Jūrų transporto frachto tarifai


Logistikos savarankiškas darbas. Įvadas. Išlaidos ir savikaina jūrų transporte, frachto samprata. Jūrų transporto frachto tarifai. Jūrų frachto konferencijos, pulai ir autsaideriai. Tarifų taikymas praktiškai. Priedai. Jūrų frachto sutarties pavizdys. Dokumentai. Terminai. Išvados. Literatūros sąrašas.


Mokantis transporto logistikos, svarbu žinoti visas vežimo ir krovinių gabenimo šakas, kelių, oro, geležinkelių ir žinoma jūrų transporto vežimus. Šio darbo tikslas, išnagrinėti ir suvokti, jūrų transporto frachto tarifus, sužinoti ir paaiškinti svarbiausias sąvokas, pateikti, būtiniausių dokumentų pavyzdžius.

Pagrindinis darbo tikslas, susipažinti, kaip bėgant metams kito konvencijos, kaip pasikeitė taisyklės ir dokumentai, būtini jūromis vežti krovinius ar keleivius.

Tikiuosi, kad sąvokos ir teorinė šio darbo užduotis padės man geriau suvokti ir išmokti kaip pervežimai vykdomi jūrų transporte.

Kadangi yra labai daug konferencijų , o kartu ir daugybė tarifų, todėl pateikiu svarbiausią informaciją apie tarifus.

Tarifų sąlygos (rules and regulations arba terms and conditions);

Daugybė tarifo nuostatų nurodo, kokiomis prielaidomis ir sąlygoms esant kroviniai gabenami jūrų transportu. [2]

Kaip teigiama knygoje .”K.D. Bishof, H. Meister, G.Pyell, G.Roj, U.Stadler, G.Wagner, V.Ekspedicinių ir transporto įmonių valdyba.“ : Įvairesnės tarifų sąlygos taikomos transportavimo vienetams, nes prekių sąrašas skirtas tik įprastiniams vienetiniams kroviniams. Sunkiasvoriams, labai ilgiems, šaldytiems, pavojingiems kroviniams, taip pat gyvuliams vežti numatytos atskiros taisyklės. Taigi yra taikomos pakaimo, žymėjimo, taip pat atskiros sunkių vienetinių krovinių vežimo taisyklės, nurodomo valymo darbų vežant laivo patalpose (cisternose) skystąsias medžiagas reikalavimai, atsakomybė už blogai supakuotus ar netinkamai pažymėtus krovinius, pateikiamos krovinio išdavimo sąlygos ir pan.

Visi tarifai pateikiami pagrindine valiuta – dažniausia JAV doleriais (USD), bet gali būti ir eurais (EUR), Vokietijos markėmis (DEM), Nyderlandų guldenais (NLG) ir kt. Beveik visuose tarifuose keliamos sąlygos (klauzulės) frachtuose apskaičiuoti priedus arba atskaitymus, jeigu yra dideli valiutų paritetų svyravimai (Currency Adjustment Factor – CAF arba Currency Adjustment Charge – CAC). Kadangi nurodoma yra viena valiuta, o sumokama tos valstybės valiutomis, frachtuose galioja valiutos perskaičiavimo kursas. Tai mokėjimo dienos kursas, taikomas tam jūrų frachtui, kuris nurodytas tarifo valiuta, perskaičiuoti reikiama nacionaline valiuta. [2]

Dažniausiai jūrų frachtą reikia mokėti pries išduodant konosamentą (prepaid). Už collect siuntas frachtas mokamas paskirties uoste. Už asmeninius vertybinius popierius, perkraustomą turtą, automobilius, mirusiųjų palaikus, gyvulius paprastai reikia mokėti iš anksto. Taip pat suderintos komisinių sumos (krovinio atgabenimo į laivą ir ekspeditoriaus kaštai) ir rinkliavos (collection fee) nuo 2,5 iki 10 proc. Dėl nestabilaus valiutų santykio, dėl užsienio valiutos ar valiutinių operacijų pertvarkių gali būti reikalaujama iš anksto sumokėti už krovinio vežimą. Tai reiškia, jog frachtas turi būti sumokamas pakrovimo uoste.

Jūrų transporto frachto tarifai. (2015 m. Lapkričio 26 d.). http://www.mokslobaze.lt/juru-transporto-frachto-tarifai.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 08 d. 02:22