Judrieji žaidimai


Pedagogikos aprašymas. Judrieji žaidimai. Klasės. Žaidimo taisyklės. Gudrioji lapė. Beždžionės. Gyvas- negyvas. Laikrodis. Miklieji šauliai. Akla višta. Pirtis. Sakyk priešingai. Dangus - dangus - žemė. Pasienio karas. Pritūpk. Šokis su šluota. Šienapjūtė. Oželis. Sudužusi puodynė. Supuvęs kiaušinis. Zik, žak, zuk. BOLA. Uodegų dvikova. Žalčio uodega. Gaudom šešką. Beždžionių gaudynės. Literatūra.


Nusipiesti ant žemės piešinėli, mesti koki nors skridinėlį (plokščią akmenuką) ir šok,ne ant piešinėlio ~ tai tradicinis žaidimas, paplitęs visuose žemynuose.

Žaidimo taisyklės: akmenukas metamas į pirmąjį langelį. Žaidėjas atsistoja ant vienos kojos ir ja paspiria akmenuką taip, kad šis keliautų visu maršrutu iki pat galo. Tai padaręs žaidėjas vėl meta akmenuką, bet jau į antrą langelį. Žaidimas baigiasi, kai žaidėjui metant akmenuką į kiekvieną langelį pavyksta pereiti visą maršrutą.

Žaidimas baigiamas, kai visi žaidėjai virsta beždžionėmis. Žaidimą kartojant, beždžionėmis būna du paskutiniai sugauti žaidėjai.

Žaidėjai sustoja ratu. Išrenkamas žaidimo vedėjas. Jis atsistoja rato viduryje ir vardija gyvulius, paukščius, roplius, žuvis. Pavyzdžiui, sako: „Karvė". Visi žaidėjai juda, kruta, mukia, daro viską, kad būtų panašus į

Jeigu vedėjas pasako kurio nors negyvo daikto pavadinimą, pavyzdžiui, „akmuo", visi sustoja tame judesy ir stovi nejudėdami tol, kol pasa¬komas kurio nors gyvio vardas.

Galima žaidėjus klaidinti: sakysim, žodį „akmuo" kartoti du kartus. Jei

Žaidėjai sustoja į eilę vienas šalia kito arba puslankiu. Pirmasis iš eilės pasiima šokyklę (virvutę) ir suka ją pritūpęs aplink save ratu. Sukdamasis kartu su šokykle sako: „Laikrodis muša antrą (pirmą, šeštą ir t.t.) valandą. Du!" Ištaręs skaičių „du", paleidžia šokyklę. Si susirango ant žemės. Žaidėjas išsirenka patogiausią kilpą, įlipa į ją ir suskaičiuoja tiek, kiek laikrodis muša valandų, Užminti ant šokyklės negalima. Jeigu suklysta (užmina), išeina iš žaidimo. Jeigu nesuklysta, eina į eilės galą. Šokyklę suka kitas iš eilės. Laimi nė karto nesuklydęs žaidėjas.

Skaičiuote ar burtais išrenkamas „teisėjas". Kiti žaidėjai - „šauliai" pasiskirsto j dvi lygias dalis (komandas, grupes) ir sustoja dviem eilėmis vieni prieš kitus 10-15 žingsnių atstumu.

Teisėjas paduoda abiem komandoms po vieną kamuolį, užfiksuoja laika ir sukomanduoja: „Šauk!" Abiejų komandų šauliai, turintys kamuolj meta j kuri nors priešingos puses žaidėją. Šis, stovėdamas vietoje, gali išsisukinėti nuo smūgio (pritūpti, pasilenkti j šoną ir pan.) arba gaudyti kamuolj Jeigu metikas nepataiko i priešininką arba šis sugauna kamuolj priešininkų komanda gauna vieną tašką (taškus skaičiuoja teisejas). Jeigu pataiko arba priešingos komandos šaulys gaudo kamuolj, bet nepagauna tai to šaulio, kuris mete, komanda gauna vieną tašką. Nugali ta šaulių komanda, kuri per nustatytą laiką gauna daugiau taškų Žaidimą gali žaisti 20-30 žaidėjų.

Judrieji žaidimai. (2014 m. Lapkričio 17 d.). http://www.mokslobaze.lt/judrieji-zaidimai.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 05 d. 06:40