Įvairių pasakojimų kūrimas ir perteikimas


Lietuvių savarankiškas darbas. Įvadas. Priešmokyklinio amžiaus vaikų monologinės kalbos raiškos ypatumai. Pasakojimų perteikimas bei perkūrimas. Rišlaus pasakojimo įgūdžiai. Pasakojimo kūrimas žaidžiant. Rankų darbo knygelė. Išvados. Literatūra. Ugdomosios veiklos epizodai Ankstyvasis. Vidurinysis Priešmokyklinis.


Vienas svarbiausių uždavinių 5-6 vaiko gyvenimo metais yra rišliosios kalbos, ypač monologinės, formavimas. Rišlioji kalba – tai bendra tema sujungti tarpusavyje glaudžiai susiję kalbos fragmentai, sudarantys vieningą semantinę ir struktūrinę visumą. Vaikų rišliajai kalbai galime priskirti dialoginę ir monologinę kalbą. Dialoginė (dialogas) pagal kilmę yra pirminė kalbos rūšis. Monologas yra sudėtingesnė kalbos forma, tarnaujanti tikslingam informacijos perdavimui. Nepriklausomai nuo kalbos rūšies svarbiausia komunikacinė sąlyga yra jos rišlumas. Siekiant ugdyti šią bene svarbiausią kalbos sritį, svarbu formuoti vaikų įgūdžius sudaryti rišlius pasakojimus. Vaikų kalbos rišlumo požymis – kalbinių priemonių naudojimas tekstui susieti; nuoseklumo požymis – atitinkanti įvykio veiksmų seka sakinių išdėstymo tvarka tekste; logiškumo požymiai – teksto ir temos dermė, atitinkanti pasakojimo kūrimo nuostatas teksto struktūra.

Įvairių pasakojimų kūrimas ir perteikimas. (2014 m. Gegužės 20 d.). http://www.mokslobaze.lt/ivairiu-pasakojimu-kurimas-ir-perteikimas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 04 d. 18:31