Ispanija. Apie šalį. Turizmas.


Ispanijos turizmas. Skaidres apie ispanija. Turizmas ispanijoje. Skaidres apie šalis. Ispanija turizmas. Ispanija skaidres. Skaidres apie sali. Skaidres ispanija. Turizmas ispanija. Ispanijos turizmo verslas.

Geografijos referatas. Oficialus šalies pavadinimas – ispanijos karalystė. Geografinė padėtis. Klimatas. Gamta. Krašto istorija. Gyventojai. Žemės ūkis. Turizmas. Ryšiai su lietuva. Transportas. Ekonomika. Valstybės simbolis yra trispalvė vėliava, sudaryta iš 3 horizontalių juostų. Viršuje raudona, per vidurį dviguba geltona ir apačioje vėl geltona. Geltonos juostos kairėje pusėje yra nacionalinis herbas, kuris susideda iš karališkojo anspaudo įrėminto tarp dviejų Heraklio stulpų, simbolizuojančių Gibraltarą ir Seutą abijoje Gimraltaro Sąsiaurio pusėse. Ispanija užima 5/6 Pirėnų pusiasalio. Kaip ir Portugalija, Ispanija įsikūrusi toliausiai vakaruose esančioje Europos žemyno dalyje. Šiaurės rytuose ši šalis Pirėnų kalnagūbriais ribojasi su Prancūzija ir Andora, pietuose - su Gibraltaru, o vakaruose - su Portugalija Šiaurėje ir pietuose Ispaniją skalauja Atlanto vandenynas, o pietryčiuose - Viduržemio jūra. Ispanijos klimatui įtakos turi "drėgnas" Atlantas ir "sausa" Afrika, be to, kalnų grandinių išsidėstymas. Ispanijos šiaurės ir šiaurės vakarų rajonuose iškrinta bene daugiausia kritulių (iki 2000-3000 mm) Europoje, o pietryčių ir centriniai rajonai yra vieni sausiausių visame žemyne (mažiau kaip 300 mm).


Apie 60% krašto ploto žemių reikia drėkinti. Dirbamose žemėse auginami javai, vynuogės, alyvmedžiai.

Labiausiai išvystyta Ispanijos infrastruktūros dalis yra geležinkelis, kuris yra vienas geriausių vakarų Europoje. 15 430 km Ispanijos gelžinkelio yra labai gerai išvystyta. 1990 m buvo pastatyta keleta greitojo geležinkelio linijų. Taip pat kaip Prancūzijos greitasis traukinys TGV, Ispanijoje veikia greitasis traukinys AVG tarp Madrido ir Sevilės. To pasekoje, kelionė, kuri truktų automobiliu daugiau negu 5 valandas, įveikiama beveik per 2 valandas. Geležinkelio sistema, vadinama Cercanias, jungia mažiau išvystytas sritis su miestais – centrais, tokiais kaip Madridas, Barselona, Bilbao ir Sevile. Pvz. Madrido Cercanias linija jungia pietinę Madrido dalį (Getafe, kuri yra apie 20 km į pietus nuo Madrido) ir šiaurinę (Tres Cantos, kuri yra 30 km į šiaurę), krioje traukiniai važiuoja tiksliai pagal grafiką kas 10-15 minučių. Visi miestai – centrai t.y. labiausiai urbanizuoti, turi metro, kutis užtikrina geitą keliavimą pačiame mieste. Madride yra geriausiai išvystyta metro sistema ir veikia 10 linijų.

Ispanijos aukštos kokybės kelių tinklas yra 343389 km iš kurių 9063 km yra autostrados.Prieš 30 m. pastatyti keliai nebetinka tokiam šiandieniniam apkrovimui.

Kelių užsikišimas yra ypač opi problema didesniuose miestuose-centruose, tokiuose kaip Madridas ir Barselona, kur 20minučių kelionė mašina piko metu virsta pailgėja iki pusantros valandos...

Ispanijoje yra 99 naudojami oro uostai, iš kurių 42 pritaikyti ir komerciniam naudojimui. Labiausiai apkrautas – Madrido Bajaras oro uostas. Antras pagal apkrovimą yra Prato oro uostas Barselonoje, o trečiasis – tarptautinis Palma de Maliorka oro uostas, kuris yra populiarus tarp turistų. Madrido ir Barselonos oro uostai priima kasdienius skrydžius ir iš JAV ir iš ES sostinių.

