Įvedimas į rinką


Pozicionavimo zemelapis. Jogurtu pozicionavimo zemelapis. Kursinis jogurtas. Prekės gamybos teikimo savikaina, jos sudedamosios dalys. Marketingas pozicionavimo zemelapis. Ivedimas i rinka referatai. Gaminiu ivedimas i rinka. Naujo produkto ivedimas irinka referatas. Jogurtas kursinis. N produkto ivedimas i rinka jogurtas.

Vadybos kursinis darbas. Jogurto actifeel įvedimo į rinką marketingo programa. Įvadas. Naujo produkto idėjos aprašymas. Naujo produkto tikslai. Produkto kūrimo ir vertinimo aprašymas, produkto pasirinkimą nulėmusių kriterijų ir argumentų įgyvendinimas. Produkto naujumo lygis bei informacija apie naują produktą ir jo savybes, naujo produkto pagrindinė nauda vartotojui. Analizės etapas. Prognozuojamo produkto actifeel rinkos aprašymas. Naujų gamintojų atėjimo į rinką galimybės. Segmentavimas ir tikslinio segmento parinkimas. Pagrindiniai segmentai ir jų rinkos talpumas. Tikslinės rinkos parinkimas. Konkurentų analizė. Konkuruočios prekės ir tiesioginiai konkurentai. Jogurto pozicionavimas. Nagrinėjama rinka. Ab ”žemaitijos pienas” veikla ir užimama padėtis rinkoje. Vartotjų vertinimo ab „žemaitijos pienas“ ir konkurentų prekių ženklų pagal apsisprendimo atributus analizė. Pozicionavimo žemėlapio sudarymas. Marketingo tyrimai. Produkto sprendimai. Kainos sprendimai. Kainos nustatymo strategija. Prieliados, kuriomis yra remiamasi, nustatant planuojamo produkto kainą, kad ji būtų patraukli vartotojui. Prekės gamybos teikimo savikaina, pagrindinės jos sudedamosios dalys. Inormacija apie pateikimo bei paskirstymo sprendimus. Produkto įvedimo į rinką pirmajai kompanijai bei reklamos biudžetas. Išvados ir pasiūlymai. Literatūra.


Išanalizavus esamą rinkos situaciją nustatėme, kad analogišką jogurtą Lietuvoje siūlo keletas įmonių.

Norėdama gauti daugiau informacijos apie būsimus mūsų prekės vartotojus atlikau rinkos segmentavimą pagal geografinį, demografinį, psichografinį ir vartotojo elgsenos kriterijus. Išanalizavus šios prekės vartotojų grupes išskyriau pagrindinius segmentus.

Naudosiu diferencijuotąjį marketingą, nes pasirinkau dvi tikslines rinkas į kurias orientuojamas jogurtas ACTIFEEL. Pirmoji tikslinė rinka apibūdinama kaip dideliuose miestuose gyvenantys vyrai ir moterys, 19-40 metų amžiaus, turintys aukštesnįjį ar aukštąjį išsilavinimą, gaunantys vidutines pajamas, gyvenantys šeimoje ir auginantys vaikus. Žiūrėti 3 lentelę. Antroji tikslinė rinka apibūdinama kaip dideliuose, vidutiniuose ir mažuose miestuose, kaimuose gyvenantys mokytojai ir valdininkai, 25-60 metų amžiaus, turintys vidurinįjį ar aukštąjį išsilavinimą. Žiūrėti 4 lentelę.

Pagrindinės tikslinės rinkos vartotojų elgsenos charakteristikos. Pirmosios tikslinės rinkos vartotojai sprendžiant iš pirkimo motyvų, amžiaus ir išsilavinimo ar šeimos sudėties, produktą vertina kaip sveiką ir maistingą. Tai respondentai palankiai nusiteikę apie šį produktą. Antrosios tikslinės rinkos vartotojai sprendžiant iš amžiaus, išsilavinimo ar profesijos produktą vertina taip pat kaip sveiką, maistingą ir skanų. Įsitikinę produkto nauda jie galėtų produkto nupirkti daugiau. Manau, kad šios tikslinės rinkos apimtis galėtų augti.

3.1. 1. AB „ Žemaitijos pienas“ veikla ir užimama padėtis rinkoje

3.1.2. Vartotojų vertinimo AB „Žemaitijos pienas“ ir konkurentų prekių ženklų pagal apsisprendimo atributus analizė

Atliekant tyrimą buvo bandoma išsiaiškinti, ar vartotojai žino apie naują ACTIFEEL produktą, kaip jie vertina AB“Žemaitijos pieno” ACTIFEEL produkciją, jo kokybę, kainą ir kt. Prieš atliekant tyrimus buvo sudaryta anketa. Anketoje pateikiami atviro ir uždaro pobūdžio klausimai. Anketos buvo anoniminės, todėl tai skatino sąžiningiau ir nuoširdžiau atsakinėti į pateiktus klausimus. Šios apklausos tikslai buvo tokie:

Vartotojų analizė. Pagal pasirinktus pagrindinius segmentavimo kintamuosius jogurto tiksliniai segmentai:

Vyrai ir moterys - gyvenantys tiek dideliuse, tiek ir mažuose miestuose, 25-50 metų amžiaus, turintys aukštąjį išsilavinimą, gaunantys vidutines ir didesnes pajamas, atsakingi, gyvenantys šeimoje ir auginantys vaikus.

Mokytojai ir valdininkai – dirbantys mažuose, dideliuose miestuose bei kaimuose, 19 -60 metų amžiaus tiek vyrai tiek moterys, turintys aukštąjį bei aukštesnįjį išsilavinimą ir besirūpinantys šeima.

Vartotojų nuomonė apie ACTIFEEL produkciją. Norėdama sužinoti vartotojų nuomonę atlikau tyrimą.

Toliau pateikiama produktų prekių ženklų pozicionavimo žemėlapiai pagal prekių kokybės, sudėties ir kainos atributus.

ACTIFEEL jogurto ženklas turi būti pozicionuojamas taip, kad pasiektų idealią poziciją pagal tris svarbiausius pasirinkimo atributus (produkto sudėtis, aukšta produkto kokybė, kainos patrauklumas).

Pagal prekinio ženklo santykinį vertinimą, pasirenkame tiksliausiai produktą atitinkančius atributus. Prie visų minėtų atributų pridedame dar du, kurie labiausiai aspindėtų jogurto pranašumą prieš kitus – tai skonis ir tūris. Sudarome rekomenduojamą poziciją pozicionavimo žemėlapyje pagal produkto skonio ir tūrio atributus.

ACTIFEEL jogurto skonis ir įpakavimo kiekis turėtų būti pagrindiniai produkto ženklo atributai, galintys nulemti gerą vartotojo įvertinimą.

Nustatant prekės kainą verta atsižvelgti ir į konkurentų parduodamos produkcijos kainas su tokios pat ar panašios paskirties.

Įmonėse naudojami savikainos rodikliai – tai gamybinės savikainos, pilnosios savikainos, komercinės savikainos rodikliai. Produkto gamybinė savikaina yra pradinis rodiklis, parodantis kiek įmonei reikia padaryti išlaidų, norint pagaminti jogurtą. Nustatant prekės kainą atsižvelgiama ir į gamybos kaštus. Pastovias gamybos išlaidas sudaro administracinės ir bendrosios išlaidos. Kintamąją dalį sudaro perkami produktai ir energetiniai resursai.

Įvedimas į rinką. (2012 m. Balandžio 19 d.). http://www.mokslobaze.lt/ivedimas-i-rinka.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 07 d. 22:18