Investicinė politika Lietuvoje


Finansų kursinis darbas. Įvadas. Investicinės politikos samprata ir įgyvendinimo priemonės. Investicinės politikos samprata ir tikslai. Investicijų apibrėžimas. Investicijų rūšys. Lietuvos Ūkio ministerijos vaidmuo investicinėje politikoje. VšĮ „Investuok Lietuvoje“ vaidmuo investicinėje politkoje. VšĮ „Investuok Lietuvoje“ 2009 m. veiklos ataskaita. Investicijų tendencijos pramonėje 2011 metais. Investicijų skatinimo 2008–2013 metų programos įgyvendinimo priemonės. Tiesioginės užsienio investicijos Lietuvoje. Tiesioginės užsienio investicijos pagal šalis investuotojas. Literatūros sąrašas.


Darbo tikslas: išsiaiškinti kokia investicinė politika yra Lietuvoje ir kokiomis priemonėmis įgyvendinama.

Darbo uždaviniai:

Išsiaiškinti kokios institucijos turi didžiausią įtaką ir galią Lietuvos investicijoms.

Išsiaiškinti Investicijų tendencijas Lietuvoje.

Išsiaiskinti kokios investicijos vyrauja Lietuvoje.

Išsiaiškinti kokios yra didžiausios

Šiuolaikinėje literatūroje investicijų apibrėžimo spektras platus. Lietuvos Respublikos įstatymas nurodo, kad:

koordinuoja viešųjų pramoninių teritorijų plėtros projektus;

koordinuoja bendradarbiavimą su tarptautinėmis organizacijomis ir techninę pagalbą pagal administravimo sritis.

šakose, įskaitant tradicines bei paslaugas verslui.

sektorių; „Sopena Group“ į aliuminių detalių gamybą).

Lietuvą iš JAV, JK, Švedijos, Vokietijos, Italijos ir kitų šalių;

arba dalyvauta ir skaityti pranešimai 10 investicinių seminarų užsienyje – JK, Švedijoje, Norvegijoje, Vokietijoje,

• Suteikta informacija 162 užsienio kompanijoms dėl investicinių galimybių Lietuvoje. Įvyko 50 susitikimų ir 70 konsultacijų po-investicinio aptarnavimo veikloje, siekiant

identifikuoti pagrindines problemas, su kuriomis susiduria investuotojai, aiškinantis įmonės plėtros planus ir siekiant, kad investicinius plėtros projektus įmonė įgyvendintų Lietuvoje.

• 2009 m. LePA, kurdama šalies ekonominį įvaizdį, įgyvendino ES struktūrinių fondų finansuojamą projektą ,,Patrauklus Lietuvos ekonominis įvaizdis – šalies konkurencingumo garantas”, kurio metu kartu su „Saffron Brand

Consultants“ (šalių įvaizdžio ekspertu Wally Olins) parengta Lietuvos ekonominio įvaizdžio 2009–2014 m. strategija

ir strategijos komunikacijos priemonių planas.

• Tarptautiniams projektams, parodoms, forumams, verslo susitikimams (pvz. „Lietuva – patraukli verslo partnerė“, parodai „Hannover Messe 2009“, „Pasauliniam tiesioginių investicijų forumui

2009“, „Investment Advisory Council Meeting“, „China Overseas

Investment Fair“ ir kt.) parengta 17 reklaminių maketų/stendų,

sukurtas specialus internetinis puslapis, išleisti leidiniai ir katalogai, informaciniai plakatai ir kt.

• Kartu su režisieriumi Donatu ulvydu sukurtas Lietuvos ekonominį patrauklumą pristatantis video filmas (subtitrai vokiečių,

rusų ir lietuvių k.), kuris išplatintas elektroninės rinkodaros priemonėmis (youtube.com, Facebook ir kt.), aktyviai demonstruotas renginių metu, susitikimuose dalinta speciali filmo pakuotė.

