Jūrinės praktikos ataskaita (2)


Laivybos praktikos ataskaita.

Įvadas. Laivo įrangą. Motorlaivis „Clipper Newark“. Bendras laivo vaizdas. Laivo pagrindines charakteristikos. Laivo gyvybingumo aprūpinimo būdai. Gelbėjimo įrenginiai. Individualios gelbėjimo priemonės. Kolektyvinės gelbėjimo priemonės. Galingumo perdavimo būdas sraigtui. Deidvudo įrenginys. Pagrindiniai ir pagalbiniai vidaus degimo varikliai. Pagrindinis variklis. Pagalbiniai varikliai. DAIHATSU 6DK–20 tipo variklio konstrukcija. Avarinis dyzelinis generatorius. VDV apsaugos priemonės. Pagrindinio variklio apsaugos priemonės. Pagrindinių ir pagalbinių variklių priežiūros ypatumai veikimo metu. Degalų naudojamų laive specifikacija. Distiliuoto kuro charakteristikos. Kuro klampumo priklausomybė nuo temperatūros diagrama. Alyvos naudojamų laive specifikacija. Degalų ir alyvos bunkeravimo procedūros. Pagrindiniai saugaus darbo metodai atliekant vidaus degimo variklio priežiūrą veikimo metu. Pagalbiniai mechanizmai, įrenginiai ir jų sistemos. Laivo kombinuotasis garo katilas. Katilo aptarnavimo sistemos. Katilo paruošimas veikti. Katilo paleidimas ir garo slėgio pakėlimas. Katilo stabdymas. Darbo saugos taisyklės dirbant katilinėje. Degalų sistema. Degalų perpumpavimo sistema. Kuro paruošimo (išvalymo) sistema. Kuro tiekimo sistema. Variklio tepimo sistema. Alyvos perpumpavimo sistema. Alyvos išvalymo sistema. Alyvos tiekimo sistema. Aušinančio vandens sistema. Jūros vandens aušinimo sistema. Gėlo vandens aušinimo sistema. Priešgaisrinė sistema. Nusausinimo sistema. Balastinė sistema. Kiti įrenginiai ir sistemos. Elektros įranga. Laivo elektros stotis. Generatorių ir elektros variklių priežiūros ypatumai. Darbų saugos reikalavimai eksploatuojant laivo elektros įrangą. Laivo energetinių įrenginių techninis aptarnavimas. Techninis aptarnavimas. Praktikos metu atliktas techninis aptarnavimas. Praktikos metu atliktas purkštuvu techninis aptarnavimas. Variklio mazgo išardymo technologija. Purkštuvo techninis aptarnavimas. Organizacija mašinos skyriuje. Mechaninės tarnybos organizacija. Mechaninės tarnybos budėjimo organizavimas. Mechaninės tarnybos techninė dokumentacija. VDV veikimo įvertinimas, reguliavimas. VDV veikimo reguliavimas. Praktikanto pareigos ir veiksmai pagal pavojų tvarkaraštį. Išvada. Naudota literatūra. 47ĮVADAS.


Motorlaivis „Clipper Newark“ IMO No. 9473236 buvo pastatytas 2011 metais, Kinijoje. M/S „Clipper Newark“ tai “Clipper Fleet Management A/S “ kompanijos laivas. Įvairios paskirties laivas, skirtas generaliniams kroviniams, konteineriams ir sunkius krovinius vežti. Laivas turi tris triumus, kurių bendras tūris 19827 m³.. Laive galima pakrauti 904 TEU konteinerių. Plaukiojimo rajonas neapribotas. Laivas 144,87 m ilgio ir 22,8 m pločio. Visos gyvenamosios, gamybinės patalpos ir laivo jėgainė yra laivagalyje. Antstatas turi 7 denius, kuriuose yra kambuzas, įgulos salonai, ofisas, kajutės, sanitariniai padaliniai, atsarginiu mechanizmu padaliniai ir tiltelis.

