Judrieji žaidimai fizinėms ypatybėms lavinti


Kūno kultūros referatas. Įvadas. Žaidimai greitumui lavinti. Žaidimai reagvimo greitumui lavinti. Žaidimai šoklumui lavinti. Žaidimai vikrumui lavinti. Žaidimai ištvermei lavinti. Išvados. Literatūra.


Fizinio ugdymo pagrindas yra visapusiškas fizinis parengimas bei fizinių ypatybių lavinimas. Įvairūs judrieji ir sportiniai žaidimai, kuriuose dominuoja visi pagrindiniai judesiai: ėjimas, bėgimas, šuoliai, mėtymai, laipiojimas ir t.t. Įvairūs pratimai ir žaidimai praturtina asmenybių judėjimo patirtį, supažindina su skirtingais judesiais, elementariausiais sporto šakų veiksmais. Nesvarbu kokia sporto šaka bebūtų, tačiau tam tikras fizines ypatybe lavinti labai svarbu. Jos yra ugdomos kompleksiškai. Ugdytiniai sistemingai mokomi kaskart vis sudėtingesnių judesių. Sąlygos dažnai keičiamos, palengva sunkinamos. Judesiai atliekami iš įvairių pradinių padėčių, keičiama judesių atlikimo kryptis, amplitudė, greitis. Veiksmai atliekami su įvairaus dydžio, formos, svorio priemonėmis. Tai ugdo gebėjimą diferencijuoti judesių parametrus, pajausti erdvę, suvokti laiko trukmę. Tik tikslingai taikomi judrieji žaidimai yra nepamainoma veiksminga priemonė, gerinanti vaikų fizinį parengtumą.Taigi, mano darbo tikslas yra atskleisti kokia yra judriųjų žaidimų įvairovė krepšinio sporto šakai ir kokias fizines ypatybes jie lavina (greitumą, reagavimo greitumą, šoklumą, vikrumą, ištvermą). Darbo uždaviniai: 1. Pagrįsti judriųjų žaidimų naudą organizmui. 2. Susipažinti su judriųjų žaidimų įvairove.

Greitumas- tai gebėjimas atlikti cikliškus arba necikliškus judesius ar veiksmus didžiausiu dažniu, esant įvairiam pasipriešinimui. Žaidžiant krepšinį greitumo ypatybė gali pasireikšti keliais aspektais: tai gali būti judėjimo aikštėje, gebėjimu koordinuotais judesiais sparčiai keisti buvimo vietą erdvėje. Pvz. bėgti, eiti ar šuoliuoti. Reagavimo greitumas - tai judėjimo reakcija, atsakomieji žaidėjo veiksmai į tam tikrus dirgiklius. Veiklos pobūdžio keitimo greitumu, kada žaidėjo pereina nuo gynybos į puolimą ir atvirkščiai. Be to, labai svarbus yra tarpusavio bendravimo greitumas t.y pasikeičiant dengiamaisiais, prasilenkiant varžovui užtvėrus užtvarą.

Katė ir pelės. Mokiniai sustoja dideliu ratu. Paskiriama katė (vienas mokinys) ir keturios pelės (keturi mokiniai). Po mokytojo ženklo katė medžioja peles rate (iš rato išbėgti negalima). Pagautoji pelė stoja į ratą. Paskutinė pagautoji pelė tampa kate, ir žaidimas pradedmas iš naujo [ 1, p. 120].

Porų greitėjimai. Žaidėjų poros bėga bėgimo taku viena paskui kitą. Kiekvieną porą sudaro skirtingų komandų žaidėjai. Kiekviena pora turi savo eilės numerį. Bėgant mokytojas pasako betkurios poros numerį. Pakviestosios poros žaidėjai greitėja, stengdamiesi kuo greičiau atsistoti voros priekyje. Pirmasis, pasiekęs voros priekinius žaidėjus, pelno savo komandai tašką. Paskui kviečiama rungtyniauti bet kuri kita pora ir t.t. toliau tęsiamas žaidimas. Laimi ta komanda, kuri daugiausia yra surinkusi taškų [1, p. 120].

  • Kūno kultūra Referatai
  • 2015 m.
  • Lietuvių
  • 12 puslapių (1946 žodžiai)
  • Kūno kultūros referatai
  • Microsoft Word 28 KB
  • Judrieji žaidimai fizinėms ypatybėms lavinti
    10 - 6 balsai (-ų)
Judrieji žaidimai fizinėms ypatybėms lavinti. (2015 m. Gegužės 13 d.). http://www.mokslobaze.lt/judrieji-zaidimai-fizinems-ypatybems-lavinti.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 03 d. 15:52