Išoriniai efektai ir tvarkymo būdai


Ekonomikos referatas.

Įvadas. Teigiama ir neigiama išorės efektų įtaka. Teigiama ir neigiamų išorės efektų pavyzdžiai. Išorės efekto visuomenės nauda ir nuostolis. Išorės efektų apmokestinimas arba subsidijavimas. Išorės efektų tvarkymas. Nuosavybės teisių perdavimas. Išorinių efektų kaip kamščiai pavyzdys. Renovacija- kaip gauti maksimumą. Išvados. Literatūra.


Išorinis efektas (externalities) atsiranda tuomet , kai kokia nors veikla, susijusi su vartojimu ar gamyba, turi netiesioginį poveikį kitoms tokios veiklos sritims, kurios tiesiogiai neatsispindi rinkos kainose.

Darbo tikslas: išsiaiškinti išorinių efektų ir jų tvarkymo būdų ypatumus.

Išanalizuoti teigiamą ir neigiamą išorės efektų įtaką išteklių pasiskirstymui, bei mūsų visuomenei daromą naudą ar nuostolius;

Išnagrinėti išorės efektų tvarkymą: nuosavybės teisių perdavimą bei apmokestinimą ir subsidijavimą.

Aptarsime miestų transporto sistemų , tokių kaip kamščiai ir daugiabučių renovacijos problematiką išorinių efektų.

Neigiamų išorinių efektų sukuriančių prekių gamybos apimtis bus per didelė.Nesant išorinių efektą rinkos pusiausvyra Q yra efektyvi.Paklausos kreivė atspindi žmogaus ribinę naudą dėl papildomo prekės vieneto gamybos,o pasiūlos kreivė atspindi ribinius kaštus dėl papildomo prekės vieneto gamybos.Abiejų kreivių sankirtoje ribinė nauda lygi ribiniams kaštams.

Efektyvumo sąlyga reikalauja,kad ribiniai kaštai kitų lygūs ribinei gamybos pasididėjimo naudai gamybos turėtų būti taške Qe ribinių socialinių kaštų kreivės ir paklausos kreivės sankirtoje.Efektyvus gamybos lygį yra mažesnis už rinkos pusiausvyros lygį.

Papildomas papildomo laivo sugavimas yra mažesnės nei vidutinė gamyba, todėl bus perteklius laivų skaičius

JAV 1985 m tipinis vairuotojas automobilį, kuris svėrė apie 3200 svarų ( 1454,5 kg), didžiausi automobiliai svėrė 4600 svarų ( 2090,9 kg). Šiais laikais tipinis vairuotojas vairuoja mašiną, kuri sveria 4089 svarų (1858,6 kg ) ( 28( daugiau ), o didžiausi automobiliai sveria iki 8500 svarų ( 3863,6 kg ).

Pagrindini šios automobilių svorio didėjimo priežasties buvo džipų populiarėjimas. Nors iš pradžių ,, džipas‘‘ ( SUV) buvo skirtas dideliems automobiliams, skirtiems važinėti bekelėje , bet dabar jų pilna asfaltuotose gatvėse, retas jų kada nors važiavo bekele.1988m džipai sudarė tik 6,4( automobilių pardavimą, bet po 17 metų ( 2005 m ) jie sudarė apie 25 ( automobilių pardavimų kiekvienais metais.

Kelių dėvėjimas.Kiekvienais metais JAV federalinė valstijų ir vietinės vyriausybės išleidžia 33,2 mlrd. JAV dolerių kelių taisymui.Žala keliams turi kelis šaltinius, bet pagrindinis jų yra keleivius vežantys automobiliai , o žala yra proporcinga automobilio svoriui.Vyriausybei džipų vairuotojai padidina kelių taisymo kaštus.Nors jiems tenka dalis šių kaštų per degalų mokesčius ( iš kurių paprastai taisomi keliai), nes džipai daugiau ,,ryja“, nėra akivaizdu ar visose šalyse jie yra pakankamai kompensuoti papildomą žalą keliams.

Vidutinio svorio automobiliu susidūrus su džipu, mirties tikimybė yra 4 kartus didesnė, nei su panašaus svorio automobiliu.Tokiu būdu, džipu vairuotojai sukelia neigiamą išorinį efektą kitiems vairuotojams, nes nekoksuoja jiems už gerokai didesnę mirties ar rimto sužeidimo riziką.

Ignoruojant neigiamą išorės efektą, gamybos ištekliai paskirstomi netolygiai: popieriaus fabrikas sunaudoja per daug ribotų gamybos išteklių gamindamas didesnį, negu to reikalauja visuomenės poreikiai, produkcijos kiekį. Galime daryti išvadą, kad konkurencinės rinkos sąlygomis produkcijos, kurios gamyba arba vartojimas sukelia neigiamus išorės efektus, pagaminama daugiau, negu tai yra naudinga visuomenei. Visuomenės požiūriu, tokios produkcijos gamybai yra sunaudojamas perteklinis ribotų išteklių kiekis, o pajamos gautos už šią produkciją, nepadengia visuomenės kaštų.

Galime teigti, kad, neatsižvelgus į teigiamą išorės efektą, skiepijimui skiriama per mažai išteklių.

  • Ekonomika Referatai
  • 2017 m.
  • Lietuvių
  • Lina
  • 19 puslapių (4827 žodžiai)
  • Kolegija
  • Ekonomikos referatai
  • Microsoft Word 1826 KB
  • Išoriniai efektai ir tvarkymo būdai
    10 - 3 balsai (-ų)
Išoriniai efektai ir tvarkymo būdai. (2017 m. Lapkričio 16 d.). http://www.mokslobaze.lt/isoriniai-efektai-ir-tvarkymo-budai.html Peržiūrėta 2017 m. Gruodžio 18 d. 09:07