32 straipsniai užsienio ir vietinėje žiniasklaidoje, užsienio šalių prekybos rūmų rengiamuose

kataloguose-informaciniuose leidiniuose, verslo parodų tinklalapiuose, publikuoti reklaminiai spaudos maketai verslo parodų-forumų kataloguose (pvz. ,,european-American Business”,

„Spanorama“, „new european economy“, „Pathfinder Business“, „Deutche Presse“, „Financial Times“, „Lithuania in the World“, „Global Business Magazine“, „Bloomberg“, “The Baltic Times“ ir kt.

(pasiekta skaitytojų auditorija – 2,8 mln.).

delegacijomis, paruošti 66 Lietuvos ekonominio pristatymo specializuoti pranešimai (ppt) lietuvių, anglų, vokiečių ir rusų kalbomis. Siekiant užtikrinti vieningos Lietuvos ekonominio patrauklumo informacijos sklaidą, parengti ir atnaujinti pavyzdiniai Lietuvos ekonomikos, verslo

Dalyvavimas valstybės ekonominio pristatymo renginiuose

• Įvyko susitikimai ir verslo Lietuvoje galimybės buvo pristatytos Irano, Pietų Korėjos parlamentarų, Turkijos, Vokietijos, Kinijos, Rusijos, JAV, Gruzijos ir kitų šalių verslininkų delegacijoms įvairių renginių Lietuvoje ir užsienyje

metu (pvz. pasaulinėje investicijų konferencijoje „La Baule 2009“, ekonomikos forume Krynicoje), „Shared Services

and Outsourcing Week 2009“ konferencijos Budapešte,

Baltarusijos-Lietuvos verslo forume, 4-ajame pasauliniame Interneto Valdymo Forume ir kt.).

Informaciniai leidiniai apie verslo sąlygas Lietuvoje

• Paruoštas ir išleistas atnaujintas Lietuvos ekonominio pristatymo leidinys „Advantage Lithuania” anglų, vokiečių ir rusų kalbomis, LePA portalą pristatančios skrajutės lietuvių ir anglų kalbomis, 7 Lietuvos sektorių

(biotechnologijų, ITT, verslo paslaugų, automobilių pramonės, transporto ir logistikos, inžinierinės pramonės ir lazerių) apžvalgos anglų kalba

(bendras leidinių tiražas – 23000 vnt.).

• Parengti ir išleisti su kitomis organizacijomis reklaminiai informaciniai Lietuvos verslo aplinkos pristatymai 7 leidiniuose (pvz. parodos

MIPIM 2009, „Innovative Lithuania“ ir kt.).

lietuvių k.). Bendras vidutinis unikalių portalo lankytojų

skaičius per mėnesį siekia apie 10 000.

• Atsižvelgus į portalo vartotojų poreikį, pakeista portalo

• Sukurti ir įdiegti 2 interaktyvūs Lietuekonominių objektų žemėlapiai lietuvių ir anglų kalbomis. Surinkta, susisteminta ir tinklapyje skelbiama išsami informacija apie Lietuvos komercijos atašė rezidavimo šalių verslo aplinką.

• Inicijuojama ir aktyviai plėtojamas LePA veiklos pristatymas populiariuose socialiniuose ir kt.

interaktyviuose tinkluose (Facebook, Twitter, LinkIn, Wikipedia ir kt.).

Lietuvos logotipo viešinimas ir sklaidos priežiūra

taisyklės. Sulaukta 50 paraiškų iš valstybės valdžios institucijų ir privačių

išplatinti 53 pranešimai spaudai, inicijuota 500 straipsnių ir komentarų spaudoje, radijuje, televizijoje ir internetinėje erdvėje (pvz. Delfi, BnS, Verslo banga, Alfa,

klasė“, elektroniniuose leidiniuose ir kt., parodyti reportažai per LTV, LnK, TV3, BTV bei „Lietuvos ryto TV“,

Investicinė politika Lietuvoje. (2015 m. Balandžio 29 d.). http://www.mokslobaze.lt/investicine-politika-lietuvoje.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 09 d. 06:01