Jaunesnio ir vidurinio mokyklinio amžiaus asmens sveikatos ugdymas


Medicinos skaidrės. Jaunesnio ir vidurinio mokyklinio amžiaus asmens sveikatos ugdymas. Jaunesnio mokyklinio amžiaus vaiko ypatumai (savivaizdis). Jaunesnio mokyklinio amžiaus vaiko ypatumai (pažinimas). Jaunesnio mokyklinio amžiaus vaiko ypatumai (socialiniai įgūdžiai ir saviraiška). Pagrindiniai ugdymo aspektai. Geriant vaistus. Kas sveika ir kas žalinga sveikatai? Kas sveika ir kas žalinga sveikatai?. (tęstinė veikla). Mano savijauta. Noriu augti sveikas. Kiekvienam daiktui sava vieta. Ar teisingai pasielgė Alisa? Tabako vartojimo prevencija. Kada, kaip ir kodėl pradeda rūkyti pradinių klasių vaikai? Rūkymo prevencijos pradinėje mokykloje kryptys. Už ir prieš rūkymą. Informacija mokiniams. Kiek kainuoja rūkymas? Rūkymui - NE! Alkoholio vartojimo prevencija. Ką būtina, ką galima ir ko negalima daryti mokiniams? Alkoholio ir kt. psichiką veikiančių medžiagų poveikis žmogaus organizmui. Aš žinau, kaip pasakyti ,,NE“. Kaip atrodyti tvirtam. Klaidos, kurios skatina toliau daryti spaudimą. 11-12 metų amžiaus ypatumai. 13-14 metų amžiaus ypatumai. Paskata ankstyvai tabako ir alkoholio vartojimo prevencijai. Tabako vartojimo prevencija viduriniame mokykliniame amžiuje. Netrukus ir ilgainiui pasireiškiančios rūkymo pasekmės. Atgniaužk kumštį“. Ar sunku pasakyti ,,NE“. Alkoholio vartojimo prevencija viduriniame mokykliniame amžiuje. Kodėl tai mitai? Alkoholį ir kitų psichiką veikiančių medžiagų vartojimo priežastys. Vaikų telefono linijos. Siekiai, svajonės, viltys. Sveikas šuolis į vyresnį mokyklinį amžių.


Mėgsta mėgdžioti draugus ir suaugusiuosius. Didelis suaugusiųjų autoritetas. Svarbu turėti geriausią draugą. Nėra fiziškai prisirišęs prie tėvų – mokosi turėti savo pasaulį. Geba atpažinti įvairiose situacijose išgyvenamus savo jausmus. Stresą išgyvena sunkiai. Jausmai labilūs, sunku juos kontroliuoti. Laki fantazija. Magiškos mintys. Berniukai siekia augti stiprūs, vyriški. Trokšta būti kūrybiški, individualūs, originalūs, patraukti dėmesį.

Pateikti teisingą ir tikslią informaciją apie sveikatos ir ligos priežastis. Kas padeda augti sveikam, stipriam, sportiškam. Ne gąsdinti pasekmėmis, o mokyti tinkamai elgtis. Ne vien drausti, bet ir aiškinti, kodėl negalima. Ne visais suaugusiais galima pasitikėti. Skatinti ieškoti pagalbos. Skatinti vaikų pasitikėjimą savimi. Skatinti kritiškai mąstyti. Mokytis sprendimo priėmimo įgūdžių. Ugdyti savo savijautos vertinimo gebėjimą (kai esi sveikas ar jauti ligos požymius). Skatinti žalingų įpročių prevenciją. Atsakingai elgtis su vaistais.

Negalima sakyti: Išgėręs vaistų būsiu sveikas. Vaistai man padeda pasijusti stipresniu. Jei gersiu vaistus – nesijausiu blogai. Šitie vaistai man visada padeda. Vaistai man – energijos ir stiprybės šaltinis.

Reikia sakyti: Geriu vaistus, nes sergu. Išgėrus vaistų man nebeskaudės. Išgėręs vaistų aš pasveiksiu. Kai pasveiksiu, vaistų man nebereikės. Jei valgai daug vaisių ir daržovių, augi sveikas ir vaistų nereikia.

Kas sveika ir kas žalinga sveikatai? (tęstinė veikla).

Uždavinys: analizuojant piešinėlius ir dalijantis patirtimi, išsiaiškinama ir siekiama ugdyti gebėjimą įvardinti požymius, kurie rodo, jog esi sveikas, ir įvardinti ligos požymius bei blogą savijautą. Priemonės: pratybų lapo kopijos. Metodas: diskusija, kritinis mąstymas. Eiga: Siūlyti vaikams pagalvoti, kaip jie jaučiasi šiandien ir vienam po kito pasidalinti mintimis apie savo savijautą (,,esu linksmas“, ,,noriu sportuoti“, ,,noriu ką nors veikti“). Siūlyti prisiminti atvejus, kai sirgo ir apibūdinti, kaip jautėsi. Siūlyti vertinti įvairius paveikslėlius, kuriuose yra sergantis ir sveikas vaikas.

  • Medicina Skaidrės
  • 2015 m.
  • Lietuvių
  • 41 puslapis (3211 žodžių)
  • Mokykla
  • Medicinos skaidrės
  • MS PowerPoint 256 KB
  • Jaunesnio ir vidurinio mokyklinio amžiaus asmens sveikatos ugdymas
    10 - 5 balsai (-ų)
Jaunesnio ir vidurinio mokyklinio amžiaus asmens sveikatos ugdymas. (2015 m. Gruodžio 28 d.). http://www.mokslobaze.lt/jaunesnio-ir-vidurinio-mokyklinio-amziaus-asmens-sveikatos-ugdymas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 07 d. 22:21