Jurinio draudimo ypatumai. Pasaulines praktikos ivertinimas


Daudimo kursinis darbas. Įvadas. Jūrinio draudimo ypatumai. Jūrų transporto draudimo istorijos apžvalga. Bendrieji jūros draudimo principai. Ekonominiai jūros draudimo principai. Tarptautinis jūrinio draudimo įvertinimas. Laivų draudimas. Jūrinio draudimo rūšys. Laivo korpuso mechanizmų (H&M) draudimas. Laivų valdytojų civilinės atsakomybės (P&I) draudimas. FD&D draudimas. Išvados. Literatūra.


Visais žmogaus gyvenimo ir veiklos periodais labai didelę reikšmę turi baimės jausmas, siekimas būti saugiu pačiam, apsaugoti artimuosius ir savo turtą. Tam, kad sumažinti riziką ir padidinti savo saugumą, žmonės pradėjo naudoti draudimą, kuris turi labai didelę ir įvairiapusę reikšmę. Ne išimtis ir jūrinis draudimas, nes tai svarbi priemonė plaukiojimo saugumui užtikrinti ir nuostoliams dėl patiriamų avarijų mažinti.

Dar prieš 8-10 metų įtikinti laivo savininką pasirašyti jūrinio draudimo sutartį buvo gana nelengva. Šiuo metu jurinis draudimas tampa vis aktualesnis. Nors ir įvykių jūroje ir sumažėjo, tačiau patiriami nuostoliai dėl jų gerokai padidėjo. Dideli nuostoliai kiekvieną įmonę gali privesti prie bankroto, todėl geriau apsidrausti jūriniu draudimu, tam kad sumažinti bankroto riziką.

Saugaus plaukiojimo ir avaringumo laivyne mažinimo užtikrinimas - sudėtinga kompleksinė problema, kuri aprėpia techninius, organizacinius, socialinius, kadrų, ekonominius ir teisinius aspektus. Visame pasaulyje laivyno vadovams, neturintiems gero jūrinio ir teisinio išsilavinimo, sunku iš karto aprėpti visus šiuos klausimus. Lietuvos Respublikai ypatingą reikšmę turi jūrinio draudimo problemos. Valstybės laivynui tapus privačiam, pradėjus frachtuoti laivus, draudimas, kuris dar neseniai beveik nebuvo praktikuojamas laivyne, vis labiau įsigali.

Svarbi problema tiek draudikui, tiek ir laivo savininkui yra jūros draudimo atvejų įforminimas, sutarčių pasirašymas ir teisingas dokumentų sutvarkymas. Daugeliui laivų kapitonų ir jų padėjėjų tai yra tikra problema. Kaip tik tai ir padeda draudimo kompanijoms arba visiškai neišmokėti, arba gerokai sumažinti draudimo atlygį. Todėl laivo vadovus reikia mokyti įforminti draudimo dokumentus ir ištirti bet kokius įvykius laive.

Darbo objektas. Jūrų transporto draudimo sektorius.

Darbo tikslas. Remiantis straipsniais, metodiniais leidiniais ir kita informacija išnagrinėti jūros transporto draudimo ypatumus, sąlygas bei pateikti pasaulinės praktikos įvertinimą.

Išanalizuoti jūrinio draudimo bendrus ir ekonominius aspektus;

Įvertinti jūrinio draudimo pasaulinę praktiką.

Nagrinėjant šią temą vadovausiuos L. Turkinos, J. Belovos (2006), J. Čepinskio, D. Raškinio (1999), A. Vasiliausko (2003) ir kt. autorių darbais.

Darbe apžvelgiama jūrinio draudimo samprata, rūšys, pagrindinės draudimo sąvokos, jūrinio draudimo bendri ir ekonominiai aspektai atskirų autorių atžvilgiu, jūrinio draudimo pasaulinės praktikos įvertinimas.

Anot J. Čepinskio ir D. Raškinio (1999, p. 10), aukščiau minėtos draudimo veiklos užuomazgos, suprantama, neatitinka šiuolaikinės draudimo sampratos. Tačiau pagrindinė draudimo idėja – bendra rizika, kolektyvinis dėl jos patirtų nuostolių padengimas, tarpusavio pagalba – čia yra pakankamai ryški. Senųjų laikų istorija akivaizdžiai liudija, kad didėjant žmogaus sąmoningumui, vis stipresnis tampa poreikis būti saugesniam. Prieš du, tris tūkstantmečius, žmogus buvo apsuptas kur kas didesnės rizikos. Tuometinė medicina ir transporto priemonės neprilygsta šiuolaikinėms.

XIV – XVII amžiuje sparčiai vystėsi laivininkystė. Prekių pervežimas iš gana tolimų, dideliais vandenų plotais atskirtų šalių nebebuvo didelė problema. Suprantama, kad jūrų prekybos verslas buvo neišvengiamai susijęs su nemaža rizika dėl stichinių nelaimių ar piratų užpuolimų. Pasak A. Vasiliausko (2003, p.7), pastebėjus, kad draudimo veikla gali būti ir nemažai pelno duodantis verslas, XIV a. pradžioje ėmė formuotis komercinio pobūdžio draudimas. Draudusieji laivus ir krovinius įsitikino, kad draudimas gali duoti ir labai gerą pelną. Stambiuose to meto Europos uostose pradėjo savo veiklą komercinės draudimo firmos (Čepinskis, J.; Raškinis, D., 1999, p. 11).

Pasak L. Turkinos ir J. Belovos (2006, p. 112), jūros draudimo sutartis jau buvo žinoma jau XIII a., o abipusis laivų savininkų draudimas paplito XIX a. viduryje. Iš pradžių jūros paskolos suteikimo klausimais ir dokumentiniu (taip pat ir notariniu) jo įforminimu, dalyvaujant liudininkams, užsiimdavo pinigų keitėjai ir palūkininkai. Vėliau, besivystant finansiniams-piniginiams santykiams, draudimo veikla atsiskyrė į savarankišką finansinės sistemos grandį - į draudimo kompanijas. Tuo pat metu vystėsi atitinkama infrastruktūra susijusi su jūrinės veiklos rizikos įvertinimu, leidžianti pagrįstai vertinti laivo navigacines savybes, kapitono (įgulos) profesinę patirtį ir t. t.

  • Draudimas Kursiniai darbai
  • 2016 m.
  • Lietuvių
  • 20 puslapių (5346 žodžiai)
  • Universitetas
  • Daudimo kursiniai darbai
  • Microsoft Word 46 KB
  • Jurinio draudimo ypatumai. Pasaulines praktikos ivertinimas
    10 - 2 balsai (-ų)
Jurinio draudimo ypatumai. Pasaulines praktikos ivertinimas. (2016 m. Sausio 06 d.). http://www.mokslobaze.lt/jurinio-draudimo-ypatumai-pasaulines-praktikos-ivertinimas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 07 d. 22:15