamo išsimokslinimo darbuotojais ir toliau rūpintis jų intensyviu mokymu ir kvalifikacijos tobulinimu darbo vietose, kurios taip pat nuolat keičiamos, siekiant geriau panaudoti teikiamas darbo vietų kvalifikacijos ugdymo galimybes. Būtina sąlyga – gerai išplėtota bazinio mokymo sistema ir darbo rinka, kuri aprūpina organizacijas reikiamos kvalifikacijos darbuotojais. 2. Dualinė strategija, kuri orientuota į darbo jėgos potencialo didinimą, koncentruojant dėmesį į darbuotojų gebėjimų bei siekių naudojimą. Čia labiausiai akcentuojama darbuotojų atsakomybė už savo kvalifikacijos augimą bei kompetencijų tobulėjimą.

  • Ekonomika Skaidrės
  • 2016 m.
  • Lietuvių
  • 17 puslapių (770 žodžių)
  • Ekonomikos skaidrės
  • MS PowerPoint 749 KB
  • Investicijos į žmogiškąjį kapitalą
    10 - 3 balsai (-ų)
Investicijos į žmogiškąjį kapitalą. (2016 m. Sausio 18 d.). http://www.mokslobaze.lt/investicijos-i-zmogiskaji-kapitala.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 11 d. 04:21