Ilgos Ispanijos pakrantės stipriai įtakoja jūrų transportą, kuris importuoja ir eksportuoja prekes iš vakarų Europos ir už jos ribų. Prekybos ir žvejybos laivynas yra bene didžiausias ir svarbiasuias pasaulyje. Transporto eismas didžiausias Bilbao, Barselonos, Algeciro ir Taragonos uostuose.

Nors Ispanijos infrastruktūra yra panaši į kitas vakarų Europos šalis, tačiau nepaisant to tebevyksta investavimo procesas į kelius, oro uostus, jūrų uostus ir geležinkelį, t. y. į visą transporto sistemą. Infrasruktūra tobulinama naudojantis ES fondais bei visuomeninėmis, asmeninėmis ir bendromis investicijomis. Investicijos reikalingos tam, kad išvystyta infrastruktūra darytų ekonomiką labiau konkurencingą.

Ispanijos ekonomika nėra labai gerai išvystyta: BVP vienam asmeniui 22 000$, nors pastaruoju metu kyla. Žemės ūkyje dirba 7%, Pramonėje, kalnakasyboje ir statyboje 29%, paslaugose 64% (2001) visų dirbančiųjų. Pramonė gamina tekstilę, geležį ir plieną, motorines transporto priemones, chemikalus, aprangą, avalynę, laivus, valtis, cementą, naftos produktus

Visgi, šiuo atveju yra kur kas aiškesnis gobšumo paaiškinimas. Ispanai pripažįsta, kad nors jų ekonomika ir sparčiai kyla nuo pat 1986 m. Ispanijos priėmimo į ES, vis dėlto pragyvenimo lygis nesiekia bendrojo Sąjungos vidurkio. Į ES įsiliejus žymiai mažiau išsivysčiusioms valstybėms, pastarasis vidurkis kiek nukris, o tokiu atveju dauguma Ispanijos regionų ES regioninės paramos negalės tikėtis. Panašus likimas ištiks Graikijos, Portugalijos, Airijos ir Pietų Italijos gyventojus. Aišku, tikina ispanai, net ir priėmus naujas ES nares, tokie regionai kaip Ekstremadura ir toliau tebegaus finansinę paramą. Kad ir kaip ten bebūtų, tikrai nesąžininga, kad ES šalių senbuvių regionai susižertų didžiąją pinigų dalį būtent tada, kai ES pasipildys naujomis valstybėmis. Ispanai ir į tai pažeria argumentų - būtina didinti ES biudžetą - tik tada visi gautų trokštamą pagalbą. Lyginant menkai apšviestas Ispanijos autostradas ir apgailėtinai duobėtus ir siaurus Lenkijos kelius, nepaprastai sunku nuspręsti, kuri iš šių šalių labiau verta paramos. Tai dar vienas ispanų argumentas, bet ne visai vykęs. Vertėtų pažvelgti ne tik į tamsius, bet naujus Ispanijos greitkelius ir greitaeigių traukinių geležinkelio trąsas, nutiestus už ES pinigus ir juos palyginti su minėtaisiais Lenkijos keliūkščiais. Dabar visiškai nesunku pastebėti, kam pinigai labiau reikalingi. Ispanijos BVP dalis, tenkanti vienam jos gyventojui, yra per 80 proc. bendro ES vidurkio, o Lenkijoje ji vos 35 proc., Latvijoje tik 27 proc. Negana to, pagal šiandienos ES finansinės paramos taisyklės, po ES plėtros net 3 iš 11 Ispanijos regionų tebegautų finansinę paramą.

  • Geografija Referatai
  • 2010 m.
  • 13 puslapių (3467 žodžiai)
  • Geografijos referatai
  • Microsoft Word 42 KB
  • Ispanija. Apie šalį. Turizmas.
    8 - 1 balsai (-ų)
Ispanija. Apie šalį. Turizmas.. (2010 m. Kovo 03 d.). http://www.mokslobaze.lt/ispanija-apie-sali-turizmas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 05 d. 06:32