Įvadas į viešąjį administravimą


Viešojo administravimo skaidrės. Įvadas į viešąjį administravimą. Liberalių demokratijų, arba vadinamųjų kapitalistinių demokratinių visuomenių, sąlygomis ekonomikoje ar visuomenėje ryškiai skiriami du sektoriai viešasis ir privatusis. V. Viešasis administravimas apima. Viešasis administravimas siaurąja ir plačiąja prasme. Išskiriamos trys valdymo rūšys, atliekančios valstybės valios vykdymo funkciją. Viešojo administravimo konceptualizavimą struktūriškai galima įvardyti kaip. Išskirti esminiai viešojo administravimo principai. „Naujojo" viešojo administravimo principai. Idealus bendrasis viešojo administravimo modelis. Šioje naujoje sampratoje rasime, be kitų, tokius principus. Viešojo administravimo disciplina socialinių mokslų sistemoje. Viešojo sektoriaus samprata. Vyko viešojo administravimo paradigmų kaita, kurioje gali būti išskiriamos keturios stadijos. Jos formų pagrindiniai principai. Privataus ir viešojo sektoriaus skirtumai. V. Nėra kokio nors vieno būdo atskirti privačią ir viešąją sritis. Priimdama sprendimus, valdžia tarsi jungia įvairias interesų grupes. Antai JAV demokratijos idėją padeda išlaikyti šios vertybės. Tiek teoretikai, tiek praktikai išskiria tris ryškiausius skirtumus. Ryškiausi valdžios įstaigų ir firmų dominuojantys skirtumai. Viešojo intereso sąvoka. T. Tekstuose iki XX a. Istorinės viešojo intereso sampratos kritikai teigia pagrindinis kritikos aspektus. S. Held (cit. Viešajam interesui nusakyti yra skiriami keturi jo viešumo aspektai. Patikslintos viešojo intereso sampratos. Viešojo administravimo funkcijos. Šiuo aspektu skiriamos trys pagrindinės valstybės funkcijos. Kitoje vietoje Lowis (1974) apibrėžia keturias valdžios funkcijas. I. Pagrindinės viešojo administravimo koncepcijos. II Pagal viešajame administravime įgyvendinimo viešąją politiką. Iii pagal privataus ir viešojo sektoriaus skirtumus. M. Vėberis apibrėžė šešis modernios biurokratijos sistemos principus. Tradicinį viešąjį administravimo modelį galima vertinti trimis pagrindiniais politinės kontrolės aspektais. Biurokratinė organizacija priešinasi individualiam pasirinkimui. Nagrinėjant tradicinį viešojo administravimo modelį ir ypač naująją viešąją vadybą paaiškėjo, kad valstybės vaidmuo ekonomikai turi būti mažinamas. Viešojo sektoriaus funkcijas. Viešojo administravimo teorijų ištakos ankstyvosios viešojo administravimo teorijos. Trys administravimo modeliai pagal tris organizacinius procesus. Naujasis teoretikų vaidmuo. Transformacinė shema. Istorinės valstybės koncepcijos. Weberio biurok

Įvadas į viešąjį administravimą. (2013 m. Birželio 26 d.). http://www.mokslobaze.lt/ivadas-i-viesaji-administravima.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 07 d. 14:34