Visos laivo sistemos mechanizmai ir kita įranga yra pirmiausia skirta įgulos saugumui, krovinio saugiam pervežimui ir turi užtikrinti funkcionavimą saugumą eksploatacijos metu. Visi laivai turi atitikti saugos reikalavimus ir nesudaryti grėsmės įgulos nariams ir aplinkai.

Visi laivai turi atitikti saugos reikalavimus ir nesudaryti grėsmės įgulos nariams ir aplinkai. Tam tikslui laive yra speciali įranga, taip pat kolektyvinės ir individualios gelbėjimosi priemonės.

Prie individualių gelbėjimo priemonių priskiriamos gelbėjimo ratai, gelbėjimo liemenes, hidrokostiumus.

Gelbėjimo ratai – jie turi 40 cm vidinį diametrą ir 80 cm išorinį diametrą. Pagaminti iš neskęstamos medžiagos ir turėti oro kameras; turi 4 lygias kilpas. Gelbėjimo ratai yra su žibintuvėliu (švyturiu), kuris dega pastoviai 2 žvakių galingumu arba bliksnuoja nuo 50 iki 70 blyksnių per minutę. Žibintuvėlio užtekta ne mažiau 2 val. Laive yra 13 vnt. Jie randasi pagrindiniame denyje.

Gelbėjimo liemenės – tai lengvos pagamintos iš nedegios medžiagos oranžinės spalvos liemenės. Žmogus turi ją užsidėti laike 1 min. gelbėjimo liemenė turi gerą plūdrumą ir stovumą, t.y. žmogaus galva yra tokioje padėtyje, kad ji yra 120 mm nuo vandens paviršiaus. Jie turi žiburėlį, kuris šviečia ne mažiau 8 valandų balta šviesa. Laive yra „VIKING“ firmos liemenės, 34 vnt.

Hidrokostiumai – jie pagaminti iš vandens nepraleidžiančios medžiagos. Apsirengti reikia laike 2 min. Hidrokostiumas dengia visą kūną, išskyrus veidą. Jis turi pakankama šilumos izoliacija. Hidrokostiumas išlaiko teploizoliacija 6 valandas, kai vandens temperatūra 0(C. Laive yra „VIKING“ firmos hidrokostiumai, 31 vnt.

Prie kolektyvinių gelbėjimo priemonių priskiriamos : gelbėjimo plaustai ir gelbėjimo valtys.

Gelbėjimo plaustai – pripučiami plaustai yra laikomi konteineriuose. Laive buvo dvejų rūšių gelbėjimo plaustų. Vienas pripučiamas, krano pagalba išvedamas už laivo borto. „VIKING“ firmos plaustas, jis skirtas 6 žmonėms. Du pripučiami „VIKING“ firmos gelbėjimo plaustai konteineriuose, jie skirti 25 žmonėms, kiekvienas. Dažniausiai plaustai su konteineriais yra numetami į vandenį, o jeigu nespėjama to padaryti, tai tam tikrame gylyje automatiškai suveikia hidrostatas, ir plaustas iškyla į paviršių. Plaustai prisipučiami automatiškai angliarūgštes balionų pagalbą. Kad lengviau plaustus būtu pastebėti jūroje, jų tentai yra ryškios oranžines spalvos ir turi šviesos signalą.

Gelbėjimo valtys uždaro tipo – tai laisvo kritimo gelbėjimo valtys. Ryškios oranžines spalvos, plastmasinė, skirtą 25 žmonėms. Kiekvienas įgulos narys turi savo vieta valtyje. Ji skirtą palikti laivą avarinės situacijos atvejų. Valtys turi dyzelinį variklį kuris gali išvystyti 6 mazgų greitį.

Gelbėjimo valtys laikomas ant atviro denio. Žmonės galį saugiai sulipti į valtį, laivo krienui siekiant 20°, o diferentui - 10°.

Jūrinės praktikos ataskaita (2). (2016 m. Rugsėjo 05 d.). http://www.mokslobaze.lt/jurines-praktikos-ataskaita-2.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 08 d. 04:09