Jūrų teisės konspektas


Teisės konspektas. Demeredžo samprata. Dispačo samprata. Frachto samprata. Bendrosios avarijos samprata. pateikite pavyzdžių. Laivo frachtavimo sutarties čarteris samprata. Patogios vėliavos " valstybės laivų registras. Patogios vėliavos ". Pirminiai registrai. Patogios vėliavos " valstybių registrai. Antriniai registrai. Pateikite jūrinio važtaraščio angl. waybill sampratą. nurodykite , kuo jūrinis važtaraštis skiriasi nuo konosamento ang. bill of lading. Jurinis vaztarastis. Nurodykite kokias konosamentas ang. bill of loading atlieka funkcijas. Nurodykite konosamentų rūšis. paaiškinkite kiekvieną iš jų. Orderinius , Vardinius , Pareikštinius. Orderiniame konosamente. Vardiniai konosamentai. Pareikštiniai konosamentai. kuo konosamentas skiriasi nuo čarterio. pateikite konosamento samprata bill of lading. nurodykite laivo frachtavimo sutarciu carteriu rusis. paiskinkite kuo jos skiriasi viena nuo kitos. pateikite saugaus uosto samprata. koks uostas laikomas nesaugiu. kokius frachto mokėjimo būdus numato bimco parengta reisinės frachtavimo sutarties angl. voyage charter forma gencon. locmano atsakomybė už padarytą žalą. jūrinio draudimo rūšys. laivo korpuso ir mechanizmų draudimo samprata. laivo valdytojų civilinės atsakomybės draudimo samprata. i klubų samprata ir veikimo principai. fd and d draudimo samprata. nenugalimos jėgos force majeure samprata. pateikite pavyzdžių. nurodykite laivo buksyravimą ir gelbėjimą atribojančius požymius. locmano samprata. vežėjo atsakomybės ribojimas pagal hagos visbio taisykles. ieškinio senaties terminas pagal hagos - visbio taisykles. nurodykite vežėjo pareigas , kurias jam nustato hagos – visbio taisykles , parengiant laivą reisui. kas yra incoterms incoterm. kas yra bimco.


Demeredžas (angl. demurrage) - netesybos, kurias frachtininkui sumoka frachtuotojas už laivo prastovą uoste, atsiradusią dėl jo kaltės.

Sugedus mechanizmams laivas gali buti priverstas ieskoti prieglobscio uoste tam, kad butu atlikti butini remonto darbai.Iplaukdamas i uosta ir isplaukdamas is jo laivas turi moketi uosto rinkliavas, locmana ir t.t. Jei laiva reikia dokuoti arba del kitu priezasciu iskrauti dali ar visa jo krovini, sios islaidos ( taip pat ir krovinio laikino sandeliaavimo ir saugojimo islaidos) irgi laikomos bendrosios avarijos islaidomis.

Tai susitarimas ,pagal kuri viena salis ( laivo valdytojas) isipareigoja kitai saliai ( frachtuotojui) uz mokesti leisti naudotis laivu ar jo dalimi kroviniams, keleiviams ar bagazui vezti.

6. PATEIKITE „PATOGIOS VĖLIAVOS“ VALSTYBĖS LAIVŲ REGISTRO SAMPRATĄ. KUO ŠIE LAIVŲ REGISTRAI SKIRIASI NUO TRADICINIŲ LAIVŲ REGISTRŲ. PATEIKITE ABIEJŲ VALSTYBIŲ LAIVŲ REGISTRŲ PAVYZDŽIŲ.

Tokie registrai, nuo tradicinių laivų registrų skiriasi tuom, kad pastaruosiuose nėra mokesčių privilegijų. Tradiciniuose registruose yra mokamos žymiai didesnės laivo įregistravimo rinkliavos, taip pat taikomi griežtesni reikalavimai minimaliam laivo įgūlos narių skaičiui, pilietybei pasirenkant įgūlą. ,,Patogios vėliavos" registruose registruoti laivai yra žymiai rečiau kontroliuojami, periodiškai apžiūrimi, todėl jie yra dažniausiai pasenę ir neatitinkantys techninių, saugumo reikalavimų. Tokių registrų laivuose dažnai dirba nekvalifikuoti darbininkai, jiems yra mokami minimalūs atlyginimai, o laivų savininkai labia retai rūpinasi įgūlos narių saugumu, gerove.

Dažnai pasitaiko ir patogių vėliavų šalių administruojamų registrų atmainų – vadinamųjų antrinių registrų. Tokiuose registruose šalys laivų registravimui siūlo palankesnes sąlygas.

Jurinis vaztarastis – neapyvartinis dokumentas , irodantis kad yra sudaryta prekiu vezimo sutartis, sios prekes yra vezejo zinioje ir vezejas isipareigoja jas perduoti gavejui, nurodytam siame dokumente.

Konosamentas- vezejo arba vezejo atstovo krovinio siuntejui isduotas dokumentas, irodantis , kad jame nurodytis rusiais ,kiekio ir bukles prekes ,pakrauts i konretu laiva ( arba esancios vezejo zinioje ), bus vezamos i paskirties uosta (nurodant tokio vezimo salygas) ir perduotos konosamente nurodytam arba konosamenta pateikusiam asmeniui.

Taigi pagrindinis skirtumas yra tas, kad jurinis vaztarastis, priesingai nei konosamentas, nera nuosaavybes teise i jame ivardytas prekes patvirtinantis dokumentas.

8. NURODYKITE KOKIAS KONOSAMENTAS(ANG. BILL OF LOADING) ATLIEKA FUNKCIJAS.

Konosamentas atlieka tris funkcijas:

Įrodo, kad vežėjas gavo konosamente nurodytas prekes;

Įrodo, kad yra sudaryta prekių vežimo jūra sutartis;

Įrodo, kad yra nuosavybės teisę į konosamente nurodytas prekes patvirtinantis dokumentas .

Skirstomi į Orderinius, Vardinius, Pareikštinius.

Orderiniame konosamente, nurodant prekių gavėją, gali būti daromi dvejopi įrašai: “įsakymu”(angl. To order) ir “asmuo(įmonė) arba įsakymu” (angl. Person/entity or to order).

Vežėjui išdavus konosamentą su pirmuoju įrašu, siuntėjas turi teisę indosuoti konosamentą, nurodydamas, kam turetų būti išduodamas krovinys paskirties uoste. Jei be parašo kitoje konosamento pusėje prekių siuntėjas nepateikia jokios informacijos apie prekių gavėja, toks orderinis konosamentas laikomas blanketiniu. Šiuo atveju krovinį turi teisę atsiimti bet kuris teisėtai tokį konosamentą įgijęs asmuo. Tuo atveju, jei siuntėjas nori duoti konkrečias instrukcijas vežėjui, t.y. nurodyti, kam krovinys turi būti išduotas, kitoje konosamento pusėje jis įrašo konkretų asmenį, įgalintą atsiimti prekes.

Vežėjui išdavus konosamentą su antruoju įrašu, pvz. “BONAS JYBYS, arba įsakymu”, atsiimti prekes su tokiu konsamentu gali tik jame nurodytas asmuo. Kita vertus, šis asmuo gali konosamentą blanketiniu arba specialiu įrašu indosuot bet kuriam kitam asmeniui, kuris tokiu arveju taptų teisėtu konosamento igijėju. Pastarasis asmuo teisės indosuoti tokį konosamentą kitam asmeniui neįgyja, t.y. negalis perleisti teisės į prekes kuriam nors kitam asmeniui.

Vardiniai konosamentai. Jame nurodomas konkretus prekių gavėjas, darant įrašą “asmuo(įmonė)” (angl. Person/entity). Šiuo atveju nei prekių siuntėjui, nei konosamente nurodytam jų gavėjui nesuteikiama teisė konosamentą perleisti trečiajam asmeniui nei blanketiniu, nei specialiu įrašu. Tokio tipo konosamentai dažnai vadinami tiesioginiais(straight) arba neapyvartiniais(non-negotiable).

Konosamentas –tai paroddo kokias prekes veza laivas, kad yra vaztaraztis ju, ir kad yra nuosavybes dokumentas.o carteris tai tik laivo ar jo dalies nuoma kroviniui, bagazui ar keleiviams vezti sutartis.

  • Teisė Konspektai
  • 2015 m.
  • 19 puslapių (10632 žodžiai)
  • Teisės konspektai
  • Microsoft Word 64 KB
  • Jūrų teisės konspektas
    10 - 9 balsai (-ų)
Jūrų teisės konspektas. (2015 m. Balandžio 09 d.). http://www.mokslobaze.lt/juru-teises-konspektas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 10 d. 12:51