Jūrų transporto ekonomika Reiso vertnimas reisinio charterio aspektu


Laivybos kursinis darbas. Įvadas. Teoriniai laivo veiklos efektyvumo analizės aspektai. Pagrindinės čarterio sąvokos. Laivo veiklos foravimo ypatumai reisinio čarterio sąlygomis. Sausakrūvio laivo veiklos efektyvumo vertinimas. Reiso aprašymas. Frachto pajamos. Išvados. Literatūra.


Reisinis čarteris ir time-čarteris duoda frachtuotojui teisė gabenti savo krovinį su tam tikrų laivų. Šio atvejų teisė valdyti laivą neperduodama frachtuotojui. Laivo savininkas įvykdo tai per kapitoną ir komandą, kurie yra jo tarnautojai.

Bareboat- čarterio atvejų frachtuotojas aprūpina laivui bunkeravimą, kitos atsargos, ir pats išsinuomoja įgulą. Kapitonas ir įgula vykdo frachtuotojo įsakymus, kuris yra laikinas laivo savininkas, ir pats įvykdo laivo kontrolę. Dėl to laivo savininkas neneša atsakomybę už krovinį, pakrauto į laivą.

Kai laivo savininkas arba frachtuotojas naudoja laivą kad gabenti krovinius, priklausomus keletams žmonėms, arba gabenantis krovinius keliu gavėjų.

Atvirkštinis frachtas– tai premija kuri gauna laivo savininkas už krovinio gabenimą toliau aptartos vietos, kur krovinio gavėjas negali įvykdyti iškrovimą.

Kartais, čarteris numato, kad frachtuotojui bus išmokėtas dispačas , jei jis iškraus arba pakraus laivą greičiau, negu nuspėtas laikas.

Adendumas – prekybinėje jūrininkystėje čarterio papildymas, į kurį įtraukiama šalių suderintos naujos sąlygos ir pataisymai. Jame turi būti nuoroda į čarterį, kurio sąlygos yra keičiamos, sutartyje dalyvaujančių šalių juridiniai adresai ir pavadinimai, kaip jie nurodyti čarteryje. Adendumas pasirašomas abiejų šalių. Vienas čarteris gali turėti kelis adendumus, kiekviename iš jų nurodoma data ir numeris.

Laivo reisas – tai užbaigtas krovinių ar keleivių perkėlimo tarp iš anksto numatytų išvykimo ir paskirties uostų per tam tikrą laiką ciklas. Laivo reisas susideda iš paeiliui ir paraleliai atliekamų gamybinių operacijų, kurios pagal savo turinį dalijamos į pagrindines ir pagalbines.

Pradinė laivo pozicija yra Roterdamo uostas, iš kurio laivas plauks į Klaipėdos uostą, ten bus laivas pakraunamas, pakrovimo operacijos truks tris paras ir 5 val., nes krovos norma šiame uoste yra 6000t į parą. Laivas dar papildomai stovės uoste iki 12 valandų dėl atliekamų papildomų operacijų, tai: reikiamų dokumentų tvarkymas, laivo aprūpinimas maisto atsargomis bei kitos būtinos operacijos. Perėjimas iš Klaipėdos iki Bilbao truks apie 4 paras ir 4 valandų, nes atstumas yra 1405,5 jūrmilės o laivo vidutinis greitis 14 mazgo. Bilbao uoste krovos norma yra 2000t per parą taigi ten laivas stovės apie 10 paras ir 5 valandas , plius 12 valandų papildomoms operacijoms atlikti. Po iškrovimo, grįžtame į pradinį uostą, Roterdamą, kelionė truks 2 dienas ir 6 valandas. Taigi viską susumavus gauname jog reiso trukmė yra 23paros ir 8 valandos.

Greičio pataisa - 5% atsiranda dėl oro sąlygų ir mes jos negalime pamiršti nes tai įtakoja laivo atvykimo laiką. Ji paskaičiuojama laivo greitį padauginus iš 95 %. 14,2*0,95═ 13,5 mazgai.

Eigos laikas- tai laikas kurį laivas užtruks eidamas iš Klaipėdos į Bilbao. Jis paskaičiuojamas kelią padalinus iš greičio ir padalinti iš 24 tada sužinosime laiką paromis.

Stovėjimo laikas- jį sudaro krovos laikas plius 1 para papildomų operacijų kurias gali sudaryti dokumentų tvarkymas, atsargų papildymas laive, maisto atsargų papildymas ir t.t.

Krovos laikas paskaičiuojamas krovinio kiekį padalinus iš krovos normos.

Pvz.: 21000/6000═ 3,5 paros.

21000/2000═ 10,5paros.

Reiso trukmė – tai išviso kiek laivas truko maršrute su visomis vykdytomis operacijom.

Tr═ Ts+Te═ 8dienos 14val. + 3,5+10,5+1 ═ 23 paros 8 valandos.

Brokerio komisija – tai laivo savininko brokeriui mokamas atlyginimas už krovinio paiešką, tarpininkavimą sandorio sudarymo derybose, paramą vykdant šį sandorį ir iškilusių nesutarimų reguliavimą. Brokerio teisė gauti brokerio komisiją ir jos dydis paprastai suderinamas čarteriuose, kur dažniausiai yra atitinkamas straipsnis. Brokerio komisijos dydis šiam reisui planuojamas 2,5% nuo frachto, „mirusio frachto“ bei demeredžo sumos. Paprastai jis išmokamas po to, kai juos gauna laivo savininkas. Jei sandoris neįvyko, tai brokeris neturi teisės pretenduoti į brokerio komisiją, nepriklausomai nuo savo išlaidų vedant derybas ir t.t

  • Laivyba Kursiniai darbai
  • 2015 m.
  • 21 puslapis (3454 žodžiai)
  • Mokykla
  • Laivybos kursiniai darbai
  • Microsoft Word 31 KB
  • Jūrų transporto ekonomika Reiso vertnimas reisinio charterio aspektu
    10 - 5 balsai (-ų)
Jūrų transporto ekonomika Reiso vertnimas reisinio charterio aspektu. (2015 m. Balandžio 23 d.). http://www.mokslobaze.lt/juru-transporto-ekonomika-reiso-vertnimas-reisinio-charterio-aspektu.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 09 d. 13:44