Išmaniųjų telefonų funkcijų ir programų naudojimo tyrimas


Technologijų kursinis darbas.

Lentelių ir paveikslų sąrašas. Įvadas. Tyrimo metodo pagrindimas. Imties dydis. Prekė. Prekės grupė. Prekės klasifikacija. Kainodaros sprendimas. Vartotojų nuomonių tyrimas. Vartotojų elgesio rinkoje tyrimas. Veiksnių įtaka vartotojo elgsenai. Vartotojų motyvacija. Rinkos tyrimas. Konkurencinės aplinkos tyrimas. Išvados ir pasiūlymai. Literatūra ir kiti informacijos šaltinai.


Bėgant metams, technologijos tampa neatsiejama dalimi nuo mūsų gyvenimo. Tačiau tobulėjant žmonėms, tobulėja ir technologijos, todėl daugelis jau mums įprastų technologijų tampa išmaniosiomis technologijomis. Tikriausiai nei vienas neįsivaizduojame dienos be mobiliojo telefono, kurio pagrindinė funkcija vartotojui – padėti susisiekti su reikiamas asmenimis. Laikui bėgant, telefonai tampa vis modernesni ir turi tiek funkcijų, kad gali atstoti net nešiojamąjį kompiuterį. Tačiau remiantis TNS LT (2012 m.) atlikto mobiliųjų įrenginių vartotojų tyrimo „Mobile Life“ rezultatais pastebėta, jog nemaža dalis išmaniųjų telefonų naudotojų neišnaudoja visų šio įrenginio funkcijų. Pavyzdžiui, trečdalis besinaudojančių išmaniuoju telefonu teigia, kad nebuvo prisijungę prie interneto per savo mobilųjį įrenginį. Todėl iškyla klausimas: ar tikrai verta pirkti išmaniųjų telefoną, kuris kainuoja kelis kartus daugiau, negu paprastas telefonas, bet naudoti tik jo pagrindines funkcijas: skambinti bei rašyti? Todėl šio tyrimo problema yra ta, jog vartotojai už išmanųjį telefoną sumoka kelis kartus daugiau, negu už klasikinį telefoną, nors jų pagrindinė funkcija yra ta pati – susisiekimas.

Tikslas - nustatyti, ar mobiliajame telefone esančios funkcijos vartotojams yra reikalingos bei naudingos ir ar jos dabar yra naudojamos.

Išsiaiškinti išmaniojo mobiliojo telefono svarbą žmogui;

Stebėti išmaniųjų bei klasikinių telefonų kainų kitimą.

Išmaniųjų telefonų kainų stebėjimas bei fiksavimas.

Norint atlikti tyrimą, pirmiausia jam reikia pasirinkti tinkamą atlikimo metodą ir duomenų rinkimo būdą. Pasirinktas metodas turi padėti atsakyti į tyrimui iškeltus uždavinius, todėl reikia pasirinkti vieną iš dviejų metodų: kiekybinio arba kokybinio. Kokybinis metodas netinka tada, kai norima išgauti tikslius skaičius, statistikas, diagramas, nes šis metodas tinkamas išgauti asmenų požiūriui, pavienėm frazėm ar kitoms tendencijoms. Kiekybinis metodas – atvirkščiai. Jis naudojamas tada, kai norima išgauti procentines dalis, skaičius, rodmenis, kuriuos galima lyginti su kitais.

Šiam tyrimui pasirinktas kiekybinis metodas, nes jis per trumpą laiką bei su mažomis sąnaudomis leidžia apklausti didelį skaičių respondentų.

Anketų privatumas leidžia pasiekti tikslesnių rezultatų;

Tikslinės respondentų grupės nebuvo pasirinkta, todėl atrankos būdas – atsitiktinis. Internetinė apklausa buvo talpinama įvairiuose internetiniuose šaltiniuose, kur ji buvo prieinama abejoms lytims bei įvairaus amžiaus ir socialinės padėties žmonėms.

Norint tikslingai atlikti tyrimą, reikia nusistatyti reikiamą respondentų skaičių, tai yra imties dydį. Kai turima maža visuma, tai yra iki 500 narių, imties dydis skaičiuojamas pagal šią formulę:

Tarkime, jog mes ketiname apklausti 500 respondentų, siekdami gauti 99% patikimumą, norima atrankos paklaida 3%, o proporcija yra 50%. Tuomet imties dydis būtų skaičiuojamas taip:

Pagal imties dydžio formulės rodmenis, jeigu norime gauti norimą patikimumą, mums reikia apklausti 394 respondentus, tačiau apklausti buvo 50 respondentų atsitiktine tvarka, norint išgauti kuo tikslesnius ir įvairesnius atsakymus bei rezultatus.

Kiekviena prekė yra priskiriama kažkuriai prekių grupei. Pasak Melvin Copeland (1923) prekės skirstomos į tris grupes:

Kasdieninio vartojimo prekės – būtinosios prekės, be kurių negalima apseiti ir kurių vartotojui reikia kasdien;

Pasirenkamos prekės – prekės, kurias vartotojas renkasi, ar gali sau leisti ir ar jos tikrai jam reikia;

Nors mobilusis telefonas yra naudojamas kaip kasdienio naudojimo prekė, bet jis yra priskiriamas prie pasirenkamosios prekės, kai vartotojas šios prekės neperka kasdien, o prieš įsigydamas apsvarsto galimus variantus, renkasi iš plataus ar įvairaus asortimento.

Pagal klasifikaciją galima matyti, jog telefonai yra trijų rūšių: laidiniai, išmanieji bei klasikiniai, tačiau didžiausią populiarumą susilaukiantys šiuo metu yra išmanieji, kurie taip pat skirstomi dar į dvi rūšis: su jutiminiu ekranu bei su mygtukine klaviatūra.

Išmaniųjų telefonų funkcijų ir programų naudojimo tyrimas. (2016 m. Vasario 18 d.). http://www.mokslobaze.lt/ismaniuju-telefonu-funkciju-ir-programu-naudojimo-tyrimas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 11 d. 